De set van Bearke65

Gestart door Bearke65, januari 26, 2009, 22:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

De master contemporary zijn toch die "kleine" monitor speakers? (ik zeg wel klein maar wat klinken ze groots!)

Nog ff de tijd vinden om wat betere foto's te maken. En om mijn nieuwe set eens aandachtig te beluisteren  :lol:

Maurice

Ik heb helaas nog nooit Densen beluisterd, maar via Marco wel erg nieuwsgierig geworden hiernaar. Marco en ik hebben een vergelijkbaar beeld bij hoe iets moet klinken (op nuance gebied andere voorkeuren) en hij is hier erg enthousiast over.
Staat zeker op de short-list indien de Rotel set ooit vervangen gaat worden  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bearke65

Citaat van: Maurice op januari 27, 2009, 22:49:30
Ik heb helaas nog nooit Densen beluisterd, maar via Marco wel erg nieuwsgierig geworden hiernaar. Marco en ik hebben een vergelijkbaar beeld bij hoe iets moet klinken (op nuance gebied andere voorkeuren) en hij is hier erg enthousiast over.
Staat zeker op de short-list indien de Rotel set ooit vervangen gaat worden  :yes:
Hoi Maurice

Ik speel al ongeveer 10 jaar met Densen, ben ooit een keer begonnen met een B100 als vervanging voor een PM17. Die laatste viel erg tegen, kostte destijds 3000 gulden. De Densen 1000 gulden minder maar liet de Marantz op alle fronten achter zich. Langzaam maar zeker is de set uitgegroeid tot een B-200 voorversterker en twee B-300 eindversterkers in BiAmp opstelling. .
Denk aan Densen niet aan een warm of laid back systeem waar je je heerlijk in kunt onderdompelen. De "sound' is erg precies met veel presence. De Avalons zijn zelf ook erg snel dus als systeem is het geheel uiterst snel, krachtig en transparant. Je moet er ook weer van houden, het is een, zoals ik zelf zeg nogal "confronterend" systeem en laat elke kleine verandering horen in de set of fouten tijdens de opname.

In ieder geval ben ik er erg blij mee, ik zal voorlopig geen grote dingen meer wijzigen in de set. Hier en daar wat tweaks en kabeltjes, dat is alles.

Grtzzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

TurboMarco

Ik vond de B-100 juist geen laid back karakter vertonen,ik heb deze veelvuldig icm dynaudio beluisterd en ook vergeleken met Marantz,Duson,Accuphase,Rotel en het open karakter van de Densen sprak mij het meest aan en van de genoemde merken vind ik Rotel het meest in de buurt van Densen komen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bearke65

Citaat van: Marco op januari 28, 2009, 10:14:23
Ik vond de B-100 juist geen laid back karakter vertonen,ik heb deze veelvuldig icm dynaudio beluisterd en ook vergeleken met Marantz,Duson,Accuphase,Rotel en het open karakter van de Densen sprak mij het meest aan en van de genoemde merken vind ik Rotel het meest in de buurt van Densen komen.
Hoi Marco

Ik schreef juist dat de B-100 géén laid back sound heeft :-) de combinatie die ik nu heb is nóg veel minder laid back dan de B-100 alleen. Rotel heeft inderdaad wel wat weg van Densen, open, maar wat minder snel. Maar in ieder geval veel muziek voor een bescheiden bedrag!

grtzz

Bert
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

TurboMarco

ik zie het net,ik heb tijdens  meerdere acties tegelijk ergens overheen gelezen  :oops: ,je stelt dat Densen juist niet warm en laid back klinkt.

i am so sorry !!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Bearke65

Citaat van: Marco op januari 28, 2009, 10:19:51
ik zie het net,ik heb tijdens  meerdere acties tegelijk ergens overheen gelezen  :oops: ,je stelt dat Densen juist niet warm en laid back klinkt.

i am so sorry !!
Bij ons in het zuiden zouden ze zeggen "Macht keine Flaus Aus" :-):-)
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Sander

net iets boven mijn budget  :-o

maar zeer mooie set
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Bearke65

Beste mensen

Alweer een tijd geleden, en ondanks dat ik de laatste tijd zeer weinig tijd heb om te besteden aan mijn hobby (drukte op de zaak en ook nog eens papa geworden van de tweede) toch nog een paar upgrades op kabelgebied gedaan laatste maanden:

Netkabels:
De laatste Siltech SPX 30 vervangen door een Siltech Ruby Hill G (net als alle andere netbekabeling in de set)

Interlinks:
Voorheen: 1 x SQ110 Mk1 en 2 x SQ88 Mk I
Thans: 1 x Siltech Forbes Lake G5 / 1 x SQ110 Mk II SATT / 1 x SQ110 MkI

Noisefloor is door deze aanpassingen flink lager dan voorheen, dynamisch bereik, snelheid, transparantie en afbeelding (breedte / diepte én hoogte) enorm toegenomen. Kortom: een behoorlijke stap vooruit!

Grtzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

HiFi gek

Mooi om te lezen Bert .



Groeten  EDWIN  B

Bearke65

#25
Beste mensen

Na door prive omstandigheden en ook drukte op het werk nauwelijks aan mijn hobby toegekomen weer eens wat tijd voor leuke dingen. Tijdens de feestdagen eindelijk weer eens kunnen ademhalen en weer eens rustig muziek kunnen luisteren.
Een paar weken geleden heb ik mijn Standesign rack vervangen door een Callas Audio Clamprack. Het geheel is extra gespoten in zwart pianolak.

Dit rack is een heel stuk zwaarder en steviger dan het standesign. De toegenomen stabiliteit vertaalt zich in meer pace & rythm met name in het laag dat meer kracht en duidelijker contouren heeft gekregen. Focussering en stabiliteit van het beeld is ook toegenomen.

Hier een plaatje van mijn nieuwste aanwinst:



Grtzz en fijne Kerst / Nieuwjaar gewenst

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

Mexicaanse Hond

Wat een prachtige set en wat een prachtig rack.  hello Mooi ook dat ze zo'n rack een muzikale naam geven.  :yes:

Fijne feestdagen en een goed uiteinde.

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Prachtige set. Die Avalons zijn echt :kwijl:. Tevens mooi dat het rack een waardevolle upgrade blijkt te zijn.
Komende periode veel tijd om te genieten van de set toegewenst :yes:.


Sander.

HiFi gek

Mooi audiorack Bert .
En de foto met de apparatuur in het rack en de Avalon's en de gordijnen geven als geheel een mooi plaatje .

En het is ook mijn ervaring dat een kwalitatief hoogwaardig rack een hoop goedmaakt voor het geluidsbeeld ..



Groeten  EDWIN  B