De set van Joris1988

Gestart door Joris1988, november 18, 2010, 21:12:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris1988

@jackiebrown  De center klinkt erg goed, hij weegt meer dan 14 kilo en ik vind hem erg mooi uitzien.
Heb hem een jaar geleden gekocht via marktplaats, en altijd als ik iets leuks zie, moet ik er een heel
eind voor rijden. Hiervoor was een ritje Arnhem - Groningen nodig. En hij klinkt gewoon geweldig, ook
wanneer hij op het voorkanaal wordt aangesloten klink ie als een volwaardige luidspreker.

@the pioneer Ben erg blij met de monoblokken, was wel even puzzelen met aansluiten (bi-amp)
maar het resultaat mag er wezen!

@jwx De frontjes staan om de hoek, en gaan er alleen op als er kleine kinderen in de buurt zijn haha.
Vind het mooier zo. 

Joris1988

Hoogste tijd voor een update, het is alweer langer dan een jaar geleden. Het houdt nooit op met het zoeken naar iets anders dus inmiddels zijn er weer wat wijzigingen aangebracht. Ten eerste heeft de subwoofer het veld moeten ruimen voor een Rel Strata II. De Elac Bass 130 staat nu aangesloten tussen de twee achterkanalen. Een kleine verbetering is wel merkbaar, de Rel is wat minder aanwezig. Deze staat overigens alleen aan met films, als ik muziek luister klinkt source direct beter.
Verder zijn er vijf monoblokken bij gekomen, van het type MA700. Deze zijn nu voor de voorste kanalen en voor de centerspeaker. Vier MA's 500 zijn nu voor de achterkanalen en een staat er op zolder.. Wereld van verschil? Nee, eigenlijk niet. Toch heb ik er geen spijt van.
Door de grotere eindtrappen heb ik het aangedurfd een set Infinity Kappa 8.2i series II aan te schaffen. Ondanks dat deze erg goed klinken, was met name het laag teveel van het goede, maakt niet uit hoe ze stonden opgesteld. Mijn ruimte is te klein vermoed ik. Deze staan dus weer op marktplaats.
Maar om nu de vorige Elacs weer terug te zetten? Nee.. Ik had een set Elac 215-4pi II zien staan en was hier erg benieuwd naar. Weer aan de andere kant van het land natuurlijk! Ze klonken erg mooi, dus heb ze overgenomen. Helaas heeft er een vermoedelijk in de zon gestaan waardoor het fineer verschoven is. Maar eenmaal thuis aangesloten helemaal tevreden. Uitstekende dynamiek, sprankelend hoog en indrukwekkend laag maar alleen wanneer dat echt nodig is. De Kappa's gaven hierin altijd volgas. Achterop zitten schakelaars met drie standen voor zowel het hoog en het laag. Echte aanraders dus!

Nu heb ik echter geen upgrade ideeën meer.. Heeft iemand een goed idee? Misschien een losse voorversterker in plaats van een receiver? Of een mooie Marantz cd-speler, als bevalt deze oude Denon ook goed.