Luistersessie sr-8001 op 25-4-2008

Gestart door base, april 18, 2008, 17:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

base

Heb zelf de Dali 808 boxen, :-D Welke Rearboxen en center speaker zouden jullie mijn aanraden. Luister naar Hardstyle/hardcore voor muziek en voor film actie.

Wat zijn goede nummers om te beluisteren op zo'n set. HB

MadVillain

3 Da Hard way - Pull the trigger (Temper Tantrum / Oliver Chesler rmx)  :evil:

Die laat de buren wel lekker stuiteren op vol volume!

base

ik heb eigenlijk alleen maar zelf gebrande cd's. Die zijn volgens mij nooit zo goed als die je in de winkel koopt. Kun je met zelf gebrande cd's wel goed naar je nieuwe set gaan luisteren?

dmeerpa

Citaat van: base op april 19, 2008, 08:47:59
ik heb eigenlijk alleen maar zelf gebrande cd's. Die zijn volgens mij nooit zo goed als die je in de winkel koopt. Kun je met zelf gebrande cd's wel goed naar je nieuwe set gaan luisteren?

Ja tuurlijk, hangt er vanaf hoe goed je digitale bestanden zijn. Ik merk zelfs vershil tussen een MP3 die ik afspeel, en diezelfde MP3 terug naar audio CD gebrand. Nu als je MP3 maar 128 kbps ipv 320 kbps. Nu als je van Cd naar Cd copieerd, dan zit er een minimaal verschil, en ik denk niet dat er 0,1% mensen zijn die het verschil gaan horen. Nu er zijn zelfs programmakes die van CD naar CD copieren, en zorgen dat er geen verschil is. Blijkbaar blijkt dat als je nadien bit per bit nakijkt er toch verschillen zijn behalve met dat toolke, wordt dan ook aangeraden uw PC achter een filter te plaatsen. Nu ik heb hopen CD's die van MP3 komen, en ik kan daarmee wel degelijk van mijn set genieten.

Bij slechte copiën merk je vooral een verlies in dynamiek op.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Maurice

Neem gewoon die muziek mee die jij goed vindt, maar zorg wel voor fatsoenlijke bitrates. Het moet namelijk lekker klinken met jouw muziek, en niet persé met muziek die je toch nooit draait.
Verder wel tips om de stabiliteit te testen op je luidsprekers:
- nummer Repentence van Dreamtheather op de cd Systematic Chaos. Bij 9:20 komt er een hele diepe zware bas aan. Verder mag het nummer nergens dichtslippen qua geluid en moeten de stemmen helder en duidelijk afgebeeld worden.
- Nardis van Patricia Barber op cd Café Blue. Hele nummer doorluisteren, vooral de drumsolo. De dynamiek moet er vanaf spatten en de drums moeten veel attack hebben.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

base

bedankt voor de tips zal de nummers downloaden.

MadVillain

Om het goed te doen zou ik ze wel in lossless formaten downloaden...

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Lapti

Citaat van: dmeerpa op april 19, 2008, 12:59:04
Ja tuurlijk, hangt er vanaf hoe goed je digitale bestanden zijn. Ik merk zelfs vershil tussen een MP3 die ik afspeel, en diezelfde MP3 terug naar audio CD gebrand. Nu als je MP3 maar 128 kbps ipv 320 kbps. Nu als je van Cd naar Cd copieerd, dan zit er een minimaal verschil, en ik denk niet dat er 0,1% mensen zijn die het verschil gaan horen. Nu er zijn zelfs programmakes die van CD naar CD copieren, en zorgen dat er geen verschil is. Blijkbaar blijkt dat als je nadien bit per bit nakijkt er toch verschillen zijn behalve met dat toolke, wordt dan ook aangeraden uw PC achter een filter te plaatsen. Nu ik heb hopen CD's die van MP3 komen, en ik kan daarmee wel degelijk van mijn set genieten.

Bij slechte copiën merk je vooral een verlies in dynamiek op.

Wat ik altijd doe als ik een audio cd maak, hetzij van mp3's of van audio cd naar audio cd, is, altijd zo langzaam mogelijk te branden. Het liefst op brandspeed 1x (dit kan helaas niet altijd)

Wat nog wel eens gebeurt, heb ik gemerkt, is dat als je em op bijvoorbeeld 48x brand dat de cd dan nog wel eens kan gaan hakkelen op oudere cd-spelers.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

base

#9
Moet zeggen dat het een hele mooie versterker is. Zeer zuiver klank beeld en de instellingen zijn oneindig. Was bij Stassen geweest. Heb de versterker gehoord met verschillende boxen en hij stuurt ze met weinig moeite aan heb ik het idee. Hij werd wel lekker warm. Denk wel dat ik de versterker aan ga schaffen maar de 8001 hebben ze niet meer ze adviseerden de 7001. En ik heb het verschil niet gehoord moet ik zeggen heb beide op de zelfde boxen gehoord maar ik hoor geen verschil.

Heb ook de phonar p3 gehoord maar dan van edma getuned moet zeggen is een geweldige box zit er over te twijfelen of ik er niet een paar aanschaf.

dmeerpa

Citaat van: base op april 30, 2008, 11:39:41
Denk wel dat ik de versterker aan ga schaffen maar de 8001 hebben ze niet meer ze adviseerden de 7001. En ik heb het verschil niet gehoord moet ik zeggen heb beide op de zelfde boxen gehoord maar ik hoor geen verschil.

Zelf heb ik de SR7500 gehad, en nu heb ik de SR8002. Nu beide modellen zijn een generatie verschil met deze dat je bent gaan beluisteren. En ik hoor een duidelijk verschil tussen beide, dit zal komen doordat dit reeds een veel recenter model is. Maar ik merk wel op mijn luidsprekers, dat het geluid ook beter is dankzij het extra vermogen. Je merkt dat hij power over heeft, zeker in de dynamische stukken. Op de SR7500 had ik wel het gevoel dat ik power miste, nu niet meer.

Ik zou zeggen hou rekening met de speakers die je gaat kopen, dat de receiver voldoende power heeft.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25