Plannen helemaal gewijzigd

Gestart door remco2706, november 29, 2020, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

#45
Citaat van: remco2706 op februari 11, 2021, 15:17:06
Ik lees in de meeste tests(ook van zgn proffesionals op div. sites)dat men vaak spreekt over een dikke versterker die dan betere controle zou hebben.
Is dit net zoals iets als klankkleur van div. recievers/versterkers?zo ja,hoe kan dat?wat bepaald(welk onderdeel)bepaalt dan de klankkleur?chip is toch een chip en een dac is een dac?

Klopt, er zit ook nagenoeg geen verschil in.
Klankkleur word door de voorversterker bepaald, als ze daar niets aan doen klinken alle versterkers/receivers het zelfde.
Controle over speakers word uitgedrukt in dempingsfactor, zeg maar hoe de versterker de speaker dwingt om te doen wat de versterker wil.
(maar hoe of met wat dempingfactor word bereikt weet ik niet)

Rond de 100 is dat prima, er zijn exoten zoals de Ruby die op 500 zitten.
Ik heb dat verschil nooit kunnen waarnemen, dus zal allemaal wel meevallen, denk dat die hoge dempingswaardes wederom marketing is.

Mijn Denon PMA520 had, en heeft, prima "controle" over alle speakers die ik gehad heb, met deze toch simpele  versterker heb ik nooit iets van vervorming waargenomen.

remco2706

Bedankt voor deze toevoeging,echter heb ik ook weleens gelezen w.b.t ruisonderdrukking ofzo,dat de ene dat beter doet als de andere.
Bepaalt dat hoe helder of juist niet wat je ervaart als je luistert naar div. ontvangers?

CBdicX

Citaat van: remco2706 op februari 11, 2021, 16:51:46
Bedankt voor deze toevoeging,echter heb ik ook weleens gelezen w.b.t ruisonderdrukking ofzo,dat de ene dat beter doet als de andere.
Bepaalt dat hoe helder of juist niet wat je ervaart als je luistert naar div. ontvangers?

Wat bedoel je met ontvangers ?

remco2706

Ik bedoelde met ontvangers de recievers en versterkers bijelkaar genomen in het algemeen.
Ik dacht ik noem het zo omdat ze allemaal een signaal ontvangen die ze vervolgens doorgeven naar de speakers e.d :wink:

CBdicX

Citaat van: remco2706 op februari 11, 2021, 20:56:46
Ik bedoelde met ontvangers de recievers en versterkers bijelkaar genomen in het algemeen.
Ik dacht ik noem het zo omdat ze allemaal een signaal ontvangen die ze vervolgens doorgeven naar de speakers e.d :wink:

Oh, ik werd even op het verkeerde been gezet, ik dacht dat jij een radio bedoelde.

Maar goed, ruisonderdrukking is iets van een aantal jaren terug, zo is Dolby groot geworden met Dolby NR B en C (ook S en HX).
Was volgens mij meer iets van ruis onderdrukken van een bron dan van de versterker zelf.

Wel hebben de versterkers en receivers te maken met ruisvloer, maar dat zit bij een correct ontworpen versterker in een voor ons onhoorbaar gebied.
Bij een goedkope versterker van de Aldi en Lidl ( :wink: ) zal de ruisvloer wel hoorbaar zijn bij hogere volumes, en dan als de muziek rustig is of bij muziek pauzes.

remco2706

Haha,duidelijk zeer bedankt voor je uitleg. :-)

remco2706

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-t778-audio-video-receiver-avr-review.15643/

Als het mag heb ik een link geplaatst naar wat me dwars zit na de test van de nad t 778.
Daarom twijfelde ik ook om een versterker te kopen puur voor stereo.
Wat zijn jullie bevindingen na het lezen?het wordt omschreven als slecht en inferieur voor deze prijsklasse.
Mijn marantz cd speler en blueray speler wil ik er ook op aansluiten ter info.

CBdicX

#52
Citaat van: remco2706 op februari 14, 2021, 12:27:06
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nad-t778-audio-video-receiver-avr-review.15643/

Als het mag heb ik een link geplaatst naar wat me dwars zit na de test van de nad t 778.
Daarom twijfelde ik ook om een versterker te kopen puur voor stereo.
Wat zijn jullie bevindingen na het lezen?het wordt omschreven als slecht en inferieur voor deze prijsklasse.
Mijn marantz cd speler en blueray speler wil ik er ook op aansluiten ter info.

Nou, 15 pagina's met ideeën over een receiver  :-)

Ik zou zeggen, koop die NAD online, probeer em en bevalt het niet terug sturen.
Zo te zien een prima receiver, maar met een stevige prijs.
Lijkt mij niets mis mee om deze ook voor Stereo in te zetten, maar dat geld voor alle receivers.

Waar ik wel over zou vallen is die koelvin, die zal je altijd horen in stille stukken  :no:
On full blast the fan is super noisy. I am talking computer server class of noise.

De "looks" vind ik prachtig, weer eens wat anders, maar voor dit geld kan je wel een zeer stevige Marantz of Denon kopen, en die zijn bewezen goed.
En die problemen met Dirac zal wel een software update worden...........

remco2706

Ik heb juist interesse in de nad omdat men veelvuldig schrijft dat het beter is in stereo dan andere recievers e.d.

Al zit ik ook nog stiekem naar de marantz sr 8015 te kijken,maar die heeft geen dirac helaas.
Als de 8015 nou ook dirac had,was het een no brainer.
Misschien nog eens vergelijken tussen deze 2 als de winkels weer open mogen,dan eindelijk een beslissing nemen.

remco2706

Ik heb gisteren mijn bestelling gedaan namelijk:
nad t778
b&w 705 signatures met originele stands
center b&w htm71s2
subwoofer b&w db4s
rear b&w 706s2
Met audioquest kabels en banaanstekkers.

Later evt uitbreidend met atmos in het plafond.
Daarna laat ik dirac profesioneel inregelen

WilliamB

Citaat van: remco2706 op juni 04, 2021, 13:42:05
Ik heb gisteren mijn bestelling gedaan namelijk:
nad t778
b&w 705 signatures met originele stands
center b&w htm71s2
subwoofer b&w db4s
rear b&w 706s2
Met audioquest kabels en banaanstekkers.

Later evt uitbreidend met atmos in het plafond.
Daarna laat ik dirac profesioneel inregelen
Gefelicteerd, erg benieuwd naar je bevindingen over de  t778  :yes:
Deze nad heeft geen 3d , toch ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

CBdicX

#56
Citaat van: WilliamB op juni 04, 2021, 17:00:37
Gefelicteerd, erg benieuwd naar je bevindingen over de  t778  :yes:
Deze nad heeft geen 3d , toch ?

Ja hoor,  breedte, diepte en hoogte......😉

Maar inderdaad heeft deze ook 7.x.4 maar heeft 9 versterkte kanalen, dus voor een 7.x.4 zal er toch een externe versterker bij moeten.
Ik vind het nogal prijzig, a 3000 euro voor 7.x.2
Voor die 3000 euro (beetje rondkijken met nu de X8500HA die er gaat komen) heb je bij Denon de X8500H, een volwaardige 7.x.6 (of welke combi dan ook) met zelfs 13 versterkte kanalen.

Maar ik kan mij de keus voor de NAD ook wel voorstellen, ziet er prachtig uit en zal prima in elkaar geschroefd zijn.
En natuurlijk de mogelijkheid met Dirac, dat is wel een goed punt.
Alleen jammer dat het de "live" versie is, en voor de volledige versie er weer bijbetaald moet worden, en dat al met een prijs van +/- 3000 euro  :-o
Ook niet met 1 druk op de knop een kamer correctie, ala Audyssey of YPAO, ook wel een dingetje om rekening mee te houden.

Alleen die vin............. :oops:
Wat meer ventilatie aan de bovenkant zou helpen om het zonder vin te doen, want als deze aan gaat ga je die horen, hoe dan ook.

WilliamB

#57
Citaat van: CBdicX op juni 04, 2021, 17:18:47
Ja hoor,  breedte, diepte en hoogte......😉
:-D
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

CiteerIk snap niet waarom een ontwerper van speakers meerdere kleinere basdrivers gebruikt.
Verdiep je er in en er gaat een wereld voor je open.
CiteerVaak om kasten minder breed te maken, en het staat stoer al die drivers
Smaken verschillen.
Citeer1x 12 inch vervangen voor 2x 8 inch scheelt weer 10cm kast, dus goedkoper.
Maar 2 drivers zijn doorgaans duurder dan een enkele driver.

Welk systeem je ook onder de loep legt , ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen.
Smaak is in deze bepalend.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: TurboMarco op juni 04, 2021, 19:35:40
Verdiep je er in en er gaat een wereld voor je open.Smaken verschillen.Maar 2 drivers zijn doorgaans duurder dan een enkele driver.

Welk systeem je ook onder de loep legt , ze hebben allemaal hun voordelen en nadelen.
Smaak is in deze bepalend.

Hier 2 voorbeelden van meerdere drivers in 1 behuizing om de handel "compacter" te houden, niet perse goedkoper, dat klopt.

De een kost 159,00 per set  :-o, de ander 12.000 euro per set  :-o

Ik ga niet zeggen welke de 12.000 euro versie is  :-D  :wink: