Die-hard stereo man op bezoek bij Stadium III met zijn HT set.

Gestart door Dex, juni 07, 2011, 11:29:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2011, 21:15:19
Muziek klinkt ook gewoon lekker en goed bij Rob  :yes:

maar als je kijkt wat voor stereo set Dex heeft staan  :wink:

Zal wel maar dat maakt het geluid op een SR nog niet plat en dun en totaal geen plaatsing lijkt mij. Ik heb ook een aardige stereo set naast de HT staan en hoor ook wel verschillen maar niet van deze omvang.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nou jah het einige wat ik hierop kan zeggen is dat als je de DYN EQ aanzet dat het voller klinkt
Als je alles uitzet klopt het ook nog wel maar is alles rustiger
Ik moet zelf zeggen dat ik Stereo weergave van de SR zeer goed vind en zeker voor een reciever

DEX heeft idd wel een groffe en dikke stereo setup en ik wil die zeker ook nog wel beluisteren en kijken hoe dat klinkt

Maar al bij al begrijp ik je reactie wel Wim

Maar laten we ff tot donderdag wachten tot Leo en Joep geweest zijn  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Als je een EQ in Dex zijn set opneemt gaat die ook voller klinken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Tja kan ik niks opzeggen ga daar binnenkort eens luisteren
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Neem een EQ mee. Staan geregeld op MP voor een habbekrats.  :wink: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dex

Citaat van: WimPeu op juni 07, 2011, 21:18:34
Zal wel maar dat maakt het geluid op een SR nog niet plat en dun en totaal geen plaatsing lijkt mij. Ik heb ook een aardige stereo set naast de HT staan en hoor ook wel verschillen maar niet van deze omvang.
En daarmee sla je de spijker op de kop Wim.....iedereen zal het anders horen en beleven. :yes:
Dit 'platte en dunne geluid' was wat ik ervoer en dan met name met alle hulpmiddelen uitgeschakeld in een kamer die harde muren heeft en behoorlijk wat m2 aan glasoppervlakte. :roll:

Ik heb dat ook direct tegen Rob gezegd me terdege beseffend dat zoiets misschien niet leuk overkomt.  shutup
Maar met Audyssey aan en Dynamic Equalizer uit werd het al een stuk beter en met de Dynamic Equalizer er weer bij was het best aangenaam om naar te luisteren.
Geen super top stereo in mijn beleving (vergeleken met wat ik gewend ben) maar zeker niet slecht. 
Als alles goed gaat komt F.Luisteraar hier vrijdag naartoe om eens bij mij te komen luisteren naar het een en ander.
Misschien dat hij kan aangeven in welke categorie mijn set-ups zich bevinden want hij heeft al menige set-up van leden van dit forum mogen beluisteren dacht ik.  8-)

Dex

Citaat van: WimPeu op juni 07, 2011, 21:30:28
Neem een EQ mee. Staan geregeld op MP voor een habbekrats.  :wink: :-D

Zo'n ding komt hier niet binnen! Da's gelijk aan vloeken in de kerk....  :evil:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Dex op juni 07, 2011, 21:36:13
Zo'n ding komt hier niet binnen! Da's gelijk aan vloeken in de kerk....  :evil:

:schater:  Dacht ik het niet....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: Stadium III op juni 07, 2011, 21:38:27
Zelfde als een sub in een stereo setup hahaha

Ook daar zijn de meningen trouwens erg over verdeeld.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Whaaaaaaaaaat ????????? Een sub in stereo, en dan zekers ook nog high-level aansluiten  :-o.






:-D Sander

Marantz 81


lo

Citaat van: Stadium III op juni 07, 2011, 21:25:32
Maar laten we ff tot donderdag wachten tot Leo en Joep geweest zijn  :-D

We zullen de zaak eens kritisch gaan beluisteren daar bij onze Rob (voorzover ik dat kan want ik ben denk ik al bevooroordeeld  redface HLP). Heb in het verleden al een aantal malen naar de set van Rob mogen luisteren. Met de komst van de SR7005 was er imo een zeer duidelijke winst in HT mode en een mooie winst tav stereo. Ik vond het toen een topklasse set in de HT modus. Ik ben bijzonder benieuwd wat zijn nieuwe set-up van de sr7005 voor ons in petto heeft. Ik kijk er in ieder geval naar uit

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dex

Citaat van: lo op juni 07, 2011, 21:56:39
We zullen de zaak eens kritisch gaan beluisteren daar bij onze Rob (voorzover ik dat kan want ik ben denk ik al bevooroordeeld  redface HLP). Heb in het verleden al een aantal malen naar de set van Rob mogen luisteren. Met de komst van de SR7005 was er imo een zeer duidelijke winst in HT mode en een mooie winst tav stereo. Ik vond het toen een topklasse set in de HT modus. Ik ben bijzonder benieuwd wat zijn nieuwe set-up van de sr7005 voor ons in petto heeft. Ik kijk er in ieder geval naar uit

groet,

lo

Leo, ik denk dat je daarin ook deze keer niet teleurgesteld zult worden.  :wink:

still life

Citaat van: Dex op juni 07, 2011, 21:34:38
En daarmee sla je de spijker op de kop Wim.....iedereen zal het anders horen en beleven. :yes:

zeker, vooral stereo die-hards hebben zo hun voorkeuren.. clown1   zwijg ze over EQ & aanverwanten
maar de boel lekker gaan inkleuren middels IC's, LS snoeren & 'klinkende' amps/players
  dat is totaal geen probleem..een must zelfs..

waarom dat laatste? wat doe je nl als die brute stereo set thuis niet klinkt?
heb je een probleem want een EQ ertussen hangen is blasphemy  :angel:
  & dat is het ook, maar kom ik later op terug..

CiteerDit 'platte en dunne geluid' was wat ik ervoer en dan met name met alle hulpmiddelen uitgeschakeld in een kamer die harde muren heeft en behoorlijk wat m2 aan glasoppervlakte. :roll:

hoe denk je dat jouw set in die kamer zou klinken, of de SR in jouw kamer?


CiteerIk heb dat ook direct tegen Rob gezegd me terdege beseffend dat zoiets misschien niet leuk overkomt.  shutup
Maar met Audyssey aan en Dynamic Equalizer uit werd het al een stuk beter en met de Dynamic Equalizer er weer bij was het best aangenaam om naar te luisteren.

geen probleem imho, de SR moet je beoordelen met de 'hulpmiddelen' ingeschakeld in een brakke akoestiek
het omgekeerde zou pas 'niet leuk' zijn

over die hulpmiddelen bestaan trouwens heel wat misverstanden:
er wordt een vlakke respons bekomen oa middels freq sweeps, teneinde een opname te laten klinken
zoals die werd opgenomen (dwz met de bijhorende EQ v/d mixer/engineer)

heel wat anders dan de klank op basis v/e gekend stukje muziek te gaan afstellen,
daar ben je nl nooit klaar mee..

CiteerGeen super top stereo in mijn beleving (vergeleken met wat ik gewend ben) maar zeker niet slecht.
so we come full circle..  clown1

Citaat van: Dex op juni 07, 2011, 21:34:38
En daarmee sla je de spijker op de kop....iedereen zal het anders horen en beleven. :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300