Wat is het beste onder je boxen?

Gestart door cheese, oktober 15, 2008, 09:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cheese

Wat is het beste onder je boxen.........ja oke spikes......maar moet je dan het geheel op een marmeren plaat zetten of b.v. gewoon op de grond?


groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

oeps titel iets te snel getikt............ violent1
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

oh ja en ik heb een eiken vloer in huis liggen....
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Lapti

zowieso er dan een plaat onder (wat zou ik niet weten) om putjes in je vloer te voorkomen
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Citaat van: cheese op oktober 15, 2008, 09:53:45
oh ja en ik heb een eiken vloer in huis liggen....
Ik heb zelf spikes, en deze staan weer op schoteltjes. Beter zou volgens mij zijn om de spikes op tegel op rubberen mat te plaatsen.

PS: titel aangepast ;) Kun je zelf trouwens ook, als je je startbericht verandert.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Vlearmoes

Je kunt ook muntstukken gebruiken als je je vloer niet wilt beschadigen  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

een maat van me heeft ze speaker 2x omver gelopen en heeft toen de spikes vervangen door een rubberen slipmat.
nu staan de zuilen een stuk stabieler.
maar ook vertelde hij me dat hij de laag weergave strakker vond dan met de spikes. hij heeft een mooi setje staan, alle speakers zijn immers van mij geweest....  clown1
maar hij is er nog niet zo mee bezig dat hij op de weergave heeft zitten letten..
opeens merkte hij het gewoon..
dit is trouwens een laminaat vloertje..

denk zelf dat er geen eenduidig antwoord is voor de koppeling/ontkoppeling van een speaker.
gewoon een beetje uitproberen wat in jou oortes het fijnst is...
al ben ik bang dat autosuggestie hier snel opkomt, doordat je iets wilt horen.
verschil is er zeker wel waar te nemen, maar je gaat jezelf al snel dingen wijsmaken.

maar het is geen equalizer wat je onder je speakers zet hoor!!  :wink:


gr Marvin

gerard

Mijn luidsprekers staan op spikes.
Hieronder heb ik zelfgemaakte schijfjes van plexiglas (acrylaat) met in het midden een geboord kuiltje voor de punt van de spike.
Omdat deze schijfjes zeer glad zijn heb ik onder elk schijfje een zelfklevend stukje rubber (bouwmarkt) geplakt.
Zo staat het geheel erg stabiel en verschuift het niet te makkelijk.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

#8
Ik heb veel geëxperimenteerd met verschillende soorten steen e.d. onder mijn boxen .

Ik ben uitgekomen op een vierkante betontegel van 40*40*5 cm  met daaronder een stuk vilt om de boxen te kunnen verschuiven en om de vloer te beschermen .
Op deze tegels staan de boxen via spikes zonder onderzet schotels .

Bij mij is de steensoort klankmatig van invloed omdat mijn boxen een downfire basreflexport hebben die dus naar de tegel is gericht .

Met verschillende tegelsoorten kan ik dus de basklank beïnvloeden , leisteen werkt voor mij niet klankmatig .
Betontegels zijn er ook met een grove struktuur en met een feine struktuur , en ook dat maakt bij mij hoormatig uit .

Als je boxen hebt met de basreflex poort aan de voor of achterkant zal het waarschijnlijk minder van invloed zijn denk ik .









Groeten  EDWIN  B

Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

#9
Hier staan de Kef`s gewoon met bijgeleverde stelbare voetjes op een tegelvloer met een viltje er onder geplakt

De koppeling met spikes op een tegel (zodat de tegel 1 geheel wordt met de speaker) zijn hier niet nodig
de Model three is voorzien van een special kompartiment waarin ik 14 kilo lood in kwijt kon per speaker  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

cheese

Hallo,


Weet iemand een site waar ik schoteltjes voor onder mijn spikes kan kopen......en misschien een adres waar ik tegels op maat kan betsellen voor onder mijn speakers en subwoofer.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Vlearmoes

De schoteltjes mogen ook muntjes zijn

de tegels bij een bouwmarkt/grafsteen maker/plavuizen leverancier   enz
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

scanspeakman

Citaat van: cheese op november 18, 2008, 12:49:22
Hallo,


Weet iemand een site waar ik schoteltjes voor onder mijn spikes kan kopen......en misschien een adres waar ik tegels op maat kan betsellen voor onder mijn speakers en subwoofer.


gr cheese

Die schoteltje zijn zeker te krijgen bij de betere zelfbouwspeakerzaak (lees speaker&co of speakerland). soms zie ik ze ook wel eens bij de betere audiozaak, maar dan voor een hogere prijs.

Scanspeakman

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v