Lezen USB in een ND8006

Gestart door themaestro, augustus 16, 2021, 13:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Citaat van: themaestro op augustus 25, 2021, 23:08:03
Bij een bijna nieuw apparaat? En met een wattenstaafje ben ik bang erin meer in te doen dan eruit te halen....
Als het apparaat bijna nieuw is zou ik de leverancier contacten. Een hardwarefout is niet uit te sluiten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Hoewie Loewie

#16
Hoi. Ik heb de (Engelse) gebruiksaanwijzing even gedownload. In het hoofdstuk (Connecting a USB memory device to the USB port) is al een soort disclaimer te vinden, die zegt dat Marantz niet garandeert dat alle USB memory devices werken. Ik ga er even vanuit, dat je de USB-stick rechtstreeks in de USB-ingang aan de voorkant van de speler hebt geplugd.

In het hoofdstuk (Playing a USB memory device) staat dat de Marantz enkel USB-sticks kan lezen die in FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. Zo ik lees, heb je FAT32 al geprobeerd dus je zou FAT16 nog eens kunnen proberen. Ondersteunde bitrate voor mp3-bestanden is 32 tot maximaal 320 kbps.

Onder punt 4 van dit hoofdstuk lees ik iets over het aanmaken van een playlist. Ik lees daar niet, dat een willekeurige track gestart kan worden en het apparaat dan automatisch de volgende track speelt. Zou daar misschien de fout zitten?

Tot slot de al eerder genoemde waarschuwing, dat files met copy protect niet afgespeeld kunnen worden. Ik heb even gezocht op het internet hoe je dat kunt zien. Met Windows Media Player in Windows 10 (en misschien ook andere Windows versies) kun je kijken of een bestand copy protected is. Zie hier hoe: https://www.technipages.com/windows-how-to-check-if-a-video-or-music-file-is-drm-protected

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

themaestro

Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 30, 2021, 13:16:50
Hoi. Ik heb de (Engelse) gebruiksaanwijzing even gedownload. In het hoofdstuk (Connecting a USB memory device to the USB port) is al een soort disclaimer te vinden, die zegt dat Marantz niet garandeert dat alle USB memory devices werken. Ik ga er even vanuit, dat je de USB-stick rechtstreeks in de USB-ingang aan de voorkant van de speler hebt geplugd.

In het hoofdstuk (Playing a USB memory device) staat dat de Marantz enkel USB-sticks kan lezen die in FAT16 of FAT32 zijn geformatteerd. Zo ik lees, heb je FAT32 al geprobeerd dus je zou FAT16 nog eens kunnen proberen. Ondersteunde bitrate voor mp3-bestanden is 32 tot maximaal 320 kbps.

Onder punt 4 van dit hoofdstuk lees ik iets over het aanmaken van een playlist. Ik lees daar niet, dat een willekeurige track gestart kan worden en het apparaat dan automatisch de volgende track speelt. Zou daar misschien de fout zitten?

Tot slot de al eerder genoemde waarschuwing, dat files met copy protect niet afgespeeld kunnen worden. Ik heb even gezocht op het internet hoe je dat kunt zien. Met Windows Media Player in Windows 10 (en misschien ook andere Windows versies) kun je kijken of een bestand copy protected is. Zie hier hoe: https://www.technipages.com/windows-how-to-check-if-a-video-or-music-file-is-drm-protected

Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd maar helaas. De beveiligingsoptie heb ik geprobeerd, maar helaas.
Playlist optie is n.v.t. daar de ND8006 nog wel vraagt bij het starten wat hij moet doen, je kan dus kiezen uit meerdere opties zoals zoeken, genre, nummers, artiesten, of alles afspelen, maar wat je ook kiest het maakt geen verschil.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Hoewie Loewie

Hoi. Ja dan zit er niks anders meer op dan de winkel te benaderen waar je de speler gekocht hebt en op basis van de garantie om reparatie te vragen.

By the way: heb je al eens een software-update gedaan?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

themaestro

Citaat van: Hoewie Loewie op augustus 31, 2021, 23:17:28
Hoi. Ja dan zit er niks anders meer op dan de winkel te benaderen waar je de speler gekocht hebt en op basis van de garantie om reparatie te vragen.

By the way: heb je al eens een software-update gedaan?

Effe niet hier geweest, vandaar de late reactie.
Gekocht op MP.
En een firmware update hielp ook niet.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

lemon

Even een echt heeeeeel late reactie op dit onderwerp:

Ik werk al jaren met audio opname apparaten voor professioneel gebruik. Omdat ik enkel opnamen op locatie maak, gebruik ik hiervoor geheugenkaarten en is mijn opnameapparatuur nooit op een 'echte' harde schijf aangesloten.

Meestal maak ik opnamen met 24 bit en 96 Khz. En dat geeft een mooi resultaat. En via USB kan ik de opnamen dan in mijn D (igital) A (udio) W (orkstation) importeren zodat ik het kan bewerken.

MAAR:

De juiste geheugenkaart vinden was een ongelooflijk krankzinnige ervaring toen ik ermee begon. Na verloop van tijd publiceerde de fabrikant van mijn apparatuur, destijds MarantzPro, welke geheugenkaarten getest en gebruikt kunnen worden. Maar de gedachte dat ik ergens langs de MeKong rivier of op Trinidad en Tobago de mooiste opnamen maakte die niet op de kaart bleken te staan als ik ermee thuis kwam, bezorgden me nachtmerries.

Dat is tot op de dag van vandaag bij vrijwel alle professionele apparatuur die met geheugenkaarten werkt het gevaar. En daarom publiceert de maker van apparatuur gegevens over welke kaarten zijn getest.

Het beste kun je een geheugenkaart die niet werkt bewaren. Omdat ie het bij een ander apparaat soms juist perfect blijkt te doen. De juiste kaart vinden doe je het beste door via Marantz hier vragen over te stellen of een kleine HD ( of SSD) op je Marantz aan te sluiten ipv een geheugenstick.

En dure kaarten zijn soms net zo onbruikbaar als goedkope. En dat kan binnen hetzelfde merk verschillen. Vraag me niet waarom.

lieven

Citaat van: lemon op juni 03, 2022, 15:23:03
En dure kaarten zijn soms net zo onbruikbaar als goedkope. En dat kan binnen hetzelfde merk verschillen. Vraag me niet waarom.

Om je wat wijzer te maken van USB-sticks, elke USB-stick heeft een andere set digitale chips. Als men naar de duurdere zijn dit meestal chips die ofwel met meer samen werken ofwel met duurdere chips samenwerken. (Elke usb heeft meerdere chips). Het kan dus zijn dat chip a werkt op de versterker en een USB van 32gb bvb. Deze chips gebruikt. Als men echter door nieuwe technologie een goedkopere USB kan maken van bijvoorbeeld 64gb of ook 32gb is dit aan de hand van nieuwe chip/circuit. Hierdoor kan de tweede dus mogelijk niet werken ook al wordt dit door hetzelfde merk gemaakt. Uiteindelijk hebben we al USBs van 256 of zelfs 512gb als je dat vergelijkt met de beginfase van de computer (hele ruimte voor een rekenmachine van een paar bytes) zijn we zeer ver gevorderd op dat vlak. Al waren we veel sneller tot hier kunnen komen. Er was namelijk iemand die een code had geschreven zodat men twee films van 2 gb op een 16mb USB kon zetten zonder verlies van kwaliteit en zonder te comprimeren. Dat is iets waar 7zip en dergelijke enkel van kunnen dromen.

mountainbiker

Zie dit topic nu pas. Ik heb het probleem met de onleesbare usb sticks opgelost door vanaf een pc te streamen met een mediaplayer. De pc verbonden met de usb ingang van de versterker.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1