Speakermatch

Gestart door Sirius, mei 27, 2008, 20:32:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Monitor Audio Gold serie: 4 x GS20 + center & sub   :kwijl:

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

oi

nu weer serieus , Ik zou idd eens naar DLS gaan luisteren , en monitor audio silver serie ( gold is duur , en bronze moet je laten staan!!)


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Lapti

Citaat van: Maurice op mei 29, 2008, 23:17:17

@Sirius: luidsprekers zijn erg persoonlijk, dus het is belangrijk om zelf een referentie op te bouwen door zelf te luisteren.

Is idd het beste, aangezien iedereen andere oren heeft en ook een andere gehoorsbeschadeging (we horen niet allemaal netjes meer 20-20000Hz). Wat voor de een schel klinkt kan voor de ander misschien een perfect hoog zijn, ik noem maar wat.

amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

mars

Citaat van: Lapti op mei 31, 2008, 10:43:47
Is idd het beste, aangezien iedereen andere oren heeft en ook een andere gehoorsbeschadeging (we horen niet allemaal netjes meer 20-20000Hz). Wat voor de een schel klinkt kan voor de ander misschien een perfect hoog zijn, ik noem maar wat.



klopt , hey maar moeten het nieuwe speakers zijn of maakt tweedehands niet uit?

ik heb zelf een set m3's tweedehands gekocht , die zijn nieuw zo'n 4000 euro een set ,  als je een beetje oplet kan je een speaker wel teedehands kopen hoor :yes:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Sirius

Citaat van: dmeerpa op mei 29, 2008, 06:43:10
De Wharfedale OpusĀ² reeks  :-P

dacht ik ook al aan, kheb ze wel nog niet gehoord, alleen andere reeksen van wharfedael en die bevielen me wel

de looks zijn alvast ok

Sirius

Citaat van: Maurice op mei 29, 2008, 23:17:17
Er wordt hier een serieuze vraag gesteld, dus een serieus antwoord mag dan ook wel.

@Sirius: luidsprekers zijn erg persoonlijk, dus het is belangrijk om zelf een referentie op te bouwen door zelf te luisteren. Wat heb je zoal beluisterd en wat vond je daar goed en minder goed aan?
Zo kunnen wij wat gerichter helpen.

eigenlijk was mijn vraag gericht naar anderen hun mening

ikzelf dacht aan wharfedale opus, dali mentor/helicon... als leuke match

jammer genoeg kreeg ik nog de kans niet om ze te gaan beluisteren

ik had daarom graag eens gehoord wat een andere zou matchen met de nieuwe marantz set, kwestie van mijn eigen horizon te verruimen en eventueel een aantal andere merken te gaan beluisteren

Sirius

Citaat van: mars op mei 31, 2008, 11:22:04
klopt , hey maar moeten het nieuwe speakers zijn of maakt tweedehands niet uit?

ik heb zelf een set m3's tweedehands gekocht , die zijn nieuw zo'n 4000 euro een set ,  als je een beetje oplet kan je een speaker wel teedehands kopen hoor :yes:

grtz mars

liever nieuw, tenzij een echte buitenkans zich voordoet

maar ik ben niet echt uit op koopjacht, mijn vragen zijn uit interesse voor de nog maar pas uitgekomen set van marantz

Maurice

Zelf ben ik redelijk onder de indruk van de huidige Dali series, die behoorlijk neutraal en muzikaal klinken. De DLS R55 zoals Marco >>>hier<<< beschreven heeft zijn ook uitermate mooi.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: Sirius op mei 31, 2008, 14:10:02
eigenlijk was mijn vraag gericht naar anderen hun mening

ikzelf dacht aan wharfedale opus, dali mentor/helicon... als leuke match

jammer genoeg kreeg ik nog de kans niet om ze te gaan beluisteren

ik had daarom graag eens gehoord wat een andere zou matchen met de nieuwe marantz set, kwestie van mijn eigen horizon te verruimen en eventueel een aantal andere merken te gaan beluisteren


oi



tja binnen dat budget wat je nou aangeeft, zou ik voor de dali helicon gaan, deze heb ik namelijk wel gehoord en ik kan niks anders zeggen dan... notworthy notworthy notworthy notworthy

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Leonneke

Citaat van: Sirius op mei 27, 2008, 20:32:39
O wijze Mede-Marantzfanaten!  Welke speakers zou jij matchen bij de set van de nieuwe AV8003 & zijn broer MM8003?  I'm dying to know!
greetz

Hoi Sirius;

De meeste forumleden weten vermoedelik al wat voor een antwoord ik je ga geven.

- Beluister eerst alle genoemde luisprekers. Maak een voorlopige keuze.
- Ga dan naar Speakerland in Oss. Beluister daar alle modellen die in dezelfde mprijsklasse liggen als de reeds beluisterde fabrieksluidsprekers.

Hierna kun je dan kiezen uit:

- Een complete Vifa set .............
- Een zelf samengestelde set van Scan Speak.
Als fronts de Vertigo's .......  Achterin 2 monitoren type A4 en matchende front.

Je budget zal gelijk blijven, je uitgaven zullen gelijk blijven, maar je zult wel een 5 keer betere koop doen dan de fabrieksjongens ...................

Dus een zelfbouw Vifa set of een zelfbouw Scan Speak set... Da's mijn antwoord.
Groetjes Leonneke .  . ...