Marktplaats tip's Part 2

Gestart door lo, juli 14, 2010, 18:59:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

spekkie99

Citaat van: SB_Marantz op augustus 20, 2013, 11:35:16

Effe je oren droog maken.

Ken alleen VM en JK mods, wellicht van een andere orde?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


Cornelis1921

Citaat van: Exxar op augustus 20, 2013, 08:58:04
Waarom gaat iedereen er altijd van uit dat een gemodificeerd toestel meer waard is? Ik zie dat eigenlijk meer als een toestel waar aan geprutst is, zelfs al is het door een gerenommeerde firma.
stupid +1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: spekkie99 op augustus 20, 2013, 09:41:59
Prutsen gerenommeerde firma's?
Elk betaalbaar ontwerp kan verbeterd worden.
Precies

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/cd-spelers/m709777433-philips-cd-304-mk2-erg-mooi-met-modificaties.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr


Citaat van: thanatos op augustus 20, 2013, 09:54:56
Iemand die weet wat hij doet zal allicht door andere keuzes een ontwerp kunnen 'verbeteren'

Voor mij is zo'n apparaat totall loss als er in is gerommeld.
Je hebt deskundig verbeteren en amateur rommelen .


Een KI modeficatie is dus voor sommige aan gerommeld  violent1



Citaat van: SB_Marantz op augustus 20, 2013, 09:49:42
Met gemodificeerde apparaten ben ik heeeeel snel klaar!  violent1
Dus jij hebt nooit een beter op-ampje erin gezet  , dikkere soldeer laag geplaatst , aansluitingen versterkt of wat dan ook ?

Cornelis1921

 stupid Oei, Bas, voorzichtig, anders breek je het porcelein. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Paul

Citaat van: Cornelis1921 op augustus 20, 2013, 19:17:49
stupid Oei, Bas, voorzichtig, anders breek je het porcelein. :-D
Ik voel de bui al hangen.........  Leo kom er maar in.    :roll: :| :-D :-P
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thanatos

Citaat van: bas focal marantz op augustus 20, 2013, 18:46:00
Dus jij hebt nooit een beter op-ampje erin gezet  , dikkere soldeer laag geplaatst , aansluitingen versterkt of wat dan ook ?

Dat zijn begrijpbare ingrepen.. waar SB op doelt en wat je geregeld voorbij ziet komen zijn de 'guru's' aan t werk. Schuimpjes plakken op IC's (koeling = logisch maar expres heet laten worden  :-o), volplekken met mkp's, buffers vergroten zonder verdere aanpassingen. En dan heb ik het volsprenkelen met olie, kurk, maar even achterwege gelaten.. Begrip voor wie het wil en er in geloofd maar het is product is naderhand totall loss en onverantwoord om door te verkopen.

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op augustus 20, 2013, 23:56:21
Dat zijn begrijpbare ingrepen.. waar SB op doelt en wat je geregeld voorbij ziet komen zijn de 'guru's' aan t werk. Schuimpjes plakken op IC's (koeling = logisch maar expres heet laten worden  :-o), volplekken met mkp's, buffers vergroten zonder verdere aanpassingen. En dan heb ik het volsprenkelen met olie, kurk, maar even achterwege gelaten.. Begrip voor wie het wil en er in geloofd maar het is product is naderhand totall loss en onverantwoord om door te verkopen.
Ja dat kan ik volgen , nuttelose troep erin en slecht gesoldeerd .
laatst nog een PM94 met extra koeling .

Ik heb een pioneer a858 staan die zou ik ook wel van motortje willen voorzien zodat ik hem met een ab harder of zachter kan zetten , maar als ik dat doe is ie daarna hoogstwaarschijnlijk nog maar de helft waard .

Maar een complete verbouwing mits netjes uitgevoerd en dat het ook enige (verklaarbare ) zin heeft hoeft niet te lijden tot een waardeloos apparaat .
In tegendeel een apparaat wordt vanuit een kosteplaatje door fabriekant op de markt gezet , zo krijg je meerderen modelen die in kwaliteit en kwantie tijd oplopen en in prijs  .
Er zijn zat bedrijfen die je apparaat op een hoger nivo brengen door een aantal aanpassingen .
fabrikanten doen dat ook zoals KI modificatie , of dac print scheiden en eigen voeding geven .

Alle modeficaties die in mijn cd304mk2 zijn gedaan zijn netjes uitgevoerd hebben geen troep van het apparaat gemaakt .
Mensen die de cd-speler hebben gehoort waren er over te spreken .

Je houd ervan of juist niet dat een apparaat goed en netjes onderhanden is genomen .


Whisper.nl

#2499
Citaat van: thanatos op augustus 20, 2013, 23:56:21
Dat zijn begrijpbare ingrepen.. waar SB op doelt en wat je geregeld voorbij ziet komen zijn de 'guru's' aan t werk. Schuimpjes plakken op IC's (koeling = logisch maar expres heet laten worden  :-o), volplekken met mkp's, buffers vergroten zonder verdere aanpassingen. En dan heb ik het volsprenkelen met olie, kurk, maar even achterwege gelaten.. Begrip voor wie het wil en er in geloofd maar het is product is naderhand totall loss en onverantwoord om door te verkopen.

Volgens mij is Pietje Pc  Pameijer op zoek naar deze oplossing om zijn TV omzeep te helpen.  hello

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pietjepc

Ho, ho, pameijer wil(de) zijn oude t.v. graag 'professioneel' naar de eeuwige jachtvelden geholpen hebben :-D
Ik krijg hier de komende jaren geen nieuwe t.v. meer naar binnen :no:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Citaat van: pietjepc op augustus 25, 2013, 21:55:05
Ho, ho, pameijer wil(de) zijn oude t.v. graag 'professioneel' naar de eeuwige jachtvelden geholpen hebben :-D
Ik krijg hier de komende jaren geen nieuwe t.v. meer naar binnen :no:

Excuus, je hebt gelijk Pameijer wil zijn "bakbeest" om zeep helpen.....

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pietjepc

Vraag me af of ie het inmiddels al voor elkaar heeft... :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantzer

PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.