Nieuw op Marantz forum, even voorstellen

Gestart door ivarz, januari 04, 2024, 12:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ivarz

Hallo allemaal,

Even voorstellen, Ivar uit Amsterdam regio en nieuw op dit forum.

Ik heb al een tijd een moderne versterker en ben daar op zich heel blij mee, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Sinds de coronaperiode draai ik weer heel veel vinyl en ondanks dat die ook analoge kanalen heeft, ben ik verliefd geworden op de uitstraling van oude receivers van Marantz maar ook Sansui, Pioneer, Technics etc.

Ik heb recent een Marantz 2275 aangeschaft (zie foto). Het apparaat is nog onderweg en ik ben lid geworden hier om me in te lezen en vragen te kunnen stellen en hopelijk uiteindelijk ook iets bij te kunnen dragen. Volgens de verkoper werkt het apparaat en doen alle lichtjes en knoppen het, maar ik denk dat er nooit iets aan gebeurd is. Ik heb Wilfred (SB_Marantz) een berichtje gestuurd omdat ik 'm wel wil reviseren, wellicht benader ik nog een paar mensen hier. Ik heb wel wat wensen voor wat betreft upgrades maar weet niet wat verstandig is en of iets van mijn wensen vloeken in de Marantz-kerk is, maar daar kom ik vast wel achter op basis van jullie reacties  :-).

Qua set, foto 1: ik heb nu nog een Cambridge Audio CXA60 als versterker en een CA CXC als CD-speler. Op zich met beiden heel tevreden. Boven de versterker staat een vintage TEAC V-9 cassettedeck, ook recent aangeschaft. Superleuk om weer tapes te kunnen draaien. Naast het cassettedeck staat nog een vintage Sansui Reverberation amplifier RA-500. Maf ding, ga ik nog een keer laten nakijken, paar lichtjes vervangen. Is dus een reverb cq 'hal-effect', echt voor de fun en niet echt nodig (zoals zoveel dingen) :mrgreen:. De platenspeler daarboven is een gereviseerde Thorens TD-160 met Denon DL110, speakers zijn Kef LS50 LE (matzwart). Ik heb nog een Cambridge Audio MXN10 netwerkspeler op de wensenlijst om de Sonos te vervangen.

Foto 2: Recent heb ik naast de Marantz 2275 ook een Scott R376 receiver aangeschaft, ook een power receiver (75w) uit de jaren 70. Die zijn nog niet ontdekt en dus nog heel betaalbaar, het heeft dan ook niet de charme van Marantz. Deze wil ik ook nog reviseren/ recappen. De Thorens TD-160 op die foto is ook opgeknapt maar wel grotendeels origineel gelaten. Samen met de Scott ga ik die op mijn werk neerzetten (ben ondernemer, heb het geluk dat ik die keuze kan maken) met nog een paar aan te schaffen vintage speakers. Ik vrees dat ik voorlopig nog in dit rabbit hole zit, samen met velen van jullie. Oh well, we doen er niemand kwaad mee (behalve enkele buren wellicht).

Ik kijk ernaar uit de mensen op het forum te leren kennen  byebye


NB

Hoi.
Mooie vintage spulletjes, succes met het laten onderhouden ervan.
Veel forum plezier gewenst.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Frits Denon

Welkom Ivar. Hele leuke spullen heb je bij elkaar verzameld. Zal zeker lekker klinken. De Marantz is prachtig lijkt veel op de 4300 die ik ook gehad heb. Wilfred krijjgt hem vast wel weer goed. Scott is ook leuk heb zelf (nog) een amp en tuner ervan met de beugels.

Veel plezier hier op het forum!

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Hoewie Loewie

Hoi. Welkom op dit forum. Mooie spullen hoor.

Als ik een suggestie mag doen voor speakers voor je Scott receiver, kan ik van harte (hetzelfde merk) Scott (ook wel HH Scott) speakers aanbevelen. Ik heb meerdere sets (S-17, S-42, S176 en S177) in bezit en vind het allemaal toppers

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

ivarz

Dank! Ik wist niet eens dat ze speakers maakten, ik ga daar eens naar kijken!

Frits Denon

Citaat van: ivarz op januari 04, 2024, 15:36:49Dank! Ik wist niet eens dat ze speakers maakten, ik ga daar eens naar kijken!

En ook nog draaitafels.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

RHK

Hallo Ivar, welkom op dit audioforum waarin veel ter tafel komt  8-)
Kan je mij zeggen wat je motivatie is om een Cambridge netwerkspeler aan te schaffen? Dit ter informatie voor een vriend die met dezelfde gedachte speelt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

sonsan

Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

ivarz

Simpelweg de reviews inderdaad en prijs-kwaliteit verhouding. Ik stream niet heel heel veel thuis, want ik draai vooral vinyl, maar wil er wel de mogelijkheid toe hebben. Regel bij mij is dat wat analoog is geproduceerd ook analoog moet worden afgespeeld. Zelfde voor digitaal (althans, de drager). Dus veel muziek van na circa 1985 speel ik bij voorkeur digitaal af (cd of streaming). Mijn voorkeur zit 'm vooral in oude muziek, zo begrijp je meteen. Heb een Tidal abonnement (vooral voor onderweg) en als ik van die geluidskwaliteit iets wil merken op mijn mooie set thuis, moet ik wel een betere DAC aanschaffen. Met al die investering in hifi, is de Sonos nu nog een zwakke schakel die de muziek niet weergeeft zoals zou kunnen (en moeten). De Cambridge Audio is relatief goedkoop en volgens veel reviews (inderdaad) heel erg goed. Hoop dat dit helpt 😊👍🏻

RHK

Ok, dankje. De Cambridge CXN-V2 is bij Whats HiFi de absolute winnaar. kost 900 tot 1000 euro.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Emiel77

Welkom Ivar.

Mooie vintage set :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Arjan Pater

Welkom,

Mooi sets heb je staan hello
Marantz 140/3200/104
Dual 701/Stanton 681 EEE
Dual 1229/Shure v15 III
WiiM pro plus

ivarz

Citaat van: RHK op januari 04, 2024, 20:45:53Ok, dankje. De Cambridge CXN-V2 is bij Whats HiFi de absolute winnaar. kost 900 tot 1000 euro.

Ja, die is ook goed zo niet beter maar ik vind een klein niet te opvallend modelletje denk ik wat mooier

Marvin


Nostra

Citaat van: RHK op januari 04, 2024, 20:45:53Ok, dankje. De Cambridge CXN-V2 is bij Whats HiFi de absolute winnaar. kost 900 tot 1000 euro.

ik heb deze al enkele jaren in bezit. Absoluut onklopbare streamer!

MAAR... mijn broer heeft de Wiim Pro streamer en die speelt godverdomme ook lekker voor het geld  :-o betere klank als een bluesound node naar mijn mening.

Ivar, welkom hier op het forum man! Lekekr veel vintage!  :gp: