SR7005 airplay upgrade / firmware update fails [en opgelost]

Gestart door ptheborg, december 06, 2011, 18:37:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ptheborg

Zeer tevreden als ik was met m'n SR7005 besloot ik toch maar de firmware update, waar de receiver steeds om zeurt bij het aanzetten, maar eens uit te voeren.
Na registratie op de website van Marantz wordt vermeld dat je direct kunt beginnen met de updaten. Dit leek ook goed te gaan in eerste instantie maar uiteindelijk kwam de receiver in een soort van update - retry loop. Dit was zeer frustrerend aangezien het ook middernacht was en ik eigenlijk wilde gaan slapen. (tip: doe dit dus niet vlak voor het slapen gaan) ;)

Eenmaal in deze retry loop baalde ik als een stekker dat ik niet eerst op google had rond gekeken, er blijken meer mensen last van te hebben. De foutmelding was Updating fail B4, waarna de reciever automatisch uit en weer aanging.

Na vele kabels los gekoppeld te hebben, gerommeld te hebben met instellingen op de router (uPNP uit, DMZ op IP), receiver rechtstreeks op het modem en vervolgens alles weer terug naar originele situatie (gewoon receiver via router op modem) kwam hij ineens verder.
Ik vermoed dat er simpelweg nog een tijd tussen het registreren op de website en de daad werkelijke vrijgave van de firmware op de servers van Marantz.

Wees dus gewaarschuwd voor mogelijke beren op de weg.

Nu kan ik wel enorm genieten van de Airplay functionaliteit. Het is simpelweg een wonderlijke technologie.