Modificatie SA8400

Gestart door Appie, april 29, 2014, 23:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appie

Hoi

IK ben in het bezit van een Marantz SA8400 en deze speelt bijzonder mooi.
Nu is mij bekend dat deze speler ook gemodificeerd kan worden zodat het geluid nog mooier wordt.
Is er iemand beken met de modificatie van deze speler ?
Wat geeft eventueel de voorkeur, van Medevoort, Guido Tent(tentlabs), Triplemaudio of zijn er ook nog anderen.

Appie
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

SB_Marantz

Hoe zie je dat ''mooier'' voor je?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

stupid "If it's aint broke, don't fix it!" nonono byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

audiof. zonder budget

Het is een beetje kort door de bocht om te vragen welke modificatie "mooier" is of klinkt, tenslotte is niets zo persoonlijk als geluid.

Over de van Medevoort modificatie, deze heb ik zelf gehoord (maar overigens nooit doorgevoerd en de mijne standaard gelaten) zijn wel reviews te vinden, de grote verbetering zit in het afspelen van cd's en voor SACD in wat mindere mate.

Misschien goed om toch wat beter te omschrijven wat je verwachtingen zijn van de modificatie, er zal dan vast wel iemand zijn die je dan beter kan adviseren.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Zoldar

verder kun je je de wijsheid van de mod afvragen. de speler wordt 2de hands zeker niet meer waard, soms zelf minder in de ogen van kopers. verder is het al een speler op leeftijd dus je gaat mi heel veel geld in een zwart gat stoppen.

zeg maar 10K aan tuning in een oude opel corsa stoppen. haal je er nooooit meer uit.

wat je wel zou kunnen doen is een andere powerkabel zelf maken voor een paar tientjes, dat kan bij sommige spelers best effect hebben (niet altijd positief). en die kabel is weer overdraagbaar naar andere componenten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Appie

Hoi

Bedankt voor de reacties.
Wat betreft de powerkabel deze heb ik er al tussen zitten en ik heb geen verbetering waar genomen ook niet wat betreft de phase aansluiting.
Ik heb wel het audio op een aparte groep zitten(deze had ik over)
Wat ik met de modificatie zou willen weten of het nog beter kan zoals gedetaileerde midden en strakkere en gecontroleerde laag.
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

audiof. zonder budget

Van de reviews die je op internet kan vinden komt, als dwarsdoorsnede, er wel uit dat een modificatie het geheel op een hoger audioniveau tilt....  Ik denk dat je de afweging moet maken of je het geld voor modificatie wilt uitgeven. Je krijgt er natuurlijk wat voor terug, maar voor het oorspronkelijke bedrag van ongeveer 400 euro kun je zelfs een aardige speler kopen tweedehands.... dus wat is wijsheid??
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Cornelis1921

#7
Niemand die voor modificeren is of dat heeft toegepast zal toegeven dat modificeren onzinnig is net zo goed als dat iemand met een 100K-set snel zal toegeven dat de gehoormatige verschillen ook in dat opzicht maar beperkt en relatief zijn.

P.S. Voor mij is modificatie slechts een theoretisch en abstract fenomeen daar ik nog nooit een A-B vergelijking heb kunnen bijwonen. Een set van 100K heb ik ook nog nooit mogen aanhoren. Maar de niets menselijks is mij vreemd... ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Persoonlijk zou ik de apparatuur standaard laten en je geld stoppen in een goede revisie.

Ik heb meerdere modificaties (vM, Tent, gehakt, etc.) gehoord, maar veel verschil niet gehoord (maar dat ligt weer aan mijn oortjes)

SB_Marantz

Citaat van: Appie op april 30, 2014, 12:14:05
Hoi

Bedankt voor de reacties.
Wat betreft de powerkabel deze heb ik er al tussen zitten en ik heb geen verbetering waar genomen ook niet wat betreft de phase aansluiting.
Ik heb wel het audio op een aparte groep zitten(deze had ik over)
Wat ik met de modificatie zou willen weten of het nog beter kan zoals gedetaileerde midden en strakkere en gecontroleerde laag.

Had je iets verwacht met een ander netsnoer dan?
'What goes in must come out'
We hebben het hier over het elektronisch domein.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

ik heb anders in het praktijk domein (frequency sweep met microfoon en software) wel eens gemeten dat het wel wat uitmaakt.

ik heb hier tot op de dag van vandaag geen goede verklaring voor, maar het gebeurd en je kunt het gewoon meten.

ik geloof meteen dat het vanuit jou ervaring en expertise niet zou moeten kunnen. maar het gebeurd wel.

en dan heb ik het niet over of ik het wel of niet hoor. en of ik het mooi vind of niet.

dus ik ga voor het grootste gedeelte met je mee (ik hoor het vaker niet, dan wel) dat het geen bal uitmaakt, maar er zijn uitzonderingen.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Citaat van: Zoldar op mei 01, 2014, 12:57:47
ik heb anders in het praktijk domein (frequency sweep met microfoon en software) wel eens gemeten dat het wel wat uitmaakt.


Een net snoertje?
Je kunt me veel proberen wijs te maken.........maar dat en interlinkjes en ander soort kabeltjes kunnen niets toevoegen of weg laten.

Of je moet de weerstand wel heel erg hoog maken waardoor je hoog afval krijgt en dat geld alvast niet voor een netsnoer.

Wanneer een tussenliggend draadje wat toe zou kunnen voegen hoe zit dat dan met de daaropvolgende draadjes die weer gewoon ofc zijn en enorm in dikte verschillen.....kijk naar de printbanen in je apparaat met een dikte van pak hem beet 70 micron, als je geluk hebt.


Logisch denken.....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zoldar

ik probeer je niks wijs te maken, maak je niet ongerust.
en met mijn logisch vesrtand is niet mis. want als ik die gebruik kom ik, met heel wat minder kennis van zaken, op dezelfde conlusie uit.


maar je beantwoord mijn vraag ook niet, of je levert in ieder geval geen verklaring waarom ik met metingen wel hier en daar verschillen heb moge registreren. meting die hier wel eens vaker heb gepost.

ik zal dit draadje niet verder op een zijspoor zetten maar wil hier best een andere keer een boom over op zetten.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Appie

Citaat van: SB_Marantz op mei 01, 2014, 09:59:12
Had je iets verwacht met een ander netsnoer dan?
'What goes in must come out'
We hebben het hier over het elektronisch domein.

Ik verwachte niks het werd mij gezegd dat het verschil maakt daarom heb ik de proef op de som gedaan.
Ik hoor geen verschil(had ook niet anders verwacht)
Marantz sa8400 -siltech interlink - sphinx myth5 - siltech ls25 mxt - chario hyper 2000t

SB_Marantz

@ Zoldar,

Hoe heb je het gemeten?
Voor de luidsprekers neem ik aan  en daar ga je al mank.

Herhaal de meting maar een met hetzelfde netsnoer en je zult zien dat dat ook zal verschillen door de onnauwkeurigheid van het progje/meetmicrofoon etc.

Op deze manier meet je geen apparaten is vers 2.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM