zelfbouw

Gestart door thom, februari 17, 2007, 18:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: thom op juni 23, 2007, 15:04:48
ga in de vakantie de kasten aanpakken, het worden zuilen maar de units die ik nu heb worden gewoon gebruikt. maar er komt een afscherming tussen, zodat de inhoud wel 5 liter blijft. en dan wil ik 1 zware woofer in de zijkant plaatsen van elke box. en dan wil ik als het bujet het toelaat nog een arparte woofer van binnen in het midden plaatsen. die dan ook weer afschermen van de rest.

ze moeten dan door een arparte eindbak worden aangestuurt, maar wil het filter van de units die ik nu heb en de van de woofer's geschijden houden. als er een eindbak aan hankt die ik we wel een draat tussen, maar als ik in de toekamt ze nog weer arpart wil aansturen wil ik orgen dat ik daar wel de mogelijkheid voor heb.

ben nu hard bezig met het maken van de tekeningen, en zodra ik vrij heb wil ik een keer naar S&C om te kijken wat ze voor units hebben en wat hun over de ontwerpen denken.

dus voorlopig wat om over na te denken

Je hebt er zin in, blijf je bouwproject volgen suc6.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Thom heeft het virus te pakken  byebye

Kijk voor idee?n ook eens op >> het zelfbouwaudio forum << en dan specifiek >> de showcase <<.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

ik ben vanmiddag lekker aan het knutselen geweest, bedrading im me speaker vervangen een een unit in het filter vervangen voor een betere grootere :mrgreen:.

dit is het filter voor me kleine aanpassing. slechte foto zie ik nu pas, maar om alles nu weer terug te zette voor een beter foto frusty


en dit zoals je zult verwachten na...


en de bedraading. ik heb ook een stuk (ong de helf) van het dempende matriaal weggehaalt zadat me woofer meer leefruimte hebben en er iets meer bass uit komt.
en moet zegge dat het het allemaal wel waart is geweest, is weer iets dichter bij de perfecte set pompom

Stadium III

Zeer leuk om te zien hoe je aan get hobbyen bent ! :-D

Keep up the good work !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

D.A.R.R.Y.L.

Wordt toch altijd zenuwachtig van speakerchassis die zo een zwikkie aan steile filtering en correctienetwerken benodigen. Maar ik ben dan ook voorvechter van de 6dB-leer.

Citaat van: Marco op maart 07, 2007, 01:06:31
Zelf ben ik van plan om ze naar een high edition om te bouwen,en dat is echt kinderspel  :wav:





D.A.R.R.Y.L.

En hoe bevallen ze Thom?
Je kan dat soort overstekende randjes ook erg goed met een mooie Nooitgedacht schaaf bewerken.
Advies tegen het werken van kastranden: zet ook de gehele binnenzijde in de grondverf en desnoods 1 laag aflak aan de binnenzijde.

thom

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op juli 20, 2007, 19:21:13
En hoe bevallen ze Thom?
Je kan dat soort overstekende randjes ook erg goed met een mooie Nooitgedacht schaaf bewerken.
Advies tegen het werken van kastranden: zet ook de gehele binnenzijde in de grondverf en desnoods 1 laag aflak aan de binnenzijde.
de klank wordt steeds beter, moet alleen nog eens een vv met bass/trebbel regelaar op want is nu allemaal direkt dus geen enkele aanpassing.

en ik weet dat het niet de mooist afgewerkte speakers zijn, maar mischien dat ik ze in de vakantie nog eens mooi maakt, of ik koop een nieuwe bouwparket en dan gaan deze als rear staan, maar ik neem ze nog wel eens onder handen. hello

MadVillain

Ziet er wel vet uit zulke zelfbouwspeakers!

Begin er heftig over na te denken om een nieuwe hobby op te starten  :-D

thom

gewoon eens gaan kijken, waar woon je?

MadVillain


thom


SB_Marantz

Speakerland in Oss is het dichtstebij.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mischa

Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

thom


mischa

Nee, waar MadVillain woont bedoel ik!
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified