De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: bert50 op maart 01, 2020, 11:03:07
Dan dien je je een phonotrap te gebruiken bv de Ad 20 is een prima ding.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dankje Bert , ik ga op zoek
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

bert50

Kijk ook eens op audiomarkt in Duitsland.
Je heb ook de nieuwe Ad 40 en de Ad 30 nog.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

SB_Marantz

Citaat van: Whisper.nl op maart 01, 2020, 11:01:47
vraagje. kun je op de versterker een platenspler aan sluiten? .

of heb ik een phono trap nodig ?

Deze Accuphase bleek geen opgevoerde versie van de door ons zeer gewaardeerde (en aanzienlijk goedkopere) E-306, maar had een eigen karakter. Zijn gouden front en zacht wapperende meters geven de E-406V de ultieme Rolls-Royce uitstraling. Achter een discreet klepje bevindt zich alles wat een echte audio-neuroot verafschuwt en op versterkers van deze klasse normalerwijze niet te vinden is: een toonregeling, luidsprekerkeuze-schakelaar en zelfs de vermaledijde loudness-schakelaar. De versterker heeft vijf normale ingangen en een gebalanceerde cd- en lijningang. De fono-ingang zit niet standaard op de versterker, maar een MM/MC fono-kaart kan op eenvoudige wijze (tegen een iets minder eenvoudige financiële vergoeding) worden ingestoken. Op dezelfde manier kan ook een extra lijningang-kaart worden ingestoken. Met zijn vermogen van 170 W per kanaal aan 8W is de E-406V gehoormatig wel sneller en analytischer, maar ook onrustiger en minder uitgewogen dan de kleinere E-306. Hij is snel, aanwezig en geeft veel detail, maar mist het zo typische Accuphase geluid. In vergelijking met de Krell versterker heeft Accuphase wat minder autoriteit in het laag en plaatst hij de muziek in een kleiner kader.


Ze mogen wel eens leren typen....fono... :schater:
Apart kaartje er in schuiven.
Voor zo'n ding zou je toch wel mogen verwachten dat er een phono trap in zit.

Dan maar een losse  pre pre op de lijn ingangen Hans.
Of het kaartje ergens kopen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

ik kan me niet vinden in de opmerkingen terzake de E406V.
ik heb gehoord de E203 E 205 E305 en nu de E 406V.

Mooier laag dan de E305 en meer autoriteit dan de voorgangers. hello

en die schamele 170 watt HB per kanaal kan ik wel mee leven  pompom

mijn spaarpotje is leeg dus ik moet even sparen voor een kaart of kijken naar een alternatief.

ik denk dat ik hier voor ga {Dan maar een losse  pre pre op de lijn ingangen Hans.}
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

SB_Marantz

Ach die zogenaamde luistertestjes ....... :gaap:

Als je het al doet, doe het dan op de juiste manier.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: SB_Marantz op maart 01, 2020, 11:58:28
Ach die zogenaamde luistertestjes ....... :gaap:

Als je het al doet, doe het dan op de juiste manier.

ik kom eerdaags toch naar je toe voor de Draaitafel 967 Philips voor de revisie.

heb jij een pre pre liggen of moet die besteld worden
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op maart 01, 2020, 11:24:42
Deze Accuphase bleek geen opgevoerde versie van de door ons zeer gewaardeerde (en aanzienlijk goedkopere) E-306, maar had een eigen karakter. Zijn gouden front en zacht wapperende meters geven de E-406V de ultieme Rolls-Royce uitstraling. Achter een discreet klepje bevindt zich alles wat een echte audio-neuroot verafschuwt en op versterkers van deze klasse normalerwijze niet te vinden is: een toonregeling, luidsprekerkeuze-schakelaar en zelfs de vermaledijde loudness-schakelaar. De versterker heeft vijf normale ingangen en een gebalanceerde cd- en lijningang. De fono-ingang zit niet standaard op de versterker, maar een MM/MC fono-kaart kan op eenvoudige wijze (tegen een iets minder eenvoudige financiële vergoeding) worden ingestoken. Op dezelfde manier kan ook een extra lijningang-kaart worden ingestoken. Met zijn vermogen van 170 W per kanaal aan 8W is de E-406V gehoormatig wel sneller en analytischer, maar ook onrustiger en minder uitgewogen dan de kleinere E-306. Hij is snel, aanwezig en geeft veel detail, maar mist het zo typische Accuphase geluid. In vergelijking met de Krell versterker heeft Accuphase wat minder autoriteit in het laag en plaatst hij de muziek in een kleiner kader.


Ze mogen wel eens leren typen....fono... :schater:
Apart kaartje er in schuiven.
Voor zo'n ding zou je toch wel mogen verwachten dat er een phono trap in zit.

Dan maar een losse  pre pre op de lijn ingangen Hans.
Of het kaartje ergens kopen.
Phony... violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

met de dag gaat ie beter bevallen de accuphase E406V.
zet de artiest haarscherp in het midden neer,
elk detail wordt hoorbaar gemaakt.

Hij bevalt me wel. dit is een blijvertje.  pompom hello pompom
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Een mooie aanschaf dus 🎶

Citaat van: Whisper.nl op maart 06, 2020, 19:55:50
met de dag gaat ie beter bevallen de accuphase E406V.
zet de artiest haarscherp in het midden neer,
elk detail wordt hoorbaar gemaakt.

Hij bevalt me wel. dit is een blijvertje.  pompom hello pompom

pameijer

Hey Hans, hoe gaat het tegenwoordig met je? Zou fijn zijn weer iets van je te horen hier  pompom
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Rob46

Citaat van: pameijer op november 16, 2020, 19:35:09
Hey Hans, hoe gaat het tegenwoordig met je? Zou fijn zijn weer iets van je te horen hier  pompom

Whisper.nl

lol heren met mij gaat het goed hoor. Wat minder tijd besteed op het marantzforum.

Rob ik ben met pensioen dus geef me aan wanneer het je het uitkomt om langs te komen en te luisteren.

groet Hans

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet