Nieuwe center

Gestart door Lapti, mei 06, 2008, 21:12:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lapti

Ik ga donderdag a.s even langs speaker&co om wat centertjes te beluisteren, ik denk dat ik al weet welke het wordt: de vifa carat center
http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=23

Een vriend van me heeft de carat center in samenwerking met de vivaces en ik was toen ook mee om te beoordelen, ook ik had hetzelfde gekozen.

Maar ik dacht misschien hadden jullie nog tips? Als fronts heb ik de vifa vivace's '94
http://www.speakerenco.nl/speaker2.php?id=15
en de center zal aangesloten worden op de sr5200 (wat mss een beetje krapjes qua vermogen gaat worden)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Maurice

Ik zou het zeker bij hetzelfde merk houden, en bij voorkeur ook dezelfde tweets en mids.
Zag dat de Vifa centers allemaal 4 ohm zijn, dus die zijn al wat lastiger aan te sturen. De door jou genoemde is echter wel een mooie. Je zou ook eens met S&C kunnen overleggen wat de mogelijkheden zijn om een center te bouwen op basis van de mids en tweets van de Vivace's. Die zullen beter matchen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thom

waar ga je rotterdam?, die had niet zoveel centers staan geloof ik namelijk

Lapti

Neen ik ga naar haarlem

Ik ga met de trein (ben autoloos) en dan is haarlem ideaal want het ligt 2 minuten lopen van het station af.

Ik zal eens vragen aan s&c over een center met zelfde mid en tweets, maar lijkt me lastig aangezien je daar een hele boel onderzoek voor moet doen? Kast ontwerpen en akoestische metingen, kweet niet, ik zeg maar wat  :lol:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

thom

als de spects van de units die jij wil gebruiken aardig in de buurt liggen van het basic model moet dit niet heel veel problemen opleveren