Aanschaf Luidsprekers

Gestart door Snow, juni 05, 2008, 19:58:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snow

Hallo,

A.S. Zaterdag ga ik in de buurt van Brussel een PM-14 ophalen(als ie ok is). Alleen ik heb nog geen luidsprekers voor deze versterker. Nu staat er in Antwerpen(particulier) een stel KEF Reference 205 Bwj. 2006 te koop. Inmiddels een afspraak gemaakt, Brussel-Antwerpen 1 uurtje rijden schat ik. Kan ik meteen luisteren met de PM-14. Wat vinden jullie hiervan? Waar moet ik op letten?  Ik ben absoluut een leek op dit gebied.

Groeten-S

Maurice

Citaat van: Snow op juni 05, 2008, 19:58:45
Hallo,

A.S. Zaterdag ga ik in de buurt van Brussel een PM-14 ophalen(als ie ok is). Alleen ik heb nog geen luidsprekers voor deze versterker. Nu staat er in Antwerpen(particulier) een stel KEF Reference 205 Bwj. 2006 te koop. Inmiddels een afspraak gemaakt, Brussel-Antwerpen 1 uurtje rijden schat ik. Kan ik meteen luisteren met de PM-14. Wat vinden jullie hiervan? Waar moet ik op letten?  Ik ben absoluut een leek op dit gebied.

Groeten-S
Goed luisteren met jouw muziek of het wel naar smaak is. KEF is een erg warme speaker en Marantz heeft ook een warm middengebied. Met complexere muziek kan het middengebied dichtsmeren.
Voordat je tot een aanschaf over gaat zou ik eerst meerdere luidsprekers van meerdere merken gaan beluisteren. Klankmatig zitten zeeeeeeeeeeer grote verschillen tussen de merken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow