Audio-Pro Black Diamond luidsprekers i.c.m. SR7400

Gestart door jorrit, juni 24, 2008, 12:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorrit

Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een setje audio pro black diamond zuilluidsprekers aan te schaffen om op mijn sr7400 aan te sluiten. Deze luidsprekers hebben echter een weerstand van 4 ohm, gaat mn receiver dit trekken of is het af te raden? Alvast bedankt voor de hulp.
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

JohnWx

Citaat van: jorrit op juni 24, 2008, 12:45:17
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een setje audio pro black diamond zuilluidsprekers aan te schaffen om op mijn sr7400 aan te sluiten. Deze luidsprekers hebben echter een weerstand van 4 ohm, gaat mn receiver dit trekken of is het af te raden? Alvast bedankt voor de hulp.

Audiopro is hier niet zo bekend maar in de Bonds Republiek wel
Ze maken mooie spullen
Gewoon proberen
Heb nu zelf een klein Arcam versterkertje 2 x30 W maar kan gewoon speakers tot 2 ohm trekken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jorrit

Ben er toch een beetje huiverig voor, aangezien ik de sr7400 pas een week of 2 in huis heb staan en geen zin heb dat beestje nu al naar de knoppen te werken...
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

Stadium III

Geen probleem

Met 4 Ohm luidsprekers kun je gewoon goed spelen alleen bij luid volume's kan je reciever een stroom tekort komen dus clippen

Maar dit zal wel loslopen ik heb een sr 4200 gehad met 4 ohm jbl's en nooit last gehad

Ik zou zeggen lekker draaien !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

jorrit

Dan nog 1 vraag, waarschijnlijk vor de 100e keer gesteld op het forum. Wat zouden jullie aanraden single of bi wiring? En bij bi-wiring, hoog en laag beiden in speakerterminal A, of bijvoorbeeld hoog in A en laag in B?
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

Vlearmoes

De laatste optie    HB       maar let op de verbindingen van de terminals onderling !
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: jorrit op juni 24, 2008, 20:25:25
Dan nog 1 vraag, waarschijnlijk vor de 100e keer gesteld op het forum. Wat zouden jullie aanraden single of bi wiring? En bij bi-wiring, hoog en laag beiden in speakerterminal A, of bijvoorbeeld hoog in A en laag in B?


gewoon single
koop van het verschil of een duurdere versterker of investeer in ander apparatuur

OF DONEER op het forum hier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: jorrit op juni 24, 2008, 19:35:33
Ben er toch een beetje huiverig voor, aangezien ik de sr7400 pas een week of 2 in huis heb staan en geen zin heb dat beestje nu al naar de knoppen te werken...


2 weken ?
hij komt toch uit 2003/2004
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jorrit

Heb de sr7400 2ehands gekocht en is pas 2 weken in mijn bezit. Als student was dit al een behoorlijke investering. Daar komt bij dat hij  prima bevalt, dus een upgrade zit er voorlopig nog niet in.

Mocht ik de speakers aan gaan schaffen dan zal ik ze zowel bi als single wire aansluiten om te kijken wat het beste klinkt.
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

JohnWx

Citaat van: jorrit op juni 24, 2008, 22:04:49
Heb de sr7400 2ehands gekocht en is pas 2 weken in mijn bezit. Als student was dit al een behoorlijke investering. Daar komt bij dat hij  prima bevalt, dus een upgrade zit er voorlopig nog niet in.

Mocht ik de speakers aan gaan schaffen dan zal ik ze zowel bi als single wire aansluiten om te kijken wat het beste klinkt.


is een heel mooi ding man zo bedoelde ik het niet
alles heeft zijn waarde en van een wekker radio kan ik ook genieten


hier nog een leuke test online :


http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?reviewid=4463
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jorrit

#10
Bedankt voor de link, leuk om te lezen!

Het apparaat bevatte geen enkel krasje, stofje of vingerafdruk bij aankoop en werkt perfect. Na aanschaf van de receiver ben ik besmet geraakt met het marantz virus. Kort daarna een dv4610 overgenomen van forumlid MO.
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

MO

ha Jorrit,

Goed te horen dat le lecteur de dvd voldoet  :-)
Veel plezier ermee!

cheers.

Marc
bla

jorrit

Hoi marc,

de dv4610 past perfect in mn setje (en mn budget!  :-D). Ben er erg blij mee! Bedankt voor de uitstekendE deal,

Gr Jorrit
Marantz sr7400
Marantz dv4610
Kef KHT 2005.2
Oehlbach kabeltjes

Stadium III

ik heb hier een biwire opstelling maar ik heb daarvoor ook een apparte uitgang op mijn sr 7001

Ik zou eerst zo eens draaien en eventueel de speaker bruggen die op je luidspreker zitten vervangen voor draad

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: jorrit op juni 24, 2008, 20:25:25
Dan nog 1 vraag, waarschijnlijk vor de 100e keer gesteld op het forum. Wat zouden jullie aanraden single of bi wiring? En bij bi-wiring, hoog en laag beiden in speakerterminal A, of bijvoorbeeld hoog in A en laag in B?
Tip:
Koop de volgende biwire kabel voor €7,95/m. Is een hele mooie kabel, kost normaal €35/m.
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/15115/TARALABS_PRISM_BIWIRE_SPECTACULAIRE_KABELOPRUIMING_.html

Ik heb deze zelf ook onlangs aangeschaft ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude