De set van Ton

Gestart door tbanis55, augustus 26, 2021, 13:11:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tbanis55

2021 : Een jaar vol upgrades....

1) de 2270 verplaatst naar een andere kamer, hiervoor in de plaats een PM15s1
2) de B&W DM2a's verkocht; hiervoor in de plaats B&W 603s2 anniversary edition
3) de PL12d met AT element vervangen voor een Denon DP-30 met Grado element

1) Ziggo doet niet meer aan analoge radio, dus FM is niet meer een "must have"  ...
Een goede versterker met een digitale koppeling (BlueTooth adapter / TP-Link) gekoppeld aan Google Home
volstaat v.w.b. radio.
Een PM15s1 leek mij een goede keuze,  en dat was het ook.  Dempingsfactor is ca. 100 en dat betekend dat dit voor de meeste speakers OK is en daar passen de 603's uitstekend bij; ook die lijken een soort "allemansvriend" te zijn.

2) de DM2a's klonken wel goed maar ik miste toch iets (misschien wel iets meer dan dat) ; de kasten zagen er ook niet meer zo mooi uit.
Kortom optie 1 de kasten laten spuiten en filter renoveren of een nieuwe set als optie 2.
Het is het laatste geworden; immers techniek staat niet stil en dat geldt ook voor ontwikkeling van speakers.
Wel vergeleken de B&W met o.a. Focal (luistertest)  en andere zoals Wharfdale, Canton, Dali en Magnat (prijs en specs en reviews).
Voor mij de "beste" keuze de B&W's . (misschien heb ik wel B&W oren .... ;-)   

3) De PL12d had betere jaren gekend... Een stuk jongere Denon heeft de taak overgenomen. Hierin zat een goedkoop AT element.  Die is vervangen voor een Grado.  Gelukkig zijn er reviews over elementen,  en Grado kwam er prima uit.
Vandaar de keuze;  overigens blijft het een verassing dat het zo goed klinkt,  met een andere phono-ingang of iets andere instelling zoals naalddruk of uitlijning kan het zomaar "anders" klinken.
Ook hier geld "RTFM" ....   :-)

Groeten

Ton

WilliamB

Mooie SET Ton, en heel herkenbaar het upgrade en verbeter virus.  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Hier nog steeds gewoon FM middels de kabel.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Had je de AT95 er onder hangen?
Voor het geld een super element maar een tikkeltje dof....treble een db of 4 omhoog en je bent er wel.
Ik ben trouw gebleven aan AT met de 440Mla.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

tbanis55

Ik meende nog dat het een AT93 was.
Maar wel een die de 100.000Km ;-)  al ruim voorbij was.
Kortom gedateerd. Overigens niets ten nadele van het merk Audio Technica.
Ik gekozen voor een Grado element (PRESTIGE GREEN +2) wat een duidelijk verbetering gaf hoewel het wel appels met peren vergelijken is (nieuwe Grado vs versleten AT).

gr.

Ton