zelfbouw

Gestart door thom, februari 17, 2007, 18:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Dan willen we pic's !!!! :mrgreen:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

physic

gelukkig bestaan ze nog,de mensen die zo anthousiast,en voor (weinig)geld een hobby op deze manier bedrijven.
Succes thom en laat het resultaat eens zien en vertel hoe die klinkt.
physic

thom

kreeg net telefoon dat me speakers klaar zijn :wav:. dus al er een van me ouders thuis is ga ik ze halen pompom pompom pompom

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

zo ik heb me bouwparket binnen. ziet er zeer goed uit pompom. morgen als ik klaar ben ga ik gelijk beginen met bouwen. hier nog wat foto's van de onderdelen.

al de speakers zijn van vifa
me dome tweeter van 6 ohm


me woofer 8 ohm



me filter

intertechnik 1,2 ohm
intertechnik 2,2 ohm
intertechnik 22 ohm alles bij 5 watt
intertechnik 50170 kerpen
intertechnik 5014 kerpen
intertechnik 5014 kerpen in het groot

en nu maar lekker kuntselen en kijken wat eruit komt :wav:


Stadium III

Kijk thom zeker wel mooi !!!

Suc 6 ermee

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

erwin

veel succes met knutselen en bouwen,gaat helemaal goed komen.
HB :wav: :wav: HB

erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

TurboMarco

Mooie units hoor! :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

ik heb ze af!! pompom :wav: pompom notworthy hello HB :-D
hier wat fototjes

het geen hoeken meer, dus heb de antie slip dingen die op de trap van me hoogslaper gebruikt redface


klein beetje dempstof erin


en het duurde maar en het duurde maar vardat ze droog werden nopompom, wel zoon 2 dagen :-P. maar ik heb ze toevast neergezet waar ze kwamen voor het idee.


mijn geweldige soldeerwerk redface, maar goed ze ritten eraan vast
p.s. de soldeerbout is heet,auw frusty


en ze staan nu lekker te spelen,



en ze staan nu lekker in te spelen, maar ik moet zegge dat ze al schiterend klinken dus kan alleen maar beter worden pompom

TurboMarco

Ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit,ik heb wel een puntje van kritiek op de zijpanelen,en dan bedoel ik de opstaande randen die bovenop zichtbaar zijn,dat is op een simpele manier strak te krijgen met een bovenfrees,je hoeft ze na het frezen nog lichtjes te schuren maar dan zijn ze wel net zo strak als fabriekspeakers.

en verders keep up the good work  :wav:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

Citaat van: Marco op maart 20, 2007, 17:56:48
Ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit,ik heb wel een puntje van kritiek op de zijpanelen,en dan bedoel ik de opstaande randen die bovenop zichtbaar zijn,dat is op een simpele manier strak te krijgen met een bovenfrees,je hoeft ze na het frezen nog lichtjes te schuren maar dan zijn ze wel net zo strak als fabriekspeakers.

en verders keep up the good work  :wav:

ik weet het, maar op de foto valt het meer op.  ik heb dit bij allerbij de speakers gedaan percies op de zelfde hoogte. waardoor het niet meer opval en het lijkt als het ook moet. mischien moet het ook wel maar dat heb ik niet heel goed bekeken.

verder danke notworthy

Stadium III

Zeer mooi om te zien thom alleen ik geef marco wel gelijk ff de bovenkant aanpakken!

Maar verder  :wav:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

thom

#27

de bovenkant zodat je ziet dat het opzich wel mooi is
maargoed meningen verschillen(maar goed ook)

erwin

voor de eerste keer zelfbouw kan ik alleen maar zeggen,petje af
alleen soldeerwerk had wat netter gemogen,maarja dat ziet toch niemand.
in ieder geval veel plezier met je nieuwe speakers notworthy

grtz erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom

ga in de vakantie de kasten aanpakken, het worden zuilen maar de units die ik nu heb worden gewoon gebruikt. maar er komt een afscherming tussen, zodat de inhoud wel 5 liter blijft. en dan wil ik 1 zware woofer in de zijkant plaatsen van elke box. en dan wil ik als het bujet het toelaat nog een arparte woofer van binnen in het midden plaatsen. die dan ook weer afschermen van de rest.

ze moeten dan door een arparte eindbak worden aangestuurt, maar wil het filter van de units die ik nu heb en de van de woofer's geschijden houden. als er een eindbak aan hankt die ik we wel een draat tussen, maar als ik in de toekamt ze nog weer arpart wil aansturen wil ik orgen dat ik daar wel de mogelijkheid voor heb.

ben nu hard bezig met het maken van de tekeningen, en zodra ik vrij heb wil ik een keer naar S&C om te kijken wat ze voor units hebben en wat hun over de ontwerpen denken.

dus voorlopig wat om over na te denken