Luidsprekers matchen met Marantz

Gestart door PM95, oktober 05, 2005, 13:04:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Eip

#30
   Elac luidsprekers heb ik een keer mogen beluisteren op een marantz versterker.
   Dit was de pm 7001, gaf een prima geluid  notworthy het type luidspreker was de BS203.2
   Heb toen ook nog even naar de B&W705N geluisterd en die doet het ook zeer goed met een marantz.
   Vooral de bas komt er goed uit in vergelijk met andere versterkers, strak en mooi diep.
   Zit erover na te denken om mijn nad  c720 in te ruilen voor een pm7001 of de pm 7001KI
  Ik heb de nad nu 2maanden en de tuner is al stuk, heb hem weggebracht naar hobohifi.
  Als hij op korte termijn weer stuk gaat, gaat hij eruit. Ik heb ergens gelezen dat nad nogal storingsgevoelig is
  vooral de cd spelers. Heb er al spijt van dat ik toen niet gelijk de pm 7001 gekocht heb.


         Groet   Eip.  :-(
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Stadium III

Als ie nu nog voor reparatie weg is zou ik de NAD daar achter laten en een 7001 mee naar huis nemen .
Verder heb ik ook al meerdere keren gehoord dat NAD wel gevoelig is ja !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Hanske

Zo! ben ik weer na een maand in azie te hebben doorgebracht.

Hier dan de beloofde foto en met die ftp dinges krijg ik steeds ruzie (ben een grote NUL met pc's enzo).

[wegens disk ruimte verwijderd]

Stadium III

netjes en het is altijd goed om mooie pic's te zien!

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

hee eip, hello  (leuke naam om op zijn haags uit te spreken)


maar je wist toch dat NAD staat voor, niet ALLE dagen DEFECT :wink:

maar ik heb zelf een keer een demo meegemaakt van de pm 7001 ki bij praalder, hier in den haag,  en kan alleen maar zeggen helemaal  TOP, , ben zelf dan ook van mening dat met de 7001 ki ,marantz alle know how van de laatste jaren in dit prijs segment en hoger in dit product hebben gestopt! en daar heeeeeeeel erg in geslaagd zijn

en dan natuurlijk is er meneer Ishiwata nog notworthy notworthy notworthy

mvg  marcel
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

physic

Hoi liefhebbers.

Ik heb mijn luidsprekers (audiophysic) achter mijn sa11s1 speler geplaatst.Resultaat is mijns inziens erg goed.Erg veel rust in de muziek,perfecte weergave van de instrumenten,enz.Deze luidsrekers zijn van audiophysic (libra) waar de basspeakers aan de zijkanten zitten en erg laag gaan (heb dan ook geen sub nodig)
De dvd 4500 laat ik lopen over de 2 audiophysics voor en alr jordan take 2 achter met als midden een zwaar gemodificeerde kef 100 in combinatie met 2 eindversterkers.Over de dvd ben ik dan ook eer tevreden omdat hij de set laat zingen

Bassie

PM-11S1/SA-11S1 in combinatie met een paar KEF Reference Three-Two (zie foto). Ben hier erg tevreden mee. Echte allround combinatie. Past goed bij mijn zeer gevarieerde muzieksmaak, van singer/songwriter tot progressieve rock/metal zoals Tool.

Bas

[wegens disk ruimte verwijderd]
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

joep

De Etudes die ik te koop heb staan.

HKu

Citaat van: Nicolas op oktober 05, 2005, 17:46:32
Marantz (de goedkopere sets) werden vroeger soms samen met Castle (de goedkopere sets :)) boxen verkocht.  Hoe goed die match is weet ik niet.  Tegenwoordig vind je geen goedkopere (enkele honderden ?) volwaardige stereospeakers van Castle meer m.i.

Edit: Een zekere Theo is me momenteel van het tegenovergestelde aan het overtuigen adhv nieuwe Castle zuiltjes die laag geprijsd zouden zijn :).

Edit: nuja 1350 pond... waar ik het over had was een champagne componentensysteem van Marantz dat samen met een set Castle boxen (in de aanbieding) nog niet zo veel kostte.  Goedkope Marantz met goedkope Castle lijkt dus te matchen (het klinkt niet slecht!).

Helaas is Castle intussen over de kop...

Surrounded

In mijn setje met de B&W M-1-tjes vind ik het mid soms wat te uitgesproken in combinatie met de Marantz.
Is dit algemeen voor B&W in combinatie met Marantz?

Ten tijde van mijn aankoop heb ik ook de XT-serie beluisterd. Gek genoeg vond ik (met een 5.1 concertdvd) dat ze niet zo veel verschil gaven ten opzichte van de M-1's, wel bizar eigenlijk gezien het fameuze prijsverschil. In stereo-weergave heb ik ze niet gehoord, ik vermoed dat ze daar wel een stevig verschil kunnen maken?

Andere meningen omtrent de B&W in combinatie met Marantz en eventueel de XT in't bijzonder?
Misschien dat ik ooit de front L/R M-1's inruil voor XT4's... ik heb ergens het gevoel dat sats als front toch niet de ideale combinatie is, de sub moet dan echt alle laag trekken.

Iemand ervaringen met Totem trouwens? Onlangs was ik bij de importeur (ook electronica-boer) en daar stond net een set Totems in te spelen... de kleinste, en die klonken bere-goed.

Greetz

Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

Maurice

Citaat van: Surrounded op juni 05, 2007, 13:42:50
In mijn setje met de B&W M-1-tjes vind ik het mid soms wat te uitgesproken in combinatie met de Marantz.
Is dit algemeen voor B&W in combinatie met Marantz?
Ik deel dezelfde mening, maar er zijn ook veel mensen die dit weer fijn vinden, hangt ook af van de muziek die je draait (met klassiek gaat dit vaak beter).

Citeer
Iemand ervaringen met Totem trouwens? Onlangs was ik bij de importeur (ook electronica-boer) en daar stond net een set Totems in te spelen... de kleinste, en die klonken bere-goed.
Niet zozeer met Totem, maar wel met de units die ze veel gebruiken, namelijk Seas. Erg prettig merk. Ze maken ook gebruik van een metal-dome die ik zeer aangenaam vind.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Ik heb totem al meerdere keren gehoord op een marantz en het was ok !

Het een 5.1 opstelling gezien met de kleinste speakers die ze hadden en ik was best wel verbaast wat er uitkwam

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

#42
Zie mijn handtekening  :roll: :roll: 8-)

(sorry voor de 963SA = al vervangen door een DV7600  :wink:)

[wegens disk ruimte verwijderd]
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

mars

Citaat van: HKu op mei 29, 2007, 15:06:21
Citaat van: Nicolas op oktober 05, 2005, 17:46:32
Marantz (de goedkopere sets) werden vroeger soms samen met Castle (de goedkopere sets :)) boxen verkocht.  Hoe goed die match is weet ik niet.  Tegenwoordig vind je geen goedkopere (enkele honderden ?) volwaardige stereospeakers van Castle meer m.i.

Edit: Een zekere Theo is me momenteel van het tegenovergestelde aan het overtuigen adhv nieuwe Castle zuiltjes die laag geprijsd zouden zijn :).

Edit: nuja 1350 pond... waar ik het over had was een champagne componentensysteem van Marantz dat samen met een set Castle boxen (in de aanbieding) nog niet zo veel kostte.  Goedkope Marantz met goedkope Castle lijkt dus te matchen (het klinkt niet slecht!).

Helaas is Castle intussen over de kop...

murgen

castle is niet over de kop!!!!!!!!!

grtz  mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mahansz

CiteerIemand ervaringen met Totem trouwens? Onlangs was ik bij de importeur (ook electronica-boer) en daar stond net een set Totems in te spelen... de kleinste, en die klonken bere-goed.

morgen weet ik het! dan staan er namelijk een paar Totem Arro's bij mij in de kamer... kan niet wachten  pompom
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen