Jullie mening - QED XT 40 vs Supra 3/4 S

Gestart door B67, mei 16, 2021, 19:16:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B67

Hi,

Ik heb voornemens om mijn speakerkabels te vervangen van QED XT 40 naar Supra 3/4 S.
De supra 3/4 S hebben meer detail en diepte.
Wie heeft er ervaring met beide kabels en kan mij van advies voorzien?
Mijn huidige set bestaat uit: SR 8012 / Polk RTI A7.

Ik zoek een verbetering en op dit moment zijn er maar enkele HIFI zaken die de Supra 3/4 S hebben liggen.
Dus zou ik een set moeten bestellen om het verschil te horen.

Ik hoor graag jullie input.

Burt

Stadium III

Verwacht je gouden bergen met nieuwe kabels ,gebruik je audyssey ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

B67

Hi,

Natuurlijk verwacht ik geen gouden bergen maar ik ben benieuwd wat de Supra mij kunnen bieden. Zou er meer verbetering in zitten?
Daarnaast gebruik natuurlijk audyssey.

Marvin


B67

Ik zoek meer detail en diepte. Ik heb vernomen dat de Supra deze kan bieden. Misschien ben ik ook wel op zoek naar het onmogelijke en wil er alles uithalen.
Verder is de combinatie van SR8012, Polk RTI A7 en QED XT 40 prima. Maar dan ben ik altijd op zoek wat er nog beter kan.

Vandaar ook mijn vraag aan jullie.

JohnWx

Citaat van: B67 op mei 16, 2021, 21:09:18
Ik zoek meer detail en diepte. Ik heb vernomen dat de Supra deze kan bieden. Misschien ben ik ook wel op zoek naar het onmogelijke en wil er alles uithalen.
Verder is de combinatie van SR8012, Polk RTI A7 en QED XT 40 prima. Maar dan ben ik altijd op zoek wat er nog beter kan.

Vandaar ook mijn vraag aan jullie.

Beter ? misschien anders maar als 98% alleen al door je speakers en akoestiek word bepaald

In principe zou het minder worden als review sites zo lees aangezien de prijs van de QED veel hoger is 160 euro voor 2 x 2 meter tegen 15,50 per meter voor de Supra
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Zou het zelf zoeken in de mogelijkheden van de ingebouwde EQ.
Maar dat komt doordat ik niet veel met kabels heb.
Moeten goed zijn, maar dat hoeft niet bijzonder duur te zijn, vind ik.

B67

Dank voor jullie reacties.

Ik blijf bij mijn huidige setup. En wellicht in de EQ nog wat zaken optimaliseren.

Dank voor het meedenken.

Marvin

Ja daar is veel te halen hoor.
Zelf gebruik ik audyssey niet heel actief, behalve bij films.
Maar neem wel de EQ settings over, dan een beetje spelen met de Bass en treble.
Sub(s) wat afregelen.
Moet je toch wel tot iets kunnen komen.

Stadium III

Dit is het punt waar ik naartoe wil is de juiste metingen uitvoeren met Audyssey
Als dat allemaal goed is kun je het maximale eruit halen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Andere kant het is ook wel is leuk om iets anders te nemen gewoon omdat het kan  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Niet omdat het moet maar omdat het kan is idd niks mis mee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

tbanis55

Speakerkabels ....
Inderdaad als je het leuk vindt om mooie stoere kabels aan te sluiten, en die zien er vaak best wel mooi uit, heel veel plezier ermee.
Kleine kanttekening: "meten is weten" ....
M.a.w. als het niet meetbaar is mag je jezelf afvragen of het van enig nut is (dit om teleurstelling te voorkomen).
Ditzelfde geldt ook voor z.g. "audio zekeringen" .

Wat wellicht overblijft is de kik omdat je net iets anders hebt dan een ander.  En als je dat (innerlijke) rust geeft:  Prima !

have fun en veel luisterplezier !

Ton

CBdicX


Voor meer diepte zou ik een ander huis kopen met een grotere kamer.........  :-D LOL

MarantzRuby

Alpha-Audio heeft een aantal luidsprekerkabels getest onder de € 20,00 per meter.

De test kan je hier vinden: https://www.alpha-audio.nl/review/multitest-betaalbare-speakerkabels/

Hier een passage uit de tekst waar uit blijkt dat het met de dieptebeleving wel goed zit: We horen na de inspeelperiode, als we eindelijk even zitten, direct een erg diep stereobeeld. Wow... dat is indrukwekkend. Alle verschillende lagen in het audiobeeld zijn hoorbaar. En samen vormen ze weer het geheel. We horen echt elementen in de muziek die we bij de andere kabels niet hebben kunnen waarnemen. Het gitaargeweld van Smells Like Teen Spirit, wordt zo goed in de kamer geplaatst, dat het lijkt alsof de gitaren naast ons – of voor ons – staan te spelen. En bij Ed Sheeran hebben we een privé-concert.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400