Marantz BluRay speler BD-7004

Gestart door drees62, juli 15, 2009, 14:43:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

En toch vind ik de Marantz mooier :mrgreen:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Jantje

Ik ben benieuwd wie deze ontwikkeld heeft, de BD7003 (en Denon BD-1800 én de Onky BD-606) leken allemaal erg sterk op elkaar. Deze leken ook erg sterk op de Philips BD-7200 waarvan algemeen bekend was dat die door Funai was gemaakt. Bevestiging heb ik echter niet gekregen van Marantz of het hier ook een Funai-OEM product betrof.

Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

pg

bij stassen word hij aan geboden voor 599€
mooi prijsje

WimPeu

Ik heb laatst bij mijn dealer een paar spelers mogen vergelijken. (Panasonic DMP-BD80 €300,-, Denon DVD-3800BD €2000,- en mijn eigen Pioneer BDP-51FD €500,-)

Een BR speler is na 2 jaar alweer hopeloos verouderd en ik heb nog steeds geen wezenlijk verschil kunnen ontdekken tussen een speler van €250,- of eentje van €2000,-.  De verschillen in prijs zijn aanzienlijk maar de verschillen beeld en geluid zijn imho erg klein (lees: verwaarloosbaar) Ze geven allemaal een prachtig plaatje en het geluid is (mits op een beetje installatie) is ook bij alle spelers overweldigend.
Voor cd afspelen zijn ze te traag dus is een aparte cd speler zeker een must.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

BernHardN

de denon en marantz lijken op elkaar omdat ze samen werken er zullen ook veel de zelfde componenten in zitten,
en natuurlijk het uiterlijk  :mrgreen: alles hetzelfde!

Sander

Grappig dat denon en marantz samen werken.

dacht altijd dat het wel stevige concurenten waren.

blijkt nu dat ze toch bij mekaar in de keuken kijken.

de denon past kwa look toch meer bij mijn componenten.

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Lapti

Citaat van: Sander Nolden op juli 17, 2009, 12:27:10
Grappig dat denon en marantz samen werken.

dacht altijd dat het wel stevige concurenten waren.

blijkt nu dat ze toch bij mekaar in de keuken kijken.

de denon past kwa look toch meer bij mijn componenten.



Ze zitten volgens mij al een aantal jaartjes in dezelfde holding
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

dmeerpa

Citaat van: Lapti op juli 18, 2009, 13:27:41
Ze zitten volgens mij al een aantal jaartjes in dezelfde holding

Inderdaad de D&M Holdings Inc. en er zijn nog een paar grote namen die hier deel van uit maken zoals McIntosh, Escient, Boston, ...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

E Hamers

CiteerIk heb laatst bij mijn dealer een paar spelers mogen vergelijken. (Panasonic DMP-BD80 €300,-, Denon DVD-3800BD €2000,- en mijn eigen Pioneer BDP-51FD €500,-)

Een BR speler is na 2 jaar alweer hopeloos verouderd en ik heb nog steeds geen wezenlijk verschil kunnen ontdekken tussen een speler van €250,- of eentje van €2000,-.  De verschillen in prijs zijn aanzienlijk maar de verschillen beeld en geluid zijn imho erg klein (lees: verwaarloosbaar) Ze geven allemaal een prachtig plaatje en het geluid is (mits op een beetje installatie) is ook bij alle spelers overweldigend.

Ja oke maar hij moet ook een Dvd perfect kunnen weergeven en daar schijnt wel een verschil in te zitten tussen de een en de ander. De Sony ES schijnt op dit moment een van betere te zijn, lees mediatotaal.nl

Slashhead

Is mediatotaal niet dat blad, wat er ook getest wordt, het altijd top spul is...
Ik bedoel, de waardering is minstens een 4 van de 6 sterren o.i.d. ook al is het de grootste troep.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat wat je over de Sony zegt onwaar zou zijn.

E Hamers

Misschien is dit een betere site! (http://www.areadvd.de/hardware/2009/bluray_vergleich_1.shtml)Hopelijk komt hier binnenkort ook de Marantz BD-7004 op te staan.
Is er ook een Nederlandse site die er wat dieper op in gaat Qua testen?

Musicman

Ik weet het.............misschien wel een trage reaktie (na bijna een half jaar), maar de DVD3800-BD van Denon, staat nu bij correct voor 1199,- (nette prijs voor zo'n dijk van een speler)
(de premium silver is 1299,-)

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Shepherd Moon

voor dat geld heb je ook de BDP-S5000 van Sony die intussen toch ook van de nieuwste snufjes is uitgerust en toch wat meer up to date is dan de denon 3800 dacht ik... :|
En meer waar voor het geld blijkt te zijn...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

WimPeu

Maar ja, dan heb je wel een Sony natuurlijk....


Gimme Honda Gimme Sony
So cheap real phoney

'uit The Magnificent Seven - The Clash'   :-D


Geintje!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Shepherd Moon

Tja, daar heb je zeker een punt, ik weet het is niet direct een Naam waar je High End mee kunt linken (Ik toch niet ), maar deze speler doet het toch maar meer dan goed voor z'n geld zowel in klank en beeld en dan mag het een naam hebben die me niet aanstaat. Als je het objectief zo is, lijkt het me wel een deal om die aan te schaffen.

Enneeeuuhh, Niets tegen Honda he, ben grote Hondafantaat, nu nog harder sinds het laatste incidentje die bewees hoe sterk de motortjes zijn  :lol:  :wink:

Kleine offtopic question,
Welke reputatie heeft Sony eigenlijk verder in het algemeen verder?
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,