Over speakerkabels, versterkers, Interlinks, maakt het wat uit ??

Gestart door CBdicX, juni 25, 2021, 08:20:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

(dit is niet bedoelt om mijn gelijk te halen, maar om de lang bestaande audio ideeën en beweringen in een ander licht te zetten)

Ik denk dat een aantal lieden op dit forum, en dat zijn ook steeds dezelfde, het vervelend vinden dat hun ideeën over audio niet gedeeld, of weerlegd worden door ervaringen, cq testen, van anderen, dan wel professioneel of in hobby sfeer.

Het kan inderdaad vervelend zijn als je pas een berg geld hebt uitgegeven, en eigenlijk geen verschil waarneemt, dat dit op dit forum (en niet alleen dit forum !!) reeds meerdere keren is uitgelegd of voor gewaarschuwd.
Het goed praten van je dure aankoop of setup is menselijk en begrijpelijk, maar wees eerlijk en neem je verlies als toch blijkt dat het niet zo is.

En nee, niemand hoort verschil tussen een kabel van Koper, Long Grain Koper, opgedampt zilver of met een kern van Nano Koolstof gedolven bij volle maan door 24 maagden...........

Ga eens wat testen bekijken op Youtube van oa Audioholics (er zijn er meer), een nuchtere vent die gewoon het neemt zoals het is, geen commercie, geen gezwets, en wetenschappelijk tests, dus gemeten !, en ook de opleiding heeft om dat correct te doen.
Audioholics doet ook testen op Stereo versterkers, receivers ect, en alles wat met Audio te maken heeft.

Ga dit eens lezen en/of bekijken (en dit zijn er maar 3 van de vele), misschien dat dit het heersende idee over Audio componenten wat veranderd.
En Gene kan het hebben als je zegt dat hij uit zijn nek l u l t ........ ....

https://www.youtube.com/watch?v=VlYjQBTx-rs&ab_channel=Audioholics

https://www.youtube.com/watch?v=kR12Ttuxobs&ab_channel=AudioholicsAudioholics

https://www.youtube.com/watch?v=WXPAjnmhK_g&ab_channel=AudioholicsAudioholics


Dus laat hier horen wat je denkt en wat je vind van de beweringen van oa Gene.




CBdicX


Audiophiles are super humans with the power of super hearing but like all super heroes, they have one weakness..their super hearing goes away the moment their vision is blocked.

RHK

Audioholics review heeft mij ondermeer bewogen tot de aanschaf van de AV7706.   :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

TurboMarco

#3
Citaat van: CBdicX op juni 25, 2021, 08:23:27
Audiophiles are super humans with the power of super hearing but like all super heroes, they have one weakness..their super hearing goes away the moment their vision is blocked.
Juist dat.

Ik heb zelf aan den lijve mogen ondervinden dat tijdens een "goede" blinde test praktisch onmogelijk is om verschillen te duiden, en dan is er ook nog iets als een percentage waarbij je de kans op gokken ook niet mag vergeten.

Zelf heb ik ook meerdere malen in huiselijke sferen een testopzet gedaan ,ik gebruikte daar 2 identieke spelers voor en hoefde daardoor niet steeds van kabels te wisselen maar gewoon met de bronkeuze switch snel schakelen met maar een zeer korte onderbreking.

edit: Ik heb een aanzienlijke diversiteit in kabels in bezit gehad waaronder : MIT,AudioQuest,Monster,Pure Cable,VDH,Oelhbach,Audio Technic Dietz, und so weiter  :-P
Met de wetenschap die ik nu heb had ik mij een heleboel knaken kunnen besparen.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Ambachtelijke sonische kwaliteit

Akoestische filosofie
ontmoet vakmanschap


Omring uzelf met rijk, warm geluid

Marantz Melody X Netwerk CD-receiver


:-o   :-o   :schater:

Deze bedenker van de PR afdeling van Marantz zou een standbeeld moeten krijgen.......

Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op juni 25, 2021, 18:14:32
Ambachtelijke sonische kwaliteit:
Marantz Melody X Netwerk CD-receiver


Akoestische filosofie
ontmoet vakmanschap


Omring uzelf met rijk, warm geluid


:-o   :-o   :schater:
Nog effe en dan ben je in jezelf aan het praten. Beetje zielig.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 25, 2021, 21:50:34
Nog effe en dan ben je in jezelf aan het praten. Beetje zielig.

Ja, goed hé, een voordeel, ik kan goed met mijzelf opschieten, misschien voor jou ook een tip om eens te proberen......

Vinyl_Fuchs

Aan zelfliefde hier geen gebrek. Zoveel zelfs dat ik soms ook iets van die liefde aan anderen geef.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Vinyl_Fuchs op juni 25, 2021, 22:35:52
Aan zelfliefde hier geen gebrek. Zoveel zelfs dat ik soms ook iets van die liefde aan anderen geef.

Nou, ook een beetje zielig......... 😉

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Paul

WTF dit lees ik nu pas :? Heb chinese kabels besteld, nu maar hopen dat het niet geknepen klinkt als ik met m,n ogen knipper.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Geen zorgen Paul ,ik heb er niks spannends aan kunnen ontdekken.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

#12

https://youtu.be/8g626WzxSgI


Interessant filmpje van hem. Elke versterker klinkt toch hetzelfde?
Check net rond minuut 10  :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Voorn

Audioholics geeft een nuchtere en goede kijk op de zaak. Hans Beekhuizen heeft over kabels ook ooit doormiddel van metingen aangetoond dat een dure gevlochten kabel niet beter hoeft te zijn.
Mijn persoonlijke mening is dat een mooie set wel aandacht voor kabels verdiend. Kabels hoeven geen fortuin te kosten en ik hoor ook geen verschil, maar ik probeer bijvoorbeeld wel een mooi stukje koper neer te leggen als luidspreker kabel.
En waar geloof ik dan weer wel in?
Nou: Ik geloof dat een interlink echt niet te lang moet zijn. Volgens mij is er een zwak signaal tussen de bron en de versterker, waardoor er informatie verloren gaat wanneer de kabel te lang word. Ik heb een tijd mijn Vault in de meterkast geplaatst met een interlink van 4meter, het klonk voor geen meter, dat heb ik na enkele weken weer terug veranderd en nu gebruik ik een interlink van 75cm en de magie is terug... Ik heb werkelijk waar geen idee of het tussen mijn oren zit, maar ik begin nooit meer aan lange interlink hierdoor.
Mocht iemand hier ook ervaringen mee hebben of misschien ideeën hierover dan hoor ik het graag, ik denk echt ik toen aan geluidskwaliteit heb ingeleverd.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Vinyl_Fuchs

Hoe korter de lijnen, hoe beter heeft een buizen-goeroe me ooit aangeraden/ geadviseerd. Beter een integrated versterker dan 2 monoblock en een seperate VV. Heb ik toch niet goed opgelet: Foei.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.