(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

 notworthy Hij heeft gewoon echt een bioscoopzaal  :yes:
Mooi hoor als je ruimte hebt om het zo in te richten. Goeie HT set.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

#16
Gisteren mijn set uitgebreid met een zilveren Panasonic BD60. Is trouwens exact de zelfde kleur als het Marantz zilver.  :-) Grappig is ook dat de chipset dezelfde is als die in de Marantz BD8002 (http://www.blu-ray.com/players/compare.php?p=1) Alleen is die ietsiepietsie duurder  :-o
Ik zal de nieuwe geluidsformaten in de Pana gaan coderen als PCM en via de HDMI kabel uitsturen naar mijn SR 8001. Heb dit al uitgeprobeerd met zijn voorloper de BD35, dit werkt perfect. Omdat ik opving dat zijn opvolger, de BD60 dus, ook in het zilver leverbaar werd toch maar even afgewacht. En gisteren was ie binnen!
Vanavond mijn eerste Blu Ray kijken (Cars) op mijn 110" scherm in full HD. Denk dat het een onvergetelijke ervaring gaat worden.

Paul

Als ik de ruimte had zoals Drees nam ik ook een AV set. :wink:
Maar dat heb ik niet dus dan maar in het antiek. :yes:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vlearmoes

 :-D  Moet ik nu ook mijn zwarte DB35 omruilen voor een zilverkleurige BD60/80 ??  :roll:

Moest je er veel bij leggen??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

#19
Citaat van: Vlearmoes op april 17, 2009, 16:10:42
:-D  Moet ik nu ook mijn zwarte DB35 omruilen voor een zilverkleurige BD60/80 ??  :roll:

Moest je er veel bij leggen??


Ik heb de BD35 binnen twee weken teruggebracht naar de BCC, je krijgt dan het volledige aankoopbedrag terug. Omdat ik de zilveren nog nergens bij de dozenschuivers zag staan en zelfs ergens heb gelezen dat NL alleen de zwarte uitgeleverd zou krijgen, heb ik deze meteen meegenomen bij een Hifi-speciaalzaak in Enschede die er ééntje op voorraad had.

Leuke test nog van de Pana:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/panasonic_dmp_bd60_1.shtml

cheese

Hallo Drees,


wat een opstelling..............helemaal top......

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marantz 81

mooie set hoor  notworthy dat moet gewoon echt waanzinning klinken met films en concerten :kwijl:

maar wil je nu nog een aparte stereo set neerzetten in je woonkamer dan ?  PM7001  is een hele goede stereo versterker heeft ook 2 jaar achter elkaar esia award gewonnen  :wink:  en er is nog veel beter natuurlijk maar ja ligt er aan hoeveel geld je eraan wilt uitgeven en te besteden hebt

groeten Arjan

drees62

Citaat van: Marantz 81 op april 19, 2009, 21:28:16
mooie set hoor  notworthy dat moet gewoon echt waanzinning klinken met films en concerten :kwijl:

maar wil je nu nog een aparte stereo set neerzetten in je woonkamer dan ?  PM7001  is een hele goede stereo versterker heeft ook 2 jaar achter elkaar esia award gewonnen  :wink:  en er is nog veel beter natuurlijk maar ja ligt er aan hoeveel geld je eraan wilt uitgeven en te besteden hebt

groeten Arjan

Inmiddels heb ik 2e hands een SR 4600 voor bij de TV op de kop kunnen tikken. Volgende week komen er een paar Focals 716W bij die de huidige Profils gaan vervangen. Deze schuiven dan door naar de TV. Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt.

gerard

Citaat van: drees62 op april 19, 2009, 22:45:40
Inmiddels heb ik 2e hands een SR 4600 voor bij de TV op de kop kunnen tikken. Volgende week komen er een paar Focals 716W bij die de huidige Profils gaan vervangen. Deze schuiven dan door naar de TV. Eerst maar eens kijken hoe dat bevalt.

Ik vond de SR 4600 juist voor bij de tv/films prima, voor stereo wat minder.
Genoeg instelmogelijkheden, alleen géén hdmi aansluiting.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

#24
Citaat van: gerard op april 19, 2009, 23:00:37
Ik vond de SR 4600 juist voor bij de tv/films prima, voor stereo wat minder.
Genoeg instelmogelijkheden, alleen géén hdmi aansluiting.

Daarvoor heb ik 'm ook gekocht. Het geluid van zo'n flatscreen is nu eenmaal pet, zeker als je er een SR 8001  achter hebt gehad. Voor stereo kijk ik wel verder, dan moet dan echt wel iets van een pm15/pm11 of iets vergelijkbaars worden.
Al heb ik gelezen dat de SR 4600 in stereo in zijn klasse er wel boven uit stak. Maar alles is nu eenmaal relatief.

MadVillain

Citaat van: drees62 op april 19, 2009, 23:19:21
Daarvoor heb ik 'm ook gekocht. Het geluid van zo'n flatscreen is nu eenmaal pet, zeker als je er een SR 8001  achter hebt gehad. Voor stereo kijk ik wel verder, dan moet dan echt wel iets van een pm15/pm11 of iets vergelijkbaars worden.
Al heb ik gelezen dat de SR 4600 in stereo in zijn klasse er wel boven uit stak. Maar alles is nu eenmaal relatief.

Zelf heb ik ook de sr4600. Heel leuke receiver voor surround maar idd het stereogedeelte was huilen met de pet op.
Ik had ook nog een pm4400 en die klonk al stukken beter en dat voor maar 150,- :)

drees62

#26
Hierbij een foto van de set met de nieuwe Focal's 716W. Zie verder de topicstart.
Nieuwe project staat ernaast ook al klaar. Heb een aantal elpee's van de Eagles van een collega gekregen met een draaitafel erbij!  hello pompom Afgelopen week bij een audiovriend even uitgeprobeerd en wat blijkt: dingetje is helemaal top en klinkt bijna net zo goed als zijn (gemodificeerde) Rega P3.
Deze gaat dus een plaatsje in mijn set krijgen, volgende week even op pad voor een phonoversterker.

drees62

Inmiddels is de phonoversterker (V-LPS) binnen. Tis er één uit de zelfde serie geworden van Musical Fidility waar ik de V-DAC ook al van had. Voordeel is dan een nog uit te brengen voeding 3 van deze apparaten aan kan sturen.
Moet zeggen dat het wel vreselijk leuk is om die plaatjes weer te draaien. Ik kan me ook niet herinneren dat ik elpee's ooit zo goed heb horen klinken. Helaas heb ik ooit zelf al mijn elpee's geruimd dus dat wordt rommelmarkten afstruinen  8-)
Je merkt wel dat nieuwe apparaten echt in moeten spelen, na een week klinken ze veel beter dan net uit de doos.
Hetzelfde geldt voor mijn laatste upgrade (tot nu toe  :-D), een paar W&M LS-01 luidsprekerkabels. Ook deze moet je echt een tijdje inspelen alvorens de definitieve klankeigenschappen te kunnen beoordelen.
T.o.v. mijn vorige kabel (vd Hull CS-122) geeft deze kabel mij beter en gecontroleerder laag. De vd Hull legde naar mijn smaak wat teveel de nadruk op het laag, wat dan wat rommelig overkwam, maar is voor het geld wel een hele goede kabel. De W&M is duidelijk van een andere orde van behalve strakke en droge bassen geeft deze kabel een heel mooi open geluidsbeeld.
En ook niet onbelangrijk, de kabel ziet er geweldig uit!  8-)

drees62

Ook ik ben weer geveld door het bekende (upgrade-) virus. Nadat ik donderdag bericht kreeg van Xander32, dat de subwooferinsteldag verschoven wordt, heb ik die zaterdag dan maar gebruikt om wat monoblokken te lenen bij de hifi-boer en ben het weekend uitgebeid gaan luisteren.

Ben er nog niet uit wat het gaat worden, maar dat je met deze (losse) eindbakken je set naar een hoger niveau tilt is voor mij zonneklaar. Ik hou jullie op de hoogte!

WimPeu

Welke blokken heb je getest??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES