Juist afstellen audio output SR6004

Gestart door Raymonddeniet, september 17, 2010, 08:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raymonddeniet

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop hier veel plezier te zullen hebben met lezen en evt te helpen mocht ik een bijdrage kunnen leveren. Tevens heb ik gezocht voor een voorsteltopic maar niet gevonden.

Bijna een jaar ben ik in het bezit van de SR6004 receiver. Zeer te spreken over. Hieraan heb ik aangesloten Tannoy revolution speakers en een subwoofer. Met name films gaat erg goed. Radio luister ik nagenoeg nooit. Altijd cd's en via de RX101 bt mijn mp3's vanaf mijn nas harddisk.

ik heb een paar kleine dingetjes waar ik tegenaan loop.

- De verbinding van de rx101 is niet altijd even goed. Soms ook stotteren van het geluid, terwijl mijn laptop nog geen 5 meter van de ontvanger staat. Wat kan dit probleem veroorzaken? Ik heb de NAS bedraad aangesloten van zolder naar mijn Linksys WRT610N router in de meterkast. Vanaf daar gaat het draadloos naar mijn laptop.
Het stotteren is niet als ik het afspeel op mijn laptop, maar wel zo af en toe via de ontvanger.

- Hoe kan ik het beste het geluid instellen voor oa deze RX101 ontvanger? Ik ben niet erg tevreden over de geluidsweergave/kwaliteit. De mp3's zijn allemaal 320kbps. Maar het komt allemaal erg vlak over. Ook als ik het instel op source direct. De subwoofer is soms TE aanwezig en bij source direct niet.

- Via HDMI heb ik de Humax 5050c aangesloten voor de digitale/HD televisieontvangst. Als dan Digital in het beeld verschijnt (de receiver heb ik ingesteld op Prologic Movie II zo uit mijn hoofd), dan komt er totaal niets uit de surroundspeakers. Oa met voetbal kijken vind ik het prettig om de stadiongeluiden om mij heen te horen. Mijn vorige receiver had dat wel, die had een specifieke sportinstelling hiervoor.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat jullie mij (verder) kunnen helpen.

Alvast bedankt.
Raymond de Niet

fred3543

hallo Raymond

Ik heb er zelf voor gekozen om de Humax op Dolby-first te zetten.  De dolby op de meeste zenders is alleen DD2.0 en geen 5.1 - test eerst even op Eurosport2 HD / discovery Hd- die hebben vaak DD5.1
De receiver staat op Auto - maar dan heb je nog steeds de mogenlijkheid om een surroundinstelling te kiezen voor je DSS ( neo-6 cinema klinkt goed i.c.m. een middenspeaker).
Bij de Bluetooth -  audissey eq gebruikt om een mooi geluid van mn Mp3 te krijgen.
De haperingen heb ik nog niet gehad - mischien andere ( telefoon) storende dingen in de buurt?
veel plezier met uitproberen!  :yes:
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Stadium III

Als je bij films geen probleem hebt en goed surround hebt is dat iig goed aangesloten

Je speaker setup heb je dat met de bijgeleverde meet microfoon gedaan of alles handmatig gedaan
Verder staat de multie EQ aan ?

De humax zou ik idd op dolby first zetten en verder kun je dolby prologic of een andere stand zoeken wat je het meeste bevalt
Deze surround mode's kun je ook bewerken in optie 3van het menu

de rx101 verbinding durf ik niks over te zeggen 
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Raymonddeniet

#3
Prima, ik ga de instellingen van de Humax op Dolby first zetten. En dan bij de diverse uitzendingen eens door de output mogelijkheden gaan. Zal het ook eens doen door de HD zenders die ik heb. Behalve NED 1, 2 en 3 weet ik het niet eens, maar dat kan je met de Humax uitfilteren.

Ik heb de speakersetup handmatig gedaan want de microfoon vond ik totaal niet goed. Het begon al met de speakerafstanden die totaal niet klopten.

Ik zal voor de Bluetooth RX101 eens kijken op of ik dit kan instellen op de audissey eq zetten.
Ja er ligt wel eens een telefoon in de buurt maar of dat zou kunnen zijn....alles kan natuurlijk.
Maar hoe doe ik daar de setup van? ik kan er weinig in aanpassen nl. 3 opties zijn grijs en niet aanpasbaar, behalve eq aanpassen maar daar moet je ECHT goed voor gaan zitten om de juiste instellingen te krijgen. Dat pak ik evt als laatste wel.

Vanavond even lekker eea nalopen en proberen.
Zodra ik meer weet horen jullie het van mij.

Bedankt!

EDIT: Humax staat op audio output op stereo en prioriteit Dolby. Is dit hetgeen jullie bedoelen?
EDIT2: Als ik inderdaad kijk naar Eurosport HD heb je dolby digital in de display maar de verslaggeving komt uit de frontspeakers ipv de center.
Ik snap er nu niet zo heel veel meer van.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Raymonddeniet

Hoe bedoel je dat precies?
Welke db er bij welke speaker en welke afstand per speaker?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Raymonddeniet

Het spijt me heel erg, maar ik ben hier niet zo in thuis.
Het is een 5.1 opstelling met 2 grote frontspeakers/zuilen en 2 kleine speakers achter en een grote center.
Dit zijn de specificaties van de zuilen (die gebruikt worden voor de stereo weergave van de audio):
http://www.superfi.co.uk/index.cfm/page/moreinfo.cfm/product_id/132

Ik hoop dat je daar wat aan hebt?

Marvin

Die zou ik gewooon op large instellen, -en dan gewoon beluisteren of het je aanstaat.
De Revolution serie gaat aardig door in het laag.
Dat je met sommige HD zenders met 5.1 geluid het commentaar oid niet vanuit de centerspeaker hoort ligt niet aan jouw instellingen maar aan de zenders die dat niet altijd op de 'dvd' manier doen.
Dat is even raar in het begin, maar het went vanzelf.  :-D

Stadium III

Ik zou idd de speakes op Large zetten
Dan eventueel een crossover van 80 hz selecteren

En met de surround mode's die uitgezonden worden is het soms idd net anders als dvd

Maar ben je er nu helemaal uit
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Raymonddeniet

Ze staan reeds op large.
Ik ga nu eea testen.
Lijkt nu aardig te gaan met bep instellingen. De equalizer heb ik op standaard staan zoals uit de doos.

Maar lijkt er al meer op.

Wat betreft de RX101 Bluetooth ontvanger: die heb ik op het dressoir staan en de laptop er nagenoeg naast en dan is het probleem over wb stotteren. Geluid vind ik nog niet je van het. Enorme overheersing van bass en het geluid lijkt vrij hol te klinken. Ook daar ga ik me na het beeld op storten zodat dat ook goed is.

Bedankt zover voor jullie hulp.
Mochten er nog dingen zijn die jullie tebinnen schieten ter verbetering of andere tips hoor ik het graag.

Bedankt
Raymond

fred3543

heb jij ook met de Humax dat je af en toe in het geheel geen geluid meer hebt? - ook geen andere geluidsbronnen- alleen via Source Direct?
Als ik dan de Sr 6004 uitzet en de Humax reset komt er weer wat... mateloos irritant. :eerie:
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

fred3543

als het nu een probleem was wat iedere ochtend optrad - maar het is ongeveer eens in de week dat het
stil blijft. ( stekker eruit -ff wachten- stekker erin en daar gaan we weer).  HLP HLP
sr 6004 - bd 5004 - humaxhd5050c - panasonic Tx P42v20e - MA Silver RX6 - Klipsch surround+sub

Raymonddeniet

Dat probleem met de Humax 5050c ken ik ook niet.

Wat de RX101 betreft heb ik anders opgelost. Ik gebruik mijn Samsung Netbook als jukebox. Die heb ik een bluetooth dongle gegeven en zonder problemen speelt hij alles af. Geluid is goed en geen stotteren meer. Ik ga maar eens kijken naar een nieuwe software update hiervoor.

Gisteren met studio sport merk je wel bij oa het introfilmpje van de voetbal dat het surround goed werkt. Alleen met live wedstrijden en de samenvattingen is er nagenoeg niets meer van over.
Dus dit is het enige stukje dat nog problemen geeft. Maar zal dan denk ik een instelling zijn.
Dus dit is het enige en laatste dat ik nog moet oplossen.

Bedankt voor jullie hulp!