De set(s) van jrm

Gestart door jrm, mei 05, 2009, 20:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Zaterdag 26 oktober M&G bij jrm!

Cor, Rob46 en Whisper komen, cz kon helaas niet.
Dat betekent dat er nog een plaats vrij is, wie wil alsnog komen?

jrm

Programma:

± 11:00 uur aan komen waaien aan de kust

± 13:00 naar dorpscentrum lopen voor een visje..

± 18:00 zelf gemaakte avondeten

en tussen door? luisteren, praten, drinken, etc... HB hello

Tot zaterdag, whisper, Rob46 en cornelis1921  pompom

Rob46

Hoi Marcel,

Een meer dan prima programma kerel! Leuk, al is het op een wat later tijdstip, aan te komen waaien. Goed ook weer om de andere mannen te zien!

Groet,
Rob

jrm

Hi Rob,

Is goed, ik zie je aan komen waaien, vandaag erg heftig windje  HB aan de kust.

jrm

Vandaag dus Cornelis1921 en Whisper op bezoek gehad, de dag is (te)snel om gevlogen!

Heren, bedankt voor de gezelligheid en de muziek  HB HB

cz79

zonde dat ik het heb moeten missen, erg jammer, maar ik lees de verslagen graag hello pompom

WilliamB

Citaat van: cz79 op oktober 27, 2013, 00:12:23
zonde dat ik het heb moeten missen, erg jammer, maar ik lees de verslagen graag hello pompom
:yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

#142
De navigatie gaf 1.15 minuten aan om bij Marcel aka JRM te komen.1.45 minuten later kwam ik in Zandvoort aan.
Ede / Utrecht / Amsterdam / Haarlem / Zandvoort.
Vreemd genoeg gaf de navigatie andersom een andere route Zandvoort / Haarlem / Amsterdam / Almere Amersfoort / Ede en 1.30 minuten later weer thuis. 
Ach, je hebt er wat voor over en het was (weer) meer dan de moeite waard.

Cor was er al. Op de bank met een kopje koffie voor zich met een prachtig uitzicht op een volledige set van Marantz. Deze bestaat uit een Tuner, CD & SACD enz. speler en de Marantz versterker. Een hele strakke vloerstaander.  Als ik goed onthouden heb de Mordaunt Short. Mid en hoog op de voorzijde en voor het laag een mooie woofer op de (buiten) zijkant. (tip van de week: om het laag er nog strakker, gecontroleerder uit de speaker te krijgen zit er een setje rietjes in de baspoort.

We zijn er maar even voor gaan zitten. Onder het genot van een kopje koffie even een cd op zetten.
De diverse muziekstijlen komen voorbij. Latijns Amerikaans, het swingt de pan uit, een stuk van Deep Purple, Led Zeppelin. Eentje van Karunesh, een demo cd van Usher. Mijn (op dit moment) favoriete groep I Muvrini. Dit gezelschap zingt in het oud Italiaans over de misstanden in de wereld.

Tussendoor een wandeling door het dorp Zandvoort, visje gegeten. Jammie, dat ging er wel in die gebakken mosselen  :kwijl:. Zandsculpturen bewondert. Toch knap wat ze doen -0- . Daarna door naar het strand.
Er stond een flinke wind en het was leuk druk met wandelaars op het strand en mensen op het water.

Terug naar de muziek.  Stiekem de sweet-spot ingepikt en een leuke cd van Janis Ian op.
Er wordt een mooi plaatje neergezet. Links, rechts en een stuk diepte.
Op de plek waar ik zat was dat echt genieten. Veel details in het mid en hoog.  notworthy
Het liedje van Karunesh met een stevig rollend laag. (van de CD Sercrets of Live : titel Inshallah)
Niet elke speaker geeft dit mooi weer. Hier komt het er heel strak en gecontroleerd uit.

JRM, een uitstekende/prima gastheer, kwam ons elke keer weer vragen of we nog wat wilde gebruiken.
Cor en ik verder luisteren en JRM aan de gang in de keuken.
De partner kwam ook nog even kennis maken en kijken of JRM hulp nodig had.
Nope, het ging hem prima af. En we hebben ervan genoten. (recept staat op het topic wat eet ik vandaag)
Drankje erbij. Nagenieten en napraten over de dag.

Alweer de hoogste tijd om huiswaarts te gaan.

Jrm, het was een dag waar we van genoten hebben. Eentje om aan terug te denken.

Bedankt voor je gastvrijheid het over(n) heerlijke vertoeven.

Groet Hans aka Whisper

Ps cz79 en rob46 jammer dat jullie dit gemist hebben.




De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

gerard

Zo te lezen weer een geslaagde M&G  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cz79

Leuk verslag, volgende keer hoop ik er weer bij te zijn

Cornelis1921

:wav: :wav: :wav:


Hierbij mijn verslag van deze uitstekende en uitstekend verlopen M&G.

Ik stapte zaterdagochtend rond 10:00 op station De Vink (Leiden/Voorschoten, na de nacht op de bank bij Johnte hebben doorgebracht, richting station Zandvoort, met een overstap op station Haarlem Centraal. De reis verliep voorspoedig, door de gekozen route in Zandvoort behoefte ik niet lang te zoeken naar Marcel's adres.

Eenmaal warm onthaalt door de gastheer posteerde ik mij, ontdaan, maar ook bevrijd, van mijn schoeisel op de sfa voor dus de 15S1/2 prachtset van Marcel. Nog te noemen zijn ook de heerlijke koffie en de soesjes en Ferrero Rocher, waar vooral ik mij tegoed aan deed.

Rond 13:00 vertrokken wij voor een heerlijke wandeling door het centrum van Marcel's domicilie naar de kust. Ondertussen maakten wij een tussenstop bij Pesce Fresco alwaar de gastheer ons tekteerde op een heerlijk visje.
Hans en ik namen iedere een portie gebakken mosselen met ravigotte saus en Marcel een portie kibbeling met whiskey-cocktailsaus.

Eenmaal terug in het huis van Marcel maakten Hans en ik kennis met Carolien, de vrouw van.
Na nog wat muziek beluisterd te hebben zette Marcel samen met Carolien zich aan het afbereiden van de maaltijd, die zonder meer bijzonder lekker en zeer verzorgd was: hulde!
Nadat Carolien en Marcel de afwas hadden gedaan dronken gezamenlijk nog een mok koffie met wat lekkers.
Hans vertrok direct na de eerste mok richting Ede, ik vertrok na nog een mok en wat gepalaver zo rond de klok van achten.

Om 21:30 was ik terug in John's huis, maar dat wel na zeer geslaagde M&G.  hello pompom :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Klinkt als een gezellige dag en Marcel lijkt het goed voor elkaar te hebben.
Leuke verslagen Hans en Cor.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Rob46

Citaat van: cz79 op oktober 27, 2013, 14:30:55
Leuk verslag, volgende keer hoop ik er weer bij te zijn

Idem!

jrm

Citaat van: Niber op oktober 28, 2013, 16:45:26
Klinkt als een gezellige dag en Marcel lijkt het goed voor elkaar te hebben.
Leuke verslagen Hans en Cor.

Ik vind zelf dat ik tevreden kan zijn en luister nu al enige tijd naar deze set.
Het geluid is voor mijn oortjes goed genoeg.

Whisper en Cornelis1921, bedankt voor jullie gezelligheid, muziek en het meehelpen verorberen van de dis :-D

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 28, 2013, 03:07:41
:wav: :wav: :wav:


Hierbij mijn verslag van deze uitstekende en uitstekend verlopen M&G.

Ik stapte zaterdagochtend rond 10:00 op station De Vink (Leiden/Voorschoten, na de nacht op de bank bij Johnte hebben doorgebracht, richting station Zandvoort, met een overstap op station Haarlem Centraal. De reis verliep voorspoedig, door de gekozen route in Zandvoort behoefte ik niet lang te zoeken naar Marcel's adres.

Eenmaal warm onthaalt door de gastheer posteerde ik mij, ontdaan, maar ook bevrijd, van mijn schoeisel op de sfa voor dus de 15S1/2 prachtset van Marcel. Nog te noemen zijn ook de heerlijke koffie en de soesjes en Ferrero Rocher, waar vooral ik mij tegoed aan deed.

Rond 13:00 vertrokken wij voor een heerlijke wandeling door het centrum van Marcel's domicilie naar de kust. Ondertussen maakten wij een tussenstop bij Pesce Fresco alwaar de gastheer ons tekteerde op een heerlijk visje.
Hans en ik namen iedere een portie gebakken mosselen met ravigotte saus en Marcel een portie kibbeling met whiskey-cocktailsaus.

Eenmaal terug in het huis van Marcel maakten Hans en ik kennis met Carolien, de vrouw van.
Na nog wat muziek beluisterd te hebben zette Marcel samen met Carolien zich aan het afbereiden van de maaltijd, die zonder meer bijzonder lekker en zeer verzorgd was: hulde!
Nadat Carolien en Marcel de afwas hadden gedaan dronken gezamenlijk nog een mok koffie met wat lekkers.
Hans vertrok direct na de eerste mok richting Ede, ik vertrok na nog een mok en wat gepalaver zo rond de klok van achten.

Om 21:30 was ik terug in John's huis, maar dat wel na zeer geslaagde M&G.  hello pompom :yes: notworthy
Een verslag welke inhoudelijk vooral gaat over goed eten en drinken, maarre, muziek?


:-D