Marantz Melody X

Gestart door xander32, april 09, 2019, 21:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32




Ik vind hem vooral heel erg lijken op de CR612, en de CR611, en de CR610, en de ... 🤓

pameijer

Erg interessant apparaatje voor op mijn slaapkamer! Ik heb net vd week daar mijn ouwe Pioneerset geïnstalleerd maar dat kraakt aan alle kanten. Weinig zin meer in weer een reparatie....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15


pameijer

Wat zijn eigenlijk gelijkaardige concurrenten voor deze Melody?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: pameijer op april 10, 2019, 08:39:05
Wat zijn eigenlijk gelijkaardige concurrenten voor deze Melody?
Alle all in one varianten denk ik zo  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: TurboMarco op april 10, 2019, 09:03:27
Alle all in one varianten denk ik zo  :roll:

:gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp: :gp:

                                                                          shutup
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Ik heb wat rond geïnternet en de algehele consensus lijkt dat deze apparaten wel okay zijn, maar ballen missen en  - uiteraard - een trage app. Beter kan ik richting Pioneer gaan, zoals bv een NC-50DAB of een XC-HM86D.



Maar eerst maar eens afwachten wat mijn bod op een B&O BeoCenter 9500 gaat doen  :yes:

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

#7
De Naim en HEOS app zijn allesbehalve traag......

tbanis55

Een leuk apparaat met best wel veel mogelijkheden.
En...., hij weegt ongeveer 5x zo weinig als mijn "good old" 2270 ...
Ik veronderstel dat gebruik gemaakt wordt van een schakelende voeding en veel SMD techniek. (het is niet anders annu nu...)
Mits de componenten goed zijn gedimensioneert zal dat prima werken voor een lange tijd of dat net zo lang is als mijn 2270 dat zal de tijd leren.
En natuurlijk:  toys for boys (& girls..) ... het levert weer vele uren (luister-) plezier op.  !   have fun !

gr.
Ton

hchifi.nl

Citaat van: pameijer op april 10, 2019, 10:55:24
Ik heb wat rond geïnternet en de algehele consensus lijkt dat deze apparaten wel okay zijn, maar ballen missen en  - uiteraard - een trage app. Beter kan ik richting Pioneer gaan, zoals bv een NC-50DAB of een XC-HM86D.



Maar eerst maar eens afwachten wat mijn bod op een B&O BeoCenter 9500 gaat doen  :yes:




er zijn nog geen micro systemen in deze prijsklase met hetzelfde als wat de Melody X kan.
De Melody gaat in BTL mode wanneer je de zone 2 niet gebruikt en levert dan het dubbele vermogen van bijv. een Denon CEOL N10 of een Pioneer XC-HM86D (geen 30 RMS maar dus 60 RMS)
Met de Melody kun je dus ook wat meer eisende luidsprekers aansturen.

Kwa app werkt de Heos app wel sneller dan die van Pioneer (ik heb beide in gebruik in de showroom)
Van de Pioneer vind ik het scherpje aan de voorzijde wel een leuke gimmick

Ceol N10
Pioneer XC-HM68D
Marantz Melody X

Op kort termijn alle in de showroom te beluisteren / bewonderen  :-)

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

DansaN

Citaat van: hchifi.nl op april 13, 2019, 12:39:07

er zijn nog geen micro systemen in deze prijsklase met hetzelfde als wat de Melody X kan.
De Melody gaat in BTL mode wanneer je de zone 2 niet gebruikt en levert dan het dubbele vermogen van bijv. een Denon CEOL N10 of een Pioneer XC-HM86D (geen 30 RMS maar dus 60 RMS)
Met de Melody kun je dus ook wat meer eisende luidsprekers aansturen.

Kwa app werkt de Heos app wel sneller dan die van Pioneer (ik heb beide in gebruik in de showroom)
Van de Pioneer vind ik het scherpje aan de voorzijde wel een leuke gimmick

Ceol N10
Pioneer XC-HM68D
Marantz Melody X

Op kort termijn alle in de showroom te beluisteren / bewonderen  :-)
https://advance-acoustic.com/en/high-end/150-myconnect-50-black

Geen ervaring mee, maar volgens mij kan deze toch ook aardig wat de Melody X kan.
Heos is leuk, maar met name wanneer je het Heos systeem ook werkelijk multi room gebruikt.

Rob46

Ik heb HEOS als stand alone gebruikt. Perfect!

jgvh

Idd heos zonder gebruik te maken van multiroom werkt meer dan prima

DansaN

Ik zeg niet dat Heos niet goed is als app, alleen dat het naar mijn idee alleen een meerwaarde voor de Melody heeft ten opzichte van de Advance Acoustic in de eventuele multi room.

Anders is het "gewoon" een bedieningsapp net als de app van AA.
En dan zijn beide apparaten naar mijn idee in ieder geval op papier vergelijkbaar.
Ik heb ze geen van beide beluisterd, dus kan ik er verder geen oordeel over geven.

worstkaaspasta

Ik heb sinds een paar dagen dit apparaat, leuk ding.

Weet iemand of je ook FM via de kabel en dab kabel kunt maken?

Er zit een f-connector op de melody.
In de doos zit een Fm/dab kabel met f-connector. How sluit ik de coax van Ziggo er ook op aan.

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk