bezoek viceadmiraal61..aan vlag officier ktz lo....

Gestart door viceadmiraal61, november 13, 2010, 15:49:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viceadmiraal61

vandaag te gast geweest bij lo...eerste lekkere koffie met koek...en toen geluisterd naar de accuutjes
ik moet zeggen dat deze combie uitstekend klinkt ,het lijkt wel of app van een merk toch het beste
op elkaar is afgestemd...het is een zeer aangenaam geluid nergens scherp overal sweet van klank...
een perfecte luister unit...maar wil je de kleinste nootjes en diepte willen hebben ,word het dan weer
wat moeilijker...ik zelf hou van alle twee gemakelijk luisteren naar muziek..de accuutjes.. alle kleinste
geluidje ...ruimte en diepte..bv mijn marantz.............
toch zou lo een heel stuk meer detail naar voren kunnen halen ,alleen maar om de luidsprekers
aan te pakken,daar zit een onaangenaam laag in ,op zacht volume geen probleem,maar speel je luid
is het net of de loudness aan staat,echt te veel bas,de kamer en je trommelvliezen(hoe schrijf je dat)
denderen mee ,het is of als je met open ramen rijdt ...nu dat weet lo ook....en het probleem oplossen
is de kast te vullen met twaron . waardoor de bas meer bij de muziek hoort en er niet van los staat.
je vangt op deze wijze twee vliegen in een klap...het hoog en midden heeft er veel baat bij..
lo is aan het overwegen...ik wacht het moment af dat het twaron team mag langs komen...
maar duidelijk is dat zijn geluid er verders zeer op vooruit is gegaan..


lo

Mooi omschreven Fritz.  pompom
Het was leuk en gezellig dat je even langs kwam, en zoals je inmiddels al een aantal maal hebt ervaren staat de koffie met koek altijd klaar.
Mijn Accuutjes zijn idd een goed team en klinken in deze combi inderdaad (veel) beter dan destijds de SA7 gecombineerd met de e-450. Jou viel het direct op in positieve zin. Er wordt inderdaad op een zeer prettige manier muziek gemaakt en daar ben ik, zijn wij, bijzonder gelukkig mee. Tsja en dan het laag  :-D we hebben het er al meer over gehad. Op korte termijn heb ik nog wat andere "klusjes" omhanden. Geeft me even de tijd om de zaken voor wat demping betreft op een rij te zetten. Als het zover is laat ik het weer weten en loods ik het twaronteam binnen met de bekende vliegtuig bordjes. pompom

Nogmaals het was gezellig, en tot de volgende keer!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Mooi om te lezen dat Fritz zo onder de indruk was van de Accuphase combinatie .

Ik denk ook vooral dat Fritz gelijk hebt met het combineren van 2 dezelfde merken voor zowel cd speler als versterker .
Toen ik mijn Accuphase E-408 versterker aansloot op Fritz zijn set kon je meteen duidelijk merken dat het dan niet optimaal meer klinkt .
Nu ik inmiddels weet uit ervaring hoe dat bij Fritz klinkt ( het nadelige van mijn Accuphase E-408 op zijn Marantz SA7-S1) hoor ik daar thuis nu in mijn eigen set ook wat van terug , alleen minder nadrukkelijk dan in Fritz zijn set .
Maar het valt nu wel op , alleen besefte ik dat voorheen niet .

Het blijkt nu dat de Marantz MA9-S2 monoblokken , SC7-S2 voorversterker en de SA7-S1  veel beter bij elkaar passen dan mijn eigen Accuphase E-408 versterker en mijn Marantz SA7-S1 dat doen .
Het voordeel is dan weer dat mijn Focal's er wat minder gevoelig voor zijn dan Fritz zijn Wilson's .

Als ik ooit nog eens een mooie deal kan maken voor een MA9-S2 / SC7-S2 combie dan hoef ik daar niet lang over na te denken  :-P  .
Dat zal dan wel tweedehands worden  redface  , nieuw is veel te duur voor mij .




Groeten  EDWIN  B



lo

Citaat van: HiFi gek op november 13, 2010, 20:22:08
Mooi om te lezen dat Fritz zo onder de indruk was van de Accuphase combinatie .

:yes: Hij was echt onder de indruk en dan moet je toch van goede huize komen om dat bij Fritz voor elkaar te krijgen pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

Leuk verslag, een set met "minder details" kan vaak prettig klinken, minder vermoeiend.
Lo, je hebt volgens mij een fijne luisterset  :yes:


Citaat van: HiFi gek op november 13, 2010, 20:22:08
Het blijkt nu dat de Marantz MA9-S2 monoblokken , SC7-S2 voorversterker en de SA7-S1  veel beter bij elkaar passen dan mijn eigen Accuphase E-408 versterker en mijn Marantz SA7-S1 dat doen .
Het voordeel is dan weer dat mijn Focal's er wat minder gevoelig voor zijn dan Fritz zijn Wilson's .

Als ik ooit nog eens een mooie deal kan maken voor een MA9-S2 / SC7-S2 combie dan hoef ik daar niet lang over na te denken  :-P  .

Het zou zo maar eens kunnen dat die mono's en voorversterker van marantz helemaal niet zo lekker klinken met je huidige luidsprekers, te scherp.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

Dat zou inderdaad zo maar eens kunnen ja.  :yes:
Echter ik denk dat je op die combi niet mijn speakers gaat zetten maar een meer "passende"? Alhoewel :roll:

Bij mij klinkt het trouwens ook bijzonder detail rijk. Echter bij Fritz is de resolutie nog groter. Zoals Fritz dit aangeeft zijn de speakers hier naar alle waarschijnlijkheid debet aan.

Idd, ik heb een fijne luisterset waar je uuuuuuuren achter elkaar naar kunt luisteren zonder moe te worden of hoofdpijn te krijgen.  pompom THX

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op november 13, 2010, 20:22:08
Mooi om te lezen dat Fritz zo onder de indruk was van de Accuphase combinatie .

Ik denk ook vooral dat Fritz gelijk hebt met het combineren van 2 dezelfde merken voor zowel cd speler als versterker .
Toen ik mijn Accuphase E-408 versterker aansloot op Fritz zijn set kon je meteen duidelijk merken dat het dan niet optimaal meer klinkt .
Nu ik inmiddels weet uit ervaring hoe dat bij Fritz klinkt ( het nadelige van mijn Accuphase E-408 op zijn Marantz SA7-S1) hoor ik daar thuis nu in mijn eigen set ook wat van terug , alleen minder nadrukkelijk dan in Fritz zijn set .
Maar het valt nu wel op , alleen besefte ik dat voorheen niet .

Het blijkt nu dat de Marantz MA9-S2 monoblokken , SC7-S2 voorversterker en de SA7-S1  veel beter bij elkaar passen dan mijn eigen Accuphase E-408 versterker en mijn Marantz SA7-S1 dat doen .
Het voordeel is dan weer dat mijn Focal's er wat minder gevoelig voor zijn dan Fritz zijn Wilson's .

Als ik ooit nog eens een mooie deal kan maken voor een MA9-S2 / SC7-S2 combie dan hoef ik daar niet lang over na te denken  :-P  .
Dat zal dan wel tweedehands worden  redface  , nieuw is veel te duur voor mij .




Groeten  EDWIN  B


een BNer zou zeggen

Tis logisch

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Leo leuk om te lezen dat er weer iemand tevreden bj jou weg kan komen

kan voor andere ook zeggen ik vind het een bruute set !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Citaat van: Stadium III op november 13, 2010, 22:30:29
Leo leuk om te lezen dat er weer iemand tevreden bj jou weg kan komen

kan voor andere ook zeggen ik vind het een bruute set !

THX Rob.  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thepioneer

Mooi om te horen dat de set min of meer is goedgekeurd :) Zeker als je kijkt wat het vergelijkingsmateriaal is wat Fritz heeft staan :)

@Hifigek

Een vergelijk maken tussen een voor- eindversterker combinatie en een geÏntrigeerde  versterker zoals in de voorbeelden genoemd (marantz - Accuphase) is onreëel. Je gaat zo appels met peren vergelijken. Als je kijktnaar de specificaties van beide sets dan weet je al genoeg. Zo'n monoblock is natuurlijk één en al controle en dat in combinatie met de voorversterker maakt het een sterke combi.

Ik ben van mening dat niet alle merken de juiste combinatie maken en dat je niet zomaar kunt gaan zeggen dat je altijd dezelfde merken moet gaan combineren. Ik heb een hele zoektocht gehad om de juiste voorsterkering te vinden voor mijn monoblokken. Ik heb de vincent SA-93 hier thuis gehad en beluisterd op de vincent monoblokken, ik vindt het geen goede combinatie. Ik heb verder een buizen voortrap gehad, een marantz geïnrigeerde versterker als voor versterker gebruikt, naim audio, cambridge audio en rotel. Dit waren merken die niet helemaal naar mijn zin waren. Uit deze combinatie's vond ik de cambridge nog het mooiste klinken en tijdens mijn zoektocht kwam ik de meridian tegen.

De meridian is in combinatie met de vincent's echt super voor mij. De usher's zijn hele eerlijke luidsprekers en laten je horen wat erin gestopt wordt. Indien in de combi iets mis is dan hoor je dat gelijk. Vincent is erg direct en meridian een beetje bescheidener. Deze combi is dan beter als de vincent combi.

De marantz cd speler blijft natuurlijk en zou denk ik alleen weg gaan voor een betere marantz. Ik heb wel eens aan een meridian gedaht maar die heb ik nog nooit gehoord en mijn marantz sa8003 presteerd erg goed vindt ik.

Als ik en de vrouw eens bij Lo in de buurt moet zijn ga ik zeker eens zijn set beluisteren. Er komt dan ook nog eens bij dat het natuurlijk een zeer gezellige man is.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Citaat van: thepioneer op november 14, 2010, 08:06:56
Er komt dan ook nog eens bij dat het natuurlijk een zeer gezellige man is.

:-D

Citaat van: thepioneer op november 14, 2010, 08:06:56
Als ik en de vrouw eens bij Lo in de buurt moet zijn ga ik zeker eens zijn set beluisteren.

Jullie zijn altijd welkom.  :yes:
Lijkt me leuk om jullie nog eens hier te ontvangen. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Ach jah Leo

Ik heb ze ook al uitgenodigd

Dus kunnen ze een combipakket doen

Ulvenhout -Tilburg
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: gerard op november 13, 2010, 20:36:02



Het zou zo maar eens kunnen dat die mono's en voorversterker van marantz helemaal niet zo lekker klinken met je huidige luidsprekers, te scherp.


Dit had ik uiteraard zelf ook al in mijn gedachte .

Ik zal ook nooit zomaar tot anschaf overgaan , eerst de voor en eind combie beluisteren op mijn eigen Focal's .
Pas dan kan ik mijn conclusie trekken hoe mijn boxen daar mee omgaan .



Groeten  EDWIN  B