Verslagen Subwooferdag !

Gestart door xander32, april 11, 2010, 17:49:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Zojuist zijn "ze" weer vertrokken na een gezellige en leerzame dag.

Vanmorgen gestart bij Vlearmoes. Zijn set had ik reeds een x eerder gehoord: een prachtig afgewogen set (o.a. Marantz & Kef Reference speakers :kwijl:). Hetgeen er is verandert met voorgaande x: een tweede subwoofer i.c.m. een Antimode: :-o wow, wat een basdruk. Bij films echt helemaal geweldig, letterlijk. De subs zijn beiden low-level aangesloten en 1 ook high-level ter ondersteuning van de fronts in stereo. Dat laatste vind ik nog steeds geen meerwaarde: er is duidelijk een extra laag dankzij de sub maar ik ervaar deze als meer storend dan aanvullend. Allicht dat dit een deel gewenning behoeft :?. Maar ik hou het vooralsnog bij alleen de sub t.b.v. het lfe.

Na de nodige software te hebben bekeken en beluisterd en de uitleg en adviezen van de bass-master himself  Stadium III zijn wij via een zeer toeristische route naar huize Sander gereden.

Hetgeen wat ik daar heb opgestoken is: dat de BK XXLS 400 een heerlijk snelle sub is maar dat deze in mijn ruimte maar tot de 25hz. gaat  :| en een boost heeft op 60hz. Rob (Stadium III) heeft de set-up deels aangepast (speakers op large, surrounds minus 0,5 Db. en de fase van de sub op 180 i.p.v. 90 graden). Ga hier een tijdje mee draaien. Betreft de dip van de BK vanaf 25 hz. en de boost bij 60 hz.: daar is allicht een Antimode van meerwaarde :roll:.

Ik wil Theo, Wim, Andre en Rob bedanken voor de gezellige en leerzame dag: was super en zeker voor herhaling vatbaar :yes:.


Sander.

Stadium III

#1
Nou hier is de mijne naar een dikke 2 uur op de weg gezeten te hebben !

Smorgen's hier om 7.55 vertrokken en om 9.45 was ik bij Robert
Ff gouw een sanitaire stop en door naat Theo waar we als eerste waren en meteen goed ontvangen werden !
Theo was al wat aan het rotzooien en zo begonnen we met het beluisteren van de set voordat Andre en Wim er waren !

Wat mij meteen opviel was dat de pieken en dalen mooi opgevuld waren door de AM en dat de volume van de subwoofers wat aan de forse kant was

Naar dit te hebben veranderd en de HIGH level wat meer gegeven te hebben klonk het meer evenwichtiger en zijn we wat muziek gaan draaien !

Moet zeggen dat naar wat muziek en film en ondertussen Andre en als laatkomen Wim binnen te zijn gevallen dat ik best wel kon zeggen dat de AM in zijn set zeker een mooie meerwaarde heeft
Ook kon ik hier wel naardelen in vinden omdat soms alles wat te tam was of dat ik hier thuis gruwwwelijk verwend ben  :wink:
Ik had wel het idee dat iedereen het mooi vond en dat ze weer wat gehoord en gezien hadden !
Ook heb ik wat uitleg geven over het instellen van de subwoofers dmv mijn test dvd

We zijn rond half 2 naar Robert gereden binnendoor

Daar aangekomen zijn we weer eens gaan zitten wat een vevelende hobby hebben we !!!!
Robert ging eten maken en drinken werdt er neergzet en zo zijn we eens gaal luisteren
Set klonk opzich al wel netjes en zo in eerste instansie hoefde er weinig te gebeuren

Naar wat meer geluisterd te hebben hebben we in de reciever speakers op large gezet en de auto lypsinc aangezet
De fase van de sub op 180 graden gezet en een 0.5 db van de surrounds afgehaald !
Dit was uiteindelijk in mijn oren beter omdat het allemaal wat breder is geworden

De BK is een zeer mooie subwoofer kwa afwerking maar ook kwa geluid snel en droog alleen het jammere van het systeem maar dat is een gegeven is dat hij echt op is bij de 25 hz
Zo verzwakt hij al wat bij de 35 hz dus kan een AM de oplossing geven met een lift van 25 hz

Verder vindt ik deze Focals die Robert heeft wel zeer netjes en een volwassener geluid geven als de eerder beluisterde bij iemand anders 716v volgens mijn

We hebben ook een paar nummers stereo beluisterd op de MF en tja alijd al verliefd op geweest en vandaag hoorde ik het weer  :-D

Ik heb een zeer leuke dag gehad en volgende keer hoop ik hier ! :-D

Ow jah voor degene : http://www.digitalforall.nl/
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

CiteerIk heb een zeer leuke dag gehad en volgende keer hoop ik hier !
Pffff, he-le-maal naar Tilburg :-P.



Sander.

drees62

Hele leuke en zeer leerzame dag gehad! Blijft toch mooi om met gelijkgestemde loonies (sorry boys) van dezelfde passie te genieten.
O.a. geleerd dat een SR 8002 Auto-lipsync heeft en een SR 8001 niet  :cry:

2 hele mooie sets gezien en beluisterd. Maar ook heel verschillend en zo zie je maar dat akoestiek toch wel heel veel uitmaakt.

Theo en Robert bedankt voor de gastvrije ontvangst! Moeten we maar gauw een vervolg aangeven (bij Rob of bijv. bij mij)

xander32

Citaat van: drees62 op april 11, 2010, 20:33:59
Hele leuke en zeer leerzame dag gehad! Blijft toch mooi om met gelijkgestemde loonies (sorry boys) van dezelfde passie te genieten.
O.a. geleerd dat een SR 8002 Auto-lipsync heeft en een SR 8001 niet  :cry:

2 hele mooie sets gezien en beluisterd. Maar ook heel verschillend en zo zie je maar dat akoestiek toch wel heel veel uitmaakt.

Theo en Robert bedankt voor de gastvrije ontvangst! Moeten we maar gauw een vervolg aangeven (bij Rob of bijv. bij mij)
Ik heb ook geleerd dat m`n SR8002 lipsync heeft :roll:.

Sander.

Vlearmoes

#5
Jongens wat kunnen jullie mooie verslagen maken   mij komen de juiste woorden niet  redface

Ja 2 gasten van ver weg (anderhalf uur en verder) petje af  :yes:
voor de andere 2 gasten een bijna thuis wedstrijd  :lol:

Rob is idd een liefhebber (die ook graag aan de knopjes zit) en hoorde al snel dat ik mijn sub`s een beetje te dik had aangezet (xtra  shutup) deze werden met behulp van de calibratie dvd al snel netjes goed gezet  :yes:

Dat de AM al mooi de pieken en dalen had afgevlakt bleek al snel in de bypass mode
hier thuis erg veel last van een piek rondom de 30/35Hz
Ook de afstelling van de sub`s icm AM en calibrator is mij aardig gelukt  ook volgens de gasten die tevreden klonken over het subgeweld  pompom


De binnendoor weg naar Sander was wel erg slecht geworden sinds de laatste keer dat ik er gereden had, maar dit werd weer goed gemaakt door het sfeervolle huis en HT van Sander

Een set die totaal anders klinkt als de mijne; anders maar dan niet in negatieve zin maar kwa smaak in geluid
Dit was voor mij een van de eerste keren dat ik Focal speakers hoorde en gelijk valt dan het meer aan hoog op
het mid lijkt dan minder te zijn maar dit is niet echt zo getuige de CD`s en DVD`s die ik gehoord heb.
Maw een prima speakerset met een eigen geluid  :yes:

Uit bovenstaande blijkt ook dat Sander niet zo`n liefhebber is van de echte high-level bassen; iets waaraan hij moet werken vindt ik  :-D   desnoods een visite aan Rob (uiterste middel  shutup  :-D)

Ook ik dank Sander en de andere jongens voor ontvangst en positieve input  notworthy


Theo


Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

WimPeu

#6
Ik zit nou aan m'n welverdiende biertje dus laat ik morgen mijn bevindingen wel even horen.

Was iig erg gezellig en heerlijk om met een stelletje volwassen malloten  clown1 naar de sub dreun van Bolt te zitten  :kwijl:

Super relaxe dag gehad met mensen waar je je meteen bij thuis voelt!  Klasse  hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#7
Citaat van: WimPeu op april 11, 2010, 21:27:06
Ik zit nou aan m'n welverdiende biertje dus laat ik morgen mijn bevindingen wel even horen.
Was iig erg gezellig en heerlijk om met een stelletje volwassen malloten  clown1 naar de sub dreun van Bolt te zitten  :kwijl:

Super relaxe dag gehad met mensen waar je je meteen bij thuis voelt!  Klasse  hello
Als het aan jou had gelegen was je daar vanmorgen al mee begonnen :-P.




Sander.

xander32

Tevens de nodige nieuwe en interessante software ontdekt, o.a.:






Sander.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Mooie rescenssies mannen pompom
Leuk om te lezen dat mede door jullie passie het een erg geslaagde dag is geworden.
Veel plezier met jullie nog beter afgestelde sets :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: drees62 op april 11, 2010, 20:33:59
Hele leuke en zeer leerzame dag gehad! Blijft toch mooi om met gelijkgestemde loonies (sorry boys) van dezelfde passie te genieten.
O.a. geleerd dat een SR 8002 Auto-lipsync heeft en een SR 8001 niet  :cry:

2 hele mooie sets gezien en beluisterd. Maar ook heel verschillend en zo zie je maar dat akoestiek toch wel heel veel uitmaakt.

Theo en Robert bedankt voor de gastvrije ontvangst! Moeten we maar gauw een vervolg aangeven (bij Rob of bijv. bij mij)
Doen we vast en zeker: ik ben voor :yes:.
Enne, als je in de buurt bent, hetgeen aannemelijk is daar jou moeder bijna in m`n achtertuin woont; an kommen!


Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op april 11, 2010, 21:41:05
Als het aan jou had gelegen was je daar vanmorgen al mee begonnen :-P.




Sander.

Volgende keer de chauffeurs...eeehhh vrouwen ook maar meenemen... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Kwa nieuwe software was Dreamtheater en The house of the fliying daggers ook wel zeer mooi ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Gisteren naar de Achterhoek afgereisd om eens wat meer inzicht te krijgen in het afstellen van mijn sub.

Er was door familie omstandigheden van Rob eerst wat onzekerheid of het doorgang zou vinden maar om 09:00uur in de ochtend kreeg ik het sein op groen.
Meteen in de auto en een 1:40 min ridje naar Neede waar ik als laatste ontvangen werdt door Theo. Theo zijn set kende ik al omdat ik al eens wat handelswaar daar vandaan had gesleept. :-D
Toch was het behoorlijk anders doordat er nu een 2e sub aan toegevoed was. Ook zat er het nieuwste speledingetje van Theo tussen nl. een DS peaker. Voor de stereo mensen natuurlijk jargon maar voor ons als HT/Stereo adepten gesneden koek :lol:.Voor Theo werden alle AB's en discformaten soms wat te veel. Hij probeerde op een gegeven moment zelfs een HD audio track van een DVD te halen clown1.
Nadat submaster  notworthy Rob wat met de instellingen had gerommeld konden we de verschillen tussen high level, low level en met en zonder DS peaker gaan waarnemen.  verschillen tussen alle setups waren er overduidelijk waar door er eigenlijk op persoonlijke smaak een keuze gemaakt moet worden (what's new).

Tijd vliegt en dus na de middag rap de wagens opzoeken en een mooie sightseeing tocht door de Achterhoek, met een cd'tje van Normaal in de autoradio voel je je er meteen helemaal bij horen.

Aangekomen bij de woning van Xander32 was er een emotioneel weer zien met mijn ouwe SR-8002 die nu bij Xander32 als centrum in zijn HT fungeert.
Nadat er meteen koffie en broodjes geserveerd werden (dank daarvoor,  notworthy waren zeer welkom) kon ook Rob hier zich weer uitleven op de SR om zo de sub probleempjes die Xander32 heeft voor eens en voor altijd uit de wereld te helpen.
Waar je bij Theo in een grote ruimte zat, zit je er bij Xander32 aanzienlijk dichter op de TV en alle speakers. Dat vergt weer een totaal andere benadering. De gesloten BK is ook weer een totaal anders aan te pakken sub dan een gepoorte (zoals Theo en ik hebben).
Alle tips van Rob hebben Theo en ik niet meegekregen omdat we onze nicotine kick buiten moesten gaan halen. Daar hebben we overigens maar van de nood een deugd gemaakt en wat vijver theorien door gesproken. :-D

Zittend op de sweetspot op de bank heb je een heerlijke surround bubbel. Ook hebben we nog even uitgebreidt de MF versterker aan de tand gevoeld en daar is helemaal niks mis mee. Wat een mooie bak zowel om te zien als te horen.

Tijd om naar huis te gaan alweer. Heb thuis maar meten de test DVD er over heen gegooid en ik moet zeggen dat ik als leek er toch al een mooi plaatje van had gemaakt (als ik zo bescheiden mag zijn :-D)

Theo, Rob, Robert, Andre ontzettend bedankt voor deze zeer geslaagde dag. Goed getimed ook nog eens een keer want ik hoefde nu niet mee naar mijn schoonouders... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES