Marantz SR5006 samen met Monitor Audio RX6 - niet happy

Gestart door Rolandjuh, augustus 19, 2014, 01:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DansaN

 stupid

Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen met mijn eerdere post...
Vandaar de vraag of de geluidsmeter ook een verschil in dB aangeeft.

Mocht je geen geluidsmeter hebben, daar heb je ook een appje voor tegenwoordig.
App heet "geluidsmeter" (hoe verrassend)  :-D

gerard

Citaat van: Rolandjuh op augustus 20, 2014, 21:05:24
....
De oude situatie was een Marantz versterker met low/midrange front speakers van Mission die een bepaald volume konden geven die ik als referentie voor mezelf had.
Er van uitgaande als ik een kwalitatief betere speaker zou kopen op mijn Marantz versterker het geluid beter zou zijn.

Nu is dat zeker het geval, alleen het volume is er in mijn beleving niet. En om tot het bepaalde volume te komen dat ik gewens was, moet de volume knop hoger worden gezet dan met mijn vorige speakers.

Alsof mijn versterker "harder" moet werken om een hoger volume uit de speakers te krijgen.

Wellicht is dat heel normaal en hoort dat nou eenmaal bij de Monitor Audio Rx6 of vragen deze speakers andere aansturing.
Vandaar mijn opmerking is het plaatsen van een eindversterker dan wellicht een oplossing.
Of moet ik muziek luisteren middels een losse Buizenversterker.
Maar dat is van ondergeschikt belang op mijn "probleem" / beleving.

En als het zo is, dat het niet vreemd is dat de versterker harder moet werken voor deze speakers en de volume hoger moet staan.... so be it. Geen probleem. Daarom vraag ik het hier :-)

De RX6 hebben een lagere impedantie zo te zien 6 ohm (tov mission 8 ohm) daardoor zal je versterker iets harder moeten werken, iets meer stroom leveren.

Zelf heb ik de SR 4600 met RS6 gehad, volume kon ook erg ver open: -20 luid, tot +10 erg hard  :-P
Stand maakt niet uit zolang het goed klinkt/niet vervormd.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


Marvin

Gewoon een slinger aan die knop geven en niet letten op de stand.
Als het niet vervormd zal het allemaal wel best zijn.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden