Plannen helemaal gewijzigd

Gestart door remco2706, november 29, 2020, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Je hoeft het ook niet te zeggen want aan mijn ogen mankeert het niet :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 04, 2021, 19:57:37
Je hoeft het ook niet te zeggen want aan mijn ogen mankeert het niet :lol:

Het gaat erom, mankeert het niet aan de oren......  :wink:
Zou ze voor de gein wel een naast elkaar willen horen, en dan lekker heen en weer schakelen.

TurboMarco

Wil je de proef op de som nemen zou ik die van 159,00 in huis halen.

12k is voor mij absoluut een no-go .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

remco2706

Klopt heb deze gekozen vanwege dirac,en inderdaad moet je de volledige licentie bijkopen.
De volledige licentie zit erbij als ik alles laat inregelen door het externe bedrijf.
Het voordeel vind ik ook dat je de nad,met de tijd,kunt upgraden.
Daar ik me heb laten vertellen dat de nieuwe nads verbeterd zijn qua interne hardware en dirac,deed me besluiten om de nad te kopen.
Ik hoorde ook een heel erg subtiel verschil qua klank tussen de nad en de marantz 8015.
Je hoorde het alleen als men snel schakelde tussen die 2 recievers.
De nad was een klein tikje helderder,wel minimaal maar klonk voor mij fijner.Ze waren allebei niet ingeregeld en in stereo geluisterd.

mountainbiker

Citaat van: CBdicX op juni 04, 2021, 19:56:36
Hier 2 voorbeelden van meerdere drivers in 1 behuizing om de handel "compacter" te houden, niet perse goedkoper, dat klopt.

De een kost 159,00 per set  :-o, de ander 12.000 euro per set  :-o

Ik ga niet zeggen welke de 12.000 euro versie is  :-D  :wink:
https://audiojudgement.com/speaker-baffle-design-and-diffraction/
http://www.the-paradox.nl/paradox/home/nl
https://www.by-rutgers.nl/LSPkeuze.html
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

remco2706

Even dit topic omhoog schoppen,maar ben nu echt helemaal klaar(met elke scheldwoord die in me opkomt)
Nu krijg ik weer af en toe zwart beeld met die nieuwe nad.
Bijna een maand nergens last van met gamen en plots om de zoveel minuten weer even een zwart scherm,geluid gaat wel door.
Hdcp uitgezet op ps4 en tv en nad en alle overige poespas,andere kabels niks helpt ineens.
Wat een rotzooi tegenwoordig,niemand in mijn vriendengroep heeft er last van en ik al 2x,marantz hiervoor ookal.

Ben nu helemaal klaar dat klote homecinema,ik ram dat ding  errot en koop een dure soundbar de beste die er is.
Sorry moest er even uit,en ja dat ding ligt beneden.

Maus


Marvin


CBdicX

#68
Zeker omdat de OP zegt dat hij het ook met voorgaande modellen had, en zijn kennissen niet.
Warmte (wat niet weg kan) is een dingetje wat diverse problemen kan veroorzaken.
Van onregelmatig werken tot volkomen afsluiten.
Af en toe zwart beeld duidt vaak op warmte problemen van het HDMI gedeelte, of ARC problemen.

Genoeg ruimte zodat de receiver zijn warmte via confectie koeling kwijt kan, of in krappe ruimtes een setje vinnen erop, heeft bij mij in het verleden, toen oa de HDMI boarden knetter heet werden, goed gewerkt.
Door mij zelf al jaren toegepast, en altijd met suc6, eigenlijk nu voor het eerst met de X3700H niet meer.
Huidige receivers met name de HDMI boarden worden niet meer zo heet.
Maar, de receiver heeft wel ruimte nodig, is die er niet dan een setje van 3x 12cm vinnen erop, of in het geval van de NAD zou 1 voldoende zijn op de koel openingen.
Vind het trouwens wel vreemd dat 2/3e van de bovenkant kast van de T778 niet gebruikt wordt voor warmte afvoer !

En ook even een ding om naar te kijken, gaat de vin van de NAD wel aan als het nodig is ?

TurboMarco

Eigenlijk zou je om die chips te koelen er een heatsink op moeten zetten , de fabrikant dan :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

In het verleden ook veel problemen qua hitte gehad met een SACD speler, na een cd gespeeld te hebben, verbrandde ik mijn vingers aan het schijfje. Ook een keurige omruil naar een duurdere versie hetzelfde probleem. Verkocht op marktplaats en weer terug naar Marantz, die op normale temperatuur blijft.

CBdicX

#71
Citaat van: TurboMarco op december 03, 2021, 09:43:38
Eigenlijk zou je om die chips te koelen er een heatsink op moeten zetten , de fabrikant dan :wink:

Niet om "stoer" te doen, maar ook het heatsink traject heb ik doorlopen in het verleden.
En het werkt, maar ook met heatsinks zal de warmte uit de kast moeten, die moeten tenslotte ook hun warmte kwijt.
Wat je in de foto ziet is een Onkyo die ik van heatsinks voorzien heb.

Ik heb toen wat heatsinks op maat gezaagd die van oude moederborden kwamen, die met CPU pasta vast gezet, en probleem opgelost.
Die pasta is belangrijk, die zorgt ervoor dat het contact tussen de heatsink en CPU optimaal is, en het zit handvast, dus verwijderen is mogelijk.

Als je nu een kap los haalt zie vaak heatsinks zitten, dus het wordt meer en meer toegepast en "afgekeken" van de PC fabrikanten, en van mij natuurlijk  :-D  :-D  :wink:

De andere foto's is de temperatuur die de sensor meet, ook weer een Onkyo, 65 graden zonder extra vinnen, 27 graden met extra vinnen bovenop.
Die 65 graden loopt in de zomer nog meer op dus een ongezonde basis  :no:
Wel een handige optie dat de gebruiker dit soort info over warmte kan oproepen, helaas is deze optie "verdwenen".

Maar goed, nu in 202x zal voldoende ruimte genoeg moeten zijn............

TurboMarco

#72
Dat de door jou aangebrachte heatsinks een verbetering zijn staat als een paal boven water ,echter kan het altijd beter door de koelblokken groter te maken en/of te voorzien van heatpipes net zoals dat met computerchips gedaan word.
En dat de warmte uit de kast moet is duidelijk en dat gaat ook op een natuurlijke wijze ,warmte stijgt immers op.
Daarom adviseer ik altijd om een versterker vrij op te stellen , in een kast plaatsen is nu eenmaal een slecht idee.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op december 03, 2021, 11:35:06
Dat de door jou aangebrachte heatsinks een verbetering zijn staat als een paal boven water ,echter kan het altijd beter door de koelblokken groter te maken en/of te voorzien van heatpipes net zoals dat met computerchips gedaan word.
En dat de warmte uit de kast moet is duidelijk en dat gaat ook op een natuurlijke wijze ,warmte stijgt immers op.
Daarom adviseer ik altijd om een versterker vrij op te stellen , in een kast plaatsen is nu eenmaal een slecht idee.


Dat is denk ik het punt bij die NAD, maar een klein deel van de kast is open aan de bovenkant.
Als bij de dichte delen teveel warmte blijft hangen gaat de temperatuur van de hele kast omhoog.
Als dan de vin geheel niet, of te laat in actie komt, hoppa, problemen.

De OP wil nu naar een soundbar, is misschien een goed idee, die moet wel vrij opgesteld staan.

Maar ook die kunnen behoorlijk heet worden.
Ik heb een paar maanden de Sennheiser Ambeo gehad, was aan de achterkant niet aan te raken, zo heet.
Ik vroeg aan Sennheiser of dit "normaal" was, volgens de medewerker wel gezien er 9 versterkers aan het werk waren en hun warmte aan de achterkant kwijt moesten.
Dus zet je een soundbar tegen de muur of een ander object, ook dan kunnen er weer problemen ontstaan.

Ik scherts maar even voor de OP dat een soundbar ook zijn warmte kwijt moet........

LeCram

Hier ook in het bezit van de NAD T778. Deze staat vrij in een open rek. De bovenkant wordt handwarm.
De meeste warmte komt uit de achterkant via de fan, die constant langzaam en stil draait.
Heeft die van jou wel genoeg ruimte aan de achterkant?
Atoll IN200 Signature | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | Bluesound Node | SVS SB-1000 Pro Subwoofer | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A