zelfbouw

Gestart door thom, februari 17, 2007, 18:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Welk woofertje was het ook weer Thommie?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

Citaat van: S.B.Marantz op oktober 24, 2007, 17:25:04
Welk woofertje was het ook weer Thommie?
om percies te zijn TC 18 WG29-08

Paul

Ik ken de cd die Thom heeft gedraaid, staan heftige muziekstukken op.
Denk een combinatie van, woofers die een "piek" ( vervorming ) hebben gehad en dat kan zo kort zijn dat je gehoor dit niet waarneemt en een flinke eindtrap die wel wilt en dan kan het zo gebeurt zijn.

Mijn voorstel staat nog steeds de klipsch kunnen denk ik deze uitdaging wel aan.

Thom gaf zelf al aan dat de verkoper van speaker & co al zelf aangaf dat het zwakke woofers zijn.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Een combinatie van electrische en mechanische overbelasting is funest voor iedere woofer,maar dat gaat niet zomaar ongemerkt!  nonono nonono ,dat moet je kunnen horen.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Thom, woofer al gemonteerd en werkt alles weer naar behoren ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thom

Citaat van: Paul op oktober 25, 2007, 13:38:36
Thom, woofer al gemonteerd en werkt alles weer naar behoren ?
ja die draait goed

thom

ik ga mijn kasten opnieuw opbouwen, ik ga zo met me pa het hout laten zagen. het worde zuilen, maar ik houw de standaart kastmaten aan die ik dan met schotten maak aan de binnekant, enkel wil ik de bas-reflex wat gaan veranderen. maargoed er zullen foto's volgen!!

als me internet het een beetej wil doen want die is de laatste weken zo traag dat je gewoon geen zin meer heb om te internetten, maargoed jullie horen het nog pompom

thom

zo me speakerkasten zijn af, nouwja ze staan in elkaar motte nogwel afgewerkt worden. maar ze staan die aangesloten omdat ik wouw weten hoe ze klonken. want ook aan de binnenkant heb ik een boel verandert met de kast. enkel ben ik vergeten een foto te maken, maar er zitten zat tussenschotten is om de basreflex te verbeteren. die nu echt super is.
maargoed over 2 weken ga ik ze denk afwerken, is dan zal ik wel weer een fototje plaatsen


Paul

Ziet er zoals ik zo kan zien goed uit, wachten op het eindresultaat.  pompom :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Moet zeggen dat de afstand tussen woofer en tweeter wel erg groot is, het beste kun je deze altijd zo dicht mogelijk tegen elkaar plaatsen. Hiermee benader je beter de puntbron!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op februari 17, 2008, 12:39:33
Moet zeggen dat de afstand tussen woofer en tweeter wel erg groot is, het beste kun je deze altijd zo dicht mogelijk tegen elkaar plaatsen. Hiermee benader je beter de puntbron!
Toch zo vreemd is het niet hoor,diverse luidsprekerfabrikanten gebruiken deze opzet met veel succes,zie hier onder een paar voorbeelden:


Avalon Eclipse.


Infinity QA.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

of het nouw goed is of niet klinkt iig erug lekker moet ik zeggu HB

mars

Citaat van: Marco op februari 17, 2008, 12:56:14
Toch zo vreemd is het niet hoor,diverse luidsprekerfabrikanten gebruiken deze opzet met veel succes,zie hier onder een paar voorbeelden:


Avalon Eclipse.


Infinity QA.

oi

deze infinitys heb jij toch ook boven staan?

marggggggggggggggs
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

yeps  :-)

De QA's dan heh  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: Marco op maart 03, 2008, 11:16:31
yeps  :-)

De QA's dan heh  :-D

hahaha ja oke de rechter speakers bedoel ik

hey toen ik mijn classè ging ophalen stond die te spelen op een paar heeeeeeeele grote kappa's , was ook niet verkeerd !!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun