Luidsprekers matchen met Marantz

Gestart door PM95, oktober 05, 2005, 13:04:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Welke luidsprekers vinden jullie goed matchen met Marantz?

Persoonlijk geeft ik de voorkeur aan Scandinavische systemen,wat mischien ook weer heeft te maken met mn voorkeur van muziek  :roll:

Ik vind engelse luidsprekers icm een beetje te lief overkomen,ik heb de volgende britten uitgeprobeerd:Mission,Kef,B&W,Mordaunt Short.

Van de duitsers vond ik MB Quart en Canton ook niet onaardig klinken,echter het hoog vond ik soms iets te scherp,met name bij MB.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Nicolas

Marantz (de goedkopere sets) werden vroeger soms samen met Castle (de goedkopere sets :)) boxen verkocht.  Hoe goed die match is weet ik niet.  Tegenwoordig vind je geen goedkopere (enkele honderden ?) volwaardige stereospeakers van Castle meer m.i.

Edit: Een zekere Theo is me momenteel van het tegenovergestelde aan het overtuigen adhv nieuwe Castle zuiltjes die laag geprijsd zouden zijn :).

Edit: nuja 1350 pond... waar ik het over had was een champagne componentensysteem van Marantz dat samen met een set Castle boxen (in de aanbieding) nog niet zo veel kostte.  Goedkope Marantz met goedkope Castle lijkt dus te matchen (het klinkt niet slecht!).
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Tonny

Ik vind Marantz  zeer goed matchen met Quadral,Quadral gebruikt zelf ook Marantz om hun luidsprekers te testen (De gehele aurum reeks word getest op de pm17mkII)
Daar zou het voor een deel ook wel aan liggen dat het zo'n goede match is.



Luister ruimte in huize Quadral

Maurice

Het hangt er natuurlijk ook nog altijd vanaf welke muziek je meestal speelt!
Zoals we bij een herrie hedbeng luisterdag bij PM95 aka TurboMarco hebben gehoord maakt het echt veel uit!

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Scan-speak speakers, Dynaudio, Dali, Seas, Jamo Concert, Eltax liberty of Eltax Lineair Response op Marantz.
Blijkt waarschijnlijk wel dat ik voornamelijk van Scandinavische speakers hou ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stereo Kabouter

In het verleden had ik Eltax Linear Response (duurdere segment van Eltax) voor mijn HT, en stereo speelde ik met oude Sony ES speakers.
Wilde verleden jaar na verhuizing alles aan??nsluitend cq hetzelfde hebben en ben toen overgestapt op Mordaunt Short.

Ik heb voor mijn stereo de MS 914 serie waarvan ik de binnenbekabeling heb ge-upgraded en (niet onbelangrijk) de schoentjes waarmee de kabels vanbinnen vastzaten aan de speakers :shock:  verwijderd en alles direct gesoldeerd. Tevens elke box gevuld (aparte afgesloten kamer daarvoor) met vogelzand. Bekabeling met Chord Carnival. Zeer tevreden over het eindresultaat. :D

Maurice

De Eltaxen kan ik ook aanraden, maar sinds kort heb ik ook eindelijk de DLS home hifi speakers gehoord en die moeten zeker ook op Marantz beluisterd worden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Daar kan ik Acoustic Energy bij aanraden !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Ralphies

Hallo iedereen!  Tof een Marantz-forum, leuk!!

Ik heb zojuist een Marantz SR6000DC receiver, nog wel een Superscope, geen philips. Het is een hele warme tuner/versterker en ik vind de Philips FB815 er prachtig op klinken na wat boksen geprobeert te hebben.



TurboMarco

Hoi ralph :-)

Ik heb zelf een SR1000 gehad en was destijds er uitermate tevreden over.
De Philips lijn zoals afgebeeld zijn beslist niet onaardig,helaas hebben ze wel last van foamrot :cry:,de grootste van het koor met de bandjes zijn leuke hebbedingen.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dolderd13

Ik heb zelf Sonus Faber klinkt prima,mijn neef heeft een SR 9200 met zelfbouw Visaton's wat ook mooi klinkt.

Maurice

Citaat van: dolderd13 op september 04, 2006, 20:11:31
Ik heb zelf Sonus Faber klinkt prima,mijn neef heeft een SR 9200 met zelfbouw Visaton's wat ook mooi klinkt.
Visatons kunnen mooi klinken, al zijn sommigen mij iets te fel en iets te dik in het laag. Ik ken iemand met een visaton kit op een PM7000 wat erg goed gaat!

Sonus Faber heb ik zelf ook op mijn set gehoord en dat was niet indrukwekkend. Ik hoorde geen luidsprekers, wat natuurlijk dan wel weer een compliment is!  notworthy
Het is toch een onbekend merk, maar zeker de moeite waard. Alleen de afwerking al! Geluid is behoorlijk neutraal, zo'n beetje de klasse die Dynaudio in de contour serie heeft, en laat dat nou ??n van mijn favorieten zijn!  hello
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dolderd13

#11
Dat is toch de bedoeling dat luidsprekers verdwijnen [zie testreviews van de auteurs]

In de high-end scene is Sonus Faber toch wel vrij bekend,in duitsland en Engeland nog meer dan hier.
De Nederlandse audiobladen schenken er geen of weinig aandacht aan.Heb wel eens een aantal keren een brief geschreven naar HVT met het verzoek S.F. te testen maar kreeg geen reactie hierop.
Ik weet niet welk type jij geluisterd hebt,waarmee aangestuurd? ik heb zelf de Grand Piano die zeker met akoestische muziek geweldig klinken terwijl de rockmuziek ook bovenmodaal tevoorschijn komt.
Wel hoor je heel goed of je  goede of slechte opnames van de cd hebt,maar dat is altijd zo.
  Ik  wil ze in de toekomst aan gaan sturen met een hoogwaardige amp,in ieder geval beter als de SR 8200.

SB_Marantz

Citaat van: dolderd13 op september 06, 2006, 12:31:01
Dat is toch de bedoeling dat luidsprekers verdwijnen [zie testreviews van de auteurs]

In de high-end scene is Sonus Faber toch wel vrij bekend,in duitsland en Engeland nog meer dan hier.
De Nederlandse audiobladen schenken er geen of weinig aandacht aan.Heb wel eens een aantal keren een brief geschreven naar HVT met het verzoek S.F. te testen maar kreeg geen reactie hierop.
Ik weet niet welk type jij geluisterd hebt,waarmee aangestuurd? ik heb zelf de Grand Piano die zeker met akoestische muziek geweldig klinken terwijl de rockmuziek ook bovenmodaal tevoorschijn komt.
Wel hoor je heel goed of je  goede of slechte opnames van de cd hebt,maar dat is altijd zo.
 Ik  wil ze in de toekomst aan gaan sturen met een hoogwaardige amp,in ieder geval beter als de SR 8200.

Inderdaad!

Wanneer je een echt goede set hebt mag je de luidspreker niet ''zien'' staan.
Als dat het geval is komt het geluid goed los van de speaker.

Mijn Klipsch RF-7 is een perfecte combinatie met de vintage Marantz 3250B en 170DC .
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: dolderd13 op september 06, 2006, 12:31:01
Ik weet niet welk type jij geluisterd hebt,waarmee aangestuurd? ik heb zelf de Grand Piano die zeker met akoestische muziek geweldig klinken terwijl de rockmuziek ook bovenmodaal tevoorschijn komt.
Ik weet zo niet meer welk type ik gehoord heb, het waren monitoren waar ik toch van onder de indruk was (omdat het geluid niet indrukwekkend was  :-D ). Ik was mij toen nog aan het ori?nteren en heb uiteindelijk zelfbouw genomen. Akoestische muziek gaat zeer zeker goed met SF!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dolderd13

Als ze rond de ? 900 per set zaten dan is het de Concertino  het kleine broertje van de Grand Piano. :-D :-D
dit is in de vakpers  een alom gewaardeerde monitor.
Heb zelf wel eens de Electa Amators 2 gehoord op een gewone NAD 270 met nuTjoeb 4000 dit was helemaal kippevel. :lol: :lol: :lol: