de blumenhofer zijn aan gekomen...

Gestart door viceadmiraal61, juli 06, 2011, 18:40:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

Marantz 81   Dat is de sacd living stereo  Stokowski  rhapsodies...RCA RED SEAL...
Gisteren avond waren er 6 mannen van het Ht forum,om lekker te luisteren na muziek.
Maar ik begin altijd met een openings track van EINE STRAUSSFEST....met een vette knal aan
het begin van de Overture......Naphets schoot een meter de lucht in...had ik de camera maar aanstaan
prima beeld voor you tube...De Blumenhofers laat Audiophile vliegen..
Het was weer een gezelige avond ..bedankt mannan.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op augustus 06, 2011, 07:44:49
Marantz 81   Dat is de sacd living stereo  Stokowski  rhapsodies...RCA RED SEAL...
Gisteren avond waren er 6 mannen van het Ht forum,om lekker te luisteren na muziek.
Maar ik begin altijd met een openings track van EINE STRAUSSFEST....met een vette knal aan
het begin van de Overture......Naphets schoot een meter de lucht in...had ik de camera maar aanstaan
prima beeld voor you tube...De Blumenhofers laat Audiophile vliegen..
Het was weer een gezelige avond ..bedankt mannan.

hebben zij wel je stoel laten staan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

En ik had je nog zo gezegd, Laat die stoel nou staan....... :evil: :-D :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#108
Allemaal prettig lezende verslagen.
Beetje informatie over Stokowski en waarom het zo klinkt, anders dan gewoon.

http://youtu.be/kuJL-hLWEW4
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leopold_Stokowski
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

Citaat van: lo op augustus 06, 2011, 11:36:47
En ik had je nog zo gezegd, Laat die stoel nou staan....... :evil: :-D :schater:

Moet jij zo nodig zeggen. Stelletje verhuizers!

MadVillain

interessant dat de Blumenhofers al voor aantrekkelijke bedragen te koopzijn.

misschien mijn volgende upgrade? :-)

Pjotr27

Citaat van: MadVillain op augustus 23, 2011, 15:01:06
interessant dat de Blumenhofers al voor aantrekkelijke bedragen te koopzijn.

misschien mijn volgende upgrade? :-)

Staat een hele mooie set (FS4.2) op de site van Music2, voor onder de 3000 euro...
Ik heb ze gehoord bij Blumenhofer en vond ze daar erg mooi...
Een meegereisde vriend die meeging naar de Highend in Munchen en absoluut niet mee ging voor hifispullen maar meer leuk tripje om veel bekenden te ontmoeten was zo onder de indruk van de 4.2 dat hij serieus naar Blumenhofer is gaan luisteren en zelfs een nog duurdere (FS3.2) gekocht heeft...

MadVillain

Bedankt voor de tip! Jammer genoeg is de upgrade iets voor ver in de toekomst aangezien ik eerst voor een losse dac ga om de cd speler de deur uit te doen

Pjotr27

Citaat van: MadVillain op augustus 28, 2011, 21:44:17
Bedankt voor de tip! Jammer genoeg is de upgrade iets voor ver in de toekomst aangezien ik eerst voor een losse dac ga om de cd speler de deur uit te doen

Ga je streamen? Wat ga je als bron gebruiken?

MadVillain

Ik zit aan een Apple Mac Mini te denken als een muziekserver. En dan een dac wat usb en toslink ondersteund( moet volgens een aantal reviews ook geluidsverschil in zitten)
Alleen is het nu ook druk zoeken voor een serieuze dac wat ook de hogere resoluties(24/96 of nog hoger) weet weer te geven. Dit gaat misschien de Rega dac of de metrum acoustics octave

Audiotic

Mac Mini is volgens mij een goede keuze(zie mijn set). Eenvoudig in onderhoud, zuinig, en prima tweedehands te krijgen. Let wel op dat je een Intel versie koopt, liefst met 2GB RAM.

En in plaats van een USB DAC is misschien een ethernet DAC een goede optie?
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

De DACs van Linn (sneaky bijv.) of een mooie tweedehandse Transporter van Logitech :-), of T+A, die maken ook hele fraaie DACs. Kijk eens op de Bestenliste van Stereoplay, Audio of Stereo.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek