MC systems M3

Gestart door mars, maart 22, 2008, 13:24:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mars

oi

Ik heb vanochtend van 10.00 uur tot 12.30 , eens heel goed naar mijn huidige set zitten luisteren( jaja heb ook de buren van te voren gewaarschuwd)

Het gaat in dit topic dus over de m3 van mc systems uit groningen.
enkele gevens;  dynaudio esotectweeter
                       vifa  basmid woofer met mc patent
                       8 ohm dipt nergens onder de 6ohm
                       91 db gevoeligheid

Ik stuur deze speakers weliswaar aan met een classé cap-101 versterker maar wellicht hebben de marantz versterker eigenaren hier ook wat aan.

Ik ben begonnen met een cd van patricia Barber , en ik heb haar eigenlijk nog nooit in dit voetlicht gehoord , deze speakers hebben een presentatie   en een stage , dit moet je eigenlijk gehoord hebben.
De artiesten waar ze mee speelt , die zijn duidelijk afzonderlijk te duiden ,terwijl er een stage wordt op gebouwd waarvan je het gevoel hebt dat je er door heen kan lopen.
Alles hoor in je in zeer hoge mate ( het slikken van een artiest enz enz), tevens komt hier wel een ander aspect van deze speaker om de hoek kijken, namelijk dat ze je nooit met rust laten, dwz al ben je met wat anders bezig en de muziek staat aan , je constant geneigd bent om te gaan luisteren!!

Live muziek ; Pink Floyd >>> PULSE  ;  je bent gewoon bij het concert (euhhhhhhhhh... met een beetje fantasie dan :wink:) aanwezig.

Jamie cullum staat voor je neus zijn capriolen uit te halen enz enz



Ten slotte ons marantz forum referentie nummer van Dream theater, het nummer Repetance op de cd; Systematic Chaos HB
Als dit nummer bij 9.21 aankomt begint de beruchte Bas , en er zijn naar mijn idee niet zo bar veel systemen die dit naar behoren laten horen,
( nou ja, als geld geen probleem is, dan niet natuurlijk).
Enfin , ik heb dit bij Marco gehoord en dat was notworthy op zijn systeem :yes:
Bij mij was het de complete waanzin(ook) , ik draaide de versterker op twintig( hij kan tot zestig) , en wat ik toen hoorde bezorgde mij kippevel , deze bas bleef loeistrak en was alom aanwezig terwijl de bank ook stond mee te shaken HB HB

Maar aan de andere kant kan je met deze speakers ook heel goed zacht draaien( wat ik meestal doe hoor) , het beeld blijft ook bij lage volumes perfect in orde ( hoewel er op acoustisch gebied wel wat zou mogen veranderen bij mij)

Het mc patent houd oa in, dat de speaker niet meer aan de voor kant ( de baffle) gemonteerd wordt , maar door een met zand gevulde buis aan de achter kant van de speakerkast.
En dat dit werkt is wel een ding wat zeker is ( met name bij kast kleuring ( chostsound) ) want ook als je bij heftig draaien je hand op de zijkant van de kast houdt, is deze nagenoeg trillingsvrij :yes:

tot zover ,

grtz mars



   



Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul


Als ik tijd heb Mars kom ik een keer jouw kant uit, je begint me toch nieuwsgierig te maken. :lol: :-) :yes: byebye

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Mars,
Tip: Café Blue, nummer 11 en dan vooral de drum solo!
Als je dit op oorlogssterkte kunt doorstaan dan heb je het helemaal gemaakt!

Maar ben ook wel nieuwsgierig!
Nieuwe M&G bij Mars?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Mooi omschreven mars  :yes:

Ik ben zeer benieuwd naar dze combi,wat Maurice al aangaf,de volgende M&G bij mers  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

oi

oke dan, laten we de agenda's maar eens trekken !!!

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

oi alo

heb even voor de gein , mijn schops weer aangesloten gehad!

Conclusie; de mc's blijven hahahaha

Maar ik ga de jumbo van studio de schop niet afzeiken , want het blijft een erg mooie speaker , en een heel erg mooi detail  :yes:.
En het is dan gelijk een tip voor mensen die een speaker zoeken ( tweedehands) voor niet te veel geld

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun