De set van Bearke65

Gestart door Bearke65, januari 26, 2009, 22:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Erg mooi, kun je trots op zijn notworthy Geniet er van.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Bearke65

#31
Citaat van: HiFi gek op december 26, 2009, 16:57:34
Mooi audiorack Bert .
En de foto met de apparatuur in het rack en de Avalon's en de gordijnen geven als geheel een mooi plaatje .

En het is ook mijn ervaring dat een kwalitatief hoogwaardig rack een hoop goedmaakt voor het geluidsbeeld ..

Groeten  EDWIN  B
Inderdaad is het zo Edwin

Wat het leuke eraan is: je weet dat het verschil gaat maken maar hoe dat in de praktijk uitvalt is altijd wel spannend hoe zich muziektechnisch vertaalt. In ieder geval bleek de upgrade meer dan de moeite waard. Nu nog eens tijd vinden om langer dan 30 minuten te kunnen luisteren ... maar beter dan (vrijwel) niet tot ongeveer twee weken geleden ...  :-(
Groetjes!

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Bearke65

#32
Citaat van: lo op december 26, 2009, 18:16:25
Erg mooi, kun je trots op zijn notworthy Geniet er van.

groet,

lo
Hoi Io

Dan ben ik ook. Ik heb hem afgelopen jaren langzaam stapje voor stapje geupgraded. Het geluid van de set is erg realistisch en zeer ruimtelijk. De Densen / Avalon combinatie is erg goed: Het zijn beiden dynamische en snelle systemen. De kwaliteit van de CD14 viel na de luidspreker en versterkerupgrade wat achter, maar aangezien ik altijd erg tevreden ben geweest over die speler heb ik besloten hem niet te vervangen maar flink te laten modificeren.

Daar heb ik ook geen spijt van gehad, hij werd er veel dynamischer door en ook de ruimtelijke weergave werd stukken beter. Met name de weergave van de hoogste frequenties verbeterde behoorlijk: de sluier over het hoog die de CD14 die typische "losse" zachte sound geeft aan de "standaard" CD14 verdween. Het hoog lost nu ragfijn op, is behoorlijk transparant zonder een spoor van scherpte.

Hoe dan ook: ik zal de komende jaren nog veel plezier hebben van de muziek die ik op mijn set draai!

Grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

WimPeu

Zier er erg mooi uit en zal ook wel zo klinken.  pompom

Dat een rack invloed op het geluid heeft...zal wel maar kan me er niks bij voorstellen. :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Bearke65

Citaat van: WimPeu op december 26, 2009, 18:45:13
Dat een rack invloed op het geluid heeft...zal wel maar kan me er niks bij voorstellen. :-o
Hoi WimPeu

Kon ik me ook niet voorstellen > maar toen ik een jaar of 11 geleden het gammele glazen IKEA rack verving door het veel steviger Standesign rack heb ik geloof ik met open mond tot 3.00 uur 's nachts geluisterd vol verbazing totdat mijn vriendin rond die tijd eens kwam kijken en vroeg waar ik mee bezig was  .. en wist ik vanaf toen wel beter :-)
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

WimPeu

#35
Dat zijn nou van die dingen die je eerst met eigen oren hebt moeten ervaren voordat je je er iets bij voor kan stellen.

Ik heb nu een zelf gemaakt rack. MDF planken met een winkelrack frame :-D. Met de 50kg EV's als fundament onderin is het misschien niet echt audiofiel maar zeker niet gammel. ik kan er op gaan staan een aan hangen maar hij blijft staan. :-D



Die echte audioracks zijn idd erg mooi maar staan wat laag in mijn up-grade lijst. Heb dan altijd weer liever een andere CD-speler of versterker. Misschien moet ik later dit jaar ook maar eens investeren in zo'n rack. Baat het niet,dan schaadt het niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: Bearke65 op december 26, 2009, 18:31:30
Nu nog eens tijd vinden om langer dan 30 minuten te kunnen luisteren ... maar beter dan (vrijwel) niet tot ongeveer twee weken geleden ...  :-(
Als je nu eens de tekstschrijverij voor internet en de copywriting uitbesteedt... :angel:

HiFi gek

#37
Citaat van: WimPeu op december 26, 2009, 18:45:13


Dat een rack invloed op het geluid heeft...zal wel maar kan me er niks bij voorstellen. :-o


Hier nog iemand Wim , die er ook zo over dacht .

Ik dacht dus ook van , daar geloof ik geen reet van .

Tot op het moment dat ik mijn enorm gammele audiorack van blik verving voor een serieus rack dat volledig ontkoppeld was .
Dat oude rack van mij was inderdaad van blik gemaakt , het zag er mooi uit , maar als ik er te hard langs liep hoorde ik het blik rammelen als één grote klankkast .
Als ik er tegen aan sloeg hoorde je die typische klank die je krijgt als je een zinken plaat heen en weer rammeld .
Toen ik dat vertelde aan de winkel waar ik mijn nieuwe rack kocht wisten ze niet wat ze meemaakte , een SA7-S1 en een Accuphase versterker op een rack van blik .

Toen mijn peperdure nieuwe Creaktiv - Little Reference audiorack was opgebouwd en de apparatuur was geïnstalleerd wist ik totaal niet wat mij overkwam toen ik de eerste cd draaide .
Dat kun je ongeveer in mijn situatie vergelijken met een overstap van een Cd17 naar een SA7-S1 , zo groot was het verschil ongeveer .
Ik heb er erg lang over na moeten denken gezien de erg hoge prijs van het rack , die hoge prijs was ik direct weer vergeten toen ik mijn eerste cd draaide .

Maar ook hier geld weer , hoe beter de weergave keten is , des te meer profijt heb je van een hoogwaardig audiorack .
Dat rack moet dan ook nog eens volledig ontkoppeld zijn , het zij met absorptie planken of d.m.v. de verbindings buizen tussen de planken of beide mogelijkheden tegelijk .
Vaak wordt kwartszand hiervoor gebruikt , Creaktiv gebruikt een kombinatie van loodballetjes en kwartszand hiervoor .

Iemand die met Marantz Range spullen draait of met iets vergelijkbaars moet zo'n duur rack absoluut nooit kopen , dan is het zonder van het geld .
Je zult zeker wel wat verschil waarnemen , maar absoluut niet in die oorder zoals ik zelf en BEARKE 65 dat ervaren  .




Groeten  EDWIN  B  

drees62

Citaat van: WimPeu op december 26, 2009, 19:31:02


Die echte audioracks zijn idd erg mooi maar staan wat laag in mijn up-grade lijst. Heb dan altijd weer liever een andere CD-speler of versterker. Misschien moet ik later dit jaar ook maar eens investeren in zo'n rack. Baat het niet,dan schaadt het niet.

Dan heb je nog een dag of 5  :-D :-D :-D

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op december 26, 2009, 20:42:47

Hier nog iemand Wim , die er ook zo over dacht .

Ik dacht dus ook van , daar geloof ik geen reet van .

Tot op het moment dat ik mijn enorm gammele audiorack van blik verving voor een serieus rack dat volledig ontkoppeld was .
Dat oude rack van mij was inderdaad van blik gemaakt , het zag er mooi uit , maar als ik er te hard langs liep hoorde ik het blik rammelen als één grote klankkast .
Als ik er tegen aan sloeg hoorde je die typische klank die je krijgt als je een zinken plaat heen en weer rammeld .
Toen ik dat vertelde aan de winkel waar ik mijn nieuwe rack kocht wisten ze niet wat ze meemaakte , een SA7-S1 en een Accuphase versterker op een rack van blik .

Toen mijn peperdure nieuwe Creaktiv - Little Reference audiorack was opgebouwd en de apparatuur was geïnstalleerd wist ik totaal niet wat mij overkwam toen ik de eerste cd draaide .
Dat kun je ongeveer in mijn situatie vergelijken met een overstap van een Cd17 naar een SA7-S1 , zo groot was het verschil ongeveer .
Ik heb er erg lang over na moeten denken gezien de erg hoge prijs van het rack , die hoge prijs was ik direct weer vergeten toen ik mijn eerste cd draaide .

Maar ook hier geld weer , hoe beter de weergave keten is , des te meer profijt heb je van een hoogwaardig audiorack .
Dat rack moet dan ook nog eens volledig ontkoppeld zijn , het zij met absorptie planken of d.m.v. de verbindings buizen tussen de planken of beide mogelijkheden tegelijk .
Vaak wordt kwartszand hiervoor gebruikt , Creaktiv gebruikt een kombinatie van loodballetjes en kwartszand hiervoor .

Iemand die met Marantz Range spullen draait of met iets vergelijkbaars moet zo'n duur rack absoluut nooit kopen , dan is het zonder van het geld .
Je zult zeker wel wat verschil waarnemen , maar absoluut niet in die oorder zoals ik zelf en BEARKE 65 dat ervaren  .




Groeten  EDWIN  B  


Zo Wim die laatste 2 regels kan je lekker in je zak steken met je Range spullen
Lekker uit einde jij met je winkelschap rack van de Albert Heijn  :schater:
Er ging 1 audiozaak dicht vrijwillig toen hij op een zaterdag 3 racks wilde uitlenen aan een klant om ze te beluisteren hij is nog de aansluitingen aan het zoeken die op het rack zouden moeten horen volgens hem.

Het grappige van verhaal is nu dat hij tweaks en meubels van een fortuin aan het slijten is :angel:






Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Lach jij maar John, maar jij hebt duidelijk mijn rack nog nooit gehoord..... :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

MadVillain

@Hifigek:

Dat het verschil zou uitmaken iwst ik wel, maar zo'n verschil? Toch maar eens sparen voor een serieuzere rack dan :D
Maar eens wat gordijnen, nog 4 weken wachten tot ze klaar zijn :(


Ontopic:

Ik blijf die Avalons echt te gekke speakers vinden om te zien! Inmiddels is mijn cd14 alweer de deur uit, dus een 1 op 1 vergelijk gaat niet meer door :D

Bearke65

Citaat van: MadVillain op december 27, 2009, 02:20:55
@Hifigek:

Dat het verschil zou uitmaken iwst ik wel, maar zo'n verschil? Toch maar eens sparen voor een serieuzere rack dan :D
Maar eens wat gordijnen, nog 4 weken wachten tot ze klaar zijn :(


Ontopic:

Ik blijf die Avalons echt te gekke speakers vinden om te zien! Inmiddels is mijn cd14 alweer de deur uit, dus een 1 op 1 vergelijk gaat niet meer door :D
Hoi Madvillian

Die Avatars zijn ook heel mooi om te zien en je kunt er heel lang naar luisteren zonder een spoor van luistermoeheid. Ik ben er ook erg gelukkig mee en doe ze ook niet weg.
Een 1 op 1 vergelijking van die gemodde Cd14 kan dan idd niet meer doorgaan > lijkt me wel eens leuk om te ervaren hoe die speler zich verhoudt tot de CD11 van jou ...

Grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 27, 2009, 00:25:07
Lach jij maar John, maar jij hebt duidelijk mijn rack nog nooit gehoord..... :wink:

ben een beetje jaloers

mijn zweedse broeder waar alles in staat is een kou en kil ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MadVillain

Citaat van: Bearke65 op december 27, 2009, 09:18:25
Hoi Madvillian

Die Avatars zijn ook heel mooi om te zien en je kunt er heel lang naar luisteren zonder een spoor van luistermoeheid. Ik ben er ook erg gelukkig mee en doe ze ook niet weg.
Een 1 op 1 vergelijking van die gemodde Cd14 kan dan idd niet meer doorgaan > lijkt me wel eens leuk om te ervaren hoe die speler zich verhoudt tot de CD11 van jou ...

Grtzz

AJ


Mocht je binnenkort tijd hebben ;)