Hoe alles aansluiten

Gestart door gm, juli 11, 2010, 16:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gm

Ik heb alles via hdmi aangesloten op mijn SR-8002 en dan via hdmi weer naar mijn tv maar het gaat niet helemaal zoals ik dacht..

Ik heb het geluid van mijn tv ook optisch aangesloten op mijn SR-8002 en als ik dan tv kijk via mijn ingebouwde CAM  van de tv dan gaat het mis, op het moment dat ik het geluid van de SR-8002 harder of zachter zet wordt het beeld blauw en zie ik links boven de tekst EC/HDMI1.
Ook zie ik dan het hdmi lichtje op mijn SR-8002 even oplichten.
Na enkele seconden gaat hij weer terug naar de juiste stand.


Ik heb het als volgt aangesloten:

Decoder hdmi 1
DVD hdmi 2
CD optisch
Squeezebox optisch



Ps: Tigger, is het luisteren van een cd analoog mooier dan optisch want dat is mijn nog niet duidelijk?

Vlearmoes

Heb je de tv wel verteld dat het geluid via optisch uit moet
en de SR dat het geluid via optisch binnen komt!!!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gm

Heb in de 8002 aangegeven het geluid via optisch binnen komt.
Bij de tv kan ik tot nu toe niets vinden over het aanpassen van een instelling.

Tigger

Citaat van: gm op juli 23, 2010, 20:09:57Ps: Tigger, is het luisteren van een cd analoog mooier dan optisch want dat is mijn nog niet duidelijk?
In mijn beleving zeker wel!





PS: het geluid komt van je tv af en gaat vervolgens naar je SR? Ik vermoed dat daar de "kink in de kabel" zit....omdat je de tv optisch voor geluid en via hdmi voor beeld hebt aangesloten..... Ik denk dat wanneer je een losse "box" neemt (een Humax of zo) je geen probleem meer hebt.... Of je moet een instelling in de SR veranderen, maar welke weet ik ff niet....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

gm

ik heb het gevonden in het menu video setup dan naar video conversie en daar de aansluiting op off gezet.
Heb de cd nu ook anoloog aangesloten en op source direct gezet maar dan heb ik wel veel bas als ik een cd afspeel.
Zou dit aan mijn speakers kunnen liggen, ik heb de Dali Suite 1.7 se speakers.

Vlearmoes

Dus de optische kabel tussen tv en SR kan weer weg ??   loopt alles nu via de HDMI??

teveel bas ?   loop even alle audioopties langs    afstanden en volumes daarvan   en probeer welke instelling het best  mix/ both
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

oi,


Ik zou ten eerste eens met de plaatsing van je speakers gaan stoeien.  En kijken of er nog meer dingen in je kamer het geluid beinvloeden.

ergo;;ga eerst met akoestiek aaan de slag
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

 stupid

Yep, ik denk dat mars hier een punt heeft.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Citaat van: mars op juli 24, 2010, 03:08:53


hahahaha yep............heel mooi :eerie: :wink:

Ik neem aan dat je het sarcasme in mijn post herkend?  :-D

mars

Citaat van: marvin op juli 25, 2010, 04:06:02
Ik neem aan dat je het sarcasme in mijn post herkend?  :-D


hahaha yep :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun