Tegels ophalen bij Whisper en gelijk lekker luisteren

Gestart door jowa, oktober 24, 2010, 22:26:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Iets verlaat door de drukte, bezig met de babykamer (primeur  :-D), hierbij verslag van mijn bezoek bij Whsiper.

Donderavond langs geweest om de twee zwarte tegels op te halen voor onder de luidsprekers en gelijk een goed excuus om zijn mooie set te bewonderen en te beluisteren.

Bij binnenkomst hartelijk onthaalt door Whisper en eerst de tegels bekeken en uitgekozen. Het zijn de twee zwarte tegels geworden, komen zo goed uit onder m'n zwarte luidsprekers  :-) (moet deze er nog wel onderzetten).

Doorgegaan naar de woonkamer waar de set al was opgewarmd en een heerlijke sound neerzette.
Ik was gelijk al zeer verrast door wat de kleine Rogers LS3a ten gehore brachten. De LS3a is de opvolger van de roemruchte BBC LS3/5a monitor.


De Marantz CD-11LE en Accuphase E-206 bewonderd, blijft prachtig  :kwijl: (Whisper succes met de revisie van de CD-11LE)

Whisper nam me vervolgens genietend van een vers bakje koffie mee op een muzikale wereldreis via o.a. Japan, Rusland en Taiwan waarbij we zo nu en dan werden onderbroken door de kat (zwart/wit en houd van aandacht). De verrassing voor mij zelf was de CD met Russische koormuziek, heel mooi.

De door mij meegebrachte CD van Goldfrapp, kwam minder uit de verf. Deze is gewoon te hard opgenomen met een laag wat de Rogers niet ten gehore brengen door hun afmetingen  :no:.
Dit is een goed teken, want dat betekend dat er niet is geprobeerd om een soort van namaak laag uit de Rogers te toveren door de ontwerpers. Ik ben eenmaal bedorven door de Xanadu's met hun laag  8-).
Wel was de stem van Alison Goldfrapp zeer mooi op de Rogers en werden we toch langzaam in de muziek getrokken.

De set van Whisper is erg mooi uitgewogen, met een mooie warme toon en gedetailleerd hoog. Stemmen komen heel mooi uit. Opvallend was op een gegeven moment hoe het geluidsbeeld met een mooie boog werd opgebouwd met veel details in het hoog. De set van Whisper klopt in mijn oren.

Dat is het leuke van onze hobby om te zien en te horen hoe ieder weer op een andere manier en met andere onderdelen tot een verrassend goed resultaat komt.

Whisper bedankt voor de gezellige avond en de reis door muziekland, je bent altijd welkom bij mij naar m'n set te komen luisteren onder het genot van een drankje.

JoWa



lo

Gefeliciteerd bij deze met wat er op komst is  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Leuk verslag en gefeliciteerd met de nieuwe duurste aanwinst van je leven !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Whisper.nl

#3
Ik kan dus, met plezier, nog een keer afreizen naar Amersfoort  pompom.

Bedankt voor je leuke  "recentie"

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mars

oi Whisper,


Ik kan me precies voorstellen hoe ''jowa'' jouw set heeft ervaren :yes:.

Ik denk (als ik jouw gear zie) ik ook erg  kan genieten van een set als de jouwe.

Ik ben wat stereo zelf erg van ''basic,, :roll: met de goede spullen wel te verstaan.

Overigens heb ik de oude ''Rogers Ls3a"(15 ohm :? ofzoiets) jaren terug eens gehoord ( welke amp enz weet ik niet meer)  , maar ik kon en kan me voorstellen dat dit model veel fans heeft notworthy.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Whisper.nl

Citaat van: mars op oktober 25, 2010, 18:13:48
oi Whisper, Ik kan me precies voorstellen hoe ''jowa'' jouw set heeft ervaren :yes:.
Ik denk (als ik jouw gear zie) ik ook erg  kan genieten van een set als de jouwe.
Ik ben wat stereo zelf erg van ''basic,, :roll: met de goede spullen wel te verstaan.
Overigens heb ik de oude ''Rogers Ls3a"(15 ohm :? ofzoiets) jaren terug eens gehoord ( welke amp enz weet ik niet meer)  , maar ik kon en kan me voorstellen dat dit model veel fans heeft notworthy.

Ik heb d LS3a/5 gehoord toen ik een jaar of 18 was op een Accuphase (welke weet ik niet meer).
Was opslag helemaal weg van deze speakers. Maar ja met een krantenwijk gaat je dat niet lukken.

Groet Whisper.

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

mars

#6
Citaat van: Whisper.nl op oktober 25, 2010, 20:53:09


Ik heb d LS3a/5 gehoord toen ik een jaar of 18 was op een Accuphase (welke weet ik niet meer).
Was opslag helemaal weg van deze speakers. Maar ja met een krantenwijk gaat je dat niet lukken.

Groet Whisper.

stupid hahaha ik had dus precies het zelfde :yes:

Zelfs toen ik een flatwijk van de posthoorn (weekkrantje)van 1250 kranten , te pakken kreeg , 3 weken voor oud en nieuw.
Wel lekker ,..nieuwjaarsfooi gemiddeld 1 gulden per krant X 1250 , haha ik weet nog goed dat je steeds naar huis moest omdat je zakken te vol zaten. 

Maar ff ontopic weer redface zelfs toen waren nog te duur.

Neeee ik heb de rekening nog van mijn eerste echtte speakers....;;BOSE 601 voor 1199 gulden , dat was veel in 78 en ik was 16.












0.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Whisper.nl

#7
Hoi Mars, Leuke reactie  :-) thanks
Yep met de krantewijk flink sparen kwam ik uit op een philips tuner en versterker een dual platenspeler met de Bose 901 III. lekker genieten op je eigen kamer met DEEP PURPLE live concert in Japan bikkel hard mee galmen.

Groet Whisper

Citeerauthor=mars link=topic=5752.msg78266#msg78266 date=1288042833]
stupid hahaha ik had dus precies het zelfde :yes:
Zelfs toen ik een flatwijk van de posthoorn (weekkrantje)van 1250 kranten , te pakken kreeg , 3 weken voor oud en nieuw.Wel lekker ,..nieuwjaarsfooi gemiddeld 1 gulden per krant X 1250 , haha ik weet nog goed dat je steeds naar huis moest omdat je zakken te vol zaten.  Maar ff ontopic weer redface zelfs toen waren nog te duur.
Neeee ik heb de rekening nog van mijn eerste echtte speakers....;;BOSE 601 voor 1199 gulden , dat was veel in 78 en ik was 16.0./quote]

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet