Plannen helemaal gewijzigd

Gestart door remco2706, november 29, 2020, 22:19:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goedendag beste mensen,
Ik heb de knoop na lange tijd nog niet doorgehakt.
Ik heb de tijd genomen en lang nagedacht wat ik nou precies graag zou willen.
Mijn keus voor b&w 702s2 blijft ook na meerdere malen geluisterd te hebben en veel reviews gelezen te hebben.
Echter opteer ik nu wel voor de 702 s2 signature en ik merk dat ik steeds meer richting highend stero wil gaan.
Op verschillende youtube filmpjes en tests komt naar voren dat de speakers flink wat vragen,neem je een verkeerder reciever of amp dat hoor je het meteen.
Mijn budget is nog steeds hetzelfde,echter na veel gelezen te hebben neig ik om mijn reciever de deur uit te doen en de nieuwe 702 s2 straks te combineren met een hegel h390.

Voor films en voor games kan ik alijd een betere soundbar nemen met evt een sub.
Ik weet dat ik ga inleveren op surround maar flink ga winnen op stereo.
Ook mijn vriendin blij want de rear speakers zijn de weg.
Aangezien ik ook steeds meer strontziek wordt van dat inregelen steeds,ben ik het ook wel zat.
Helder natuurgetrouwe highend audio kan me zoveel bekoren en voel dat ik er supergelukkig van wordt.
Ik zal dan geen marantz reciever meer bezitten maar wel de cd speler en bluray.
De cd speler zal dan gebruikt worden icm de hegel,en de ud icm soundbar.
De reden is ook,om de 702 s2 signature goed te laten klinken dan moet je het liefst werken met een aparte voor en eindversterker en dat vind ik teveel gedoe en zie ik niet zitten.
Als ik game of film kijken zit vriendin lief altijd te mopperen of het zachter kan,dus  van surround kan ik sowieso niet echt van genieten.
Echter met muziek kan het niet hard genoeg en staan we vaak samen te dansen,en in stereo vinden wij het mooist.

Nu mijn vraag aan kenners,zou dit voor mij een juiste beslissing zijn?
Ik wil er flink in investeren,dat had ik mij al een jaar geleden al voorgenomen,maar toen wist ik nog niet wat er allemaal bij kwam kijken bij een wat beter geluid zeg maar,dus daarom steeds maar uitgesteld.
Misschien ervaring met zoiets als ik wil hebben?

remco2706

Kortom,ik vind het gewoon nog reuze moeilijk en kan maar niet beslissen.

Maus

Ik denk dat zo'n hegel, ik heb de prijs even opgezocht, wel wat ver gezocht is als je nu al tijden luistert naar een HT receivertje.. Ik zou het budget eens door 5 delen en een leuke recente NAD (375 bee, bijvoorbeeld) zoeken, en je vervolgens verbazen.

'Het liefst met aparte voor en eindversterker', dat is klinkklare onzin, een dergelijke combi hoeft helemaal niet beter te zijn. En dat je het teveel gedoe vind slaat ook niet echt ergens op, het is één stopcontact en één tulpkabel meer.

Ga eerst eens wat leuke betaalbare versterkers proberen voordat je meteen een sprong in het diepe maakt. Voor ruim 5500€ Hegel heb je écht veel ander moois. Zelfs voor minder dan de helft ;)

xander32

Er zijn geen wetten betreffende de verdeling van een budget, echter in het algemeen komt het maar heel weinig voor dat men meer geld uitgeeft aan de versterking dan de speakers.

Het gangbare is de ls zo hoogwaardig mogelijk kiezen, die bepalen samen met de akoestiek en opstelling voor minimaal 90% het eindresultaat. Voorts kiest men dan vaak een versterker ter waarde van +/- één ls, om je enigszins richting te geven.

En waarom Hegel? Hoe ben je daarop gekomen, heb je die zelf horen spelen? Ook op de door jou beoogde ls?


Ik heb het idee dat je van alles uit reviews, testen aan het halen bent en wat anderen zoals ik roepen?
Tip: bepaal jouw budget en ga naar een/ meerdere goede hifi zaak, laat je daar adviseren, voorlichten en ga er vooral zelf luisteren.

remco2706

Ik was eruit dacht ik,b&w 7002 s2(evt signature)als front,en b&w 7005 s2 als rears met nog een center en sub met een nad t778.
Dat heb ik geluisterd bij klubben in rotterdam.
Was er helemaal weg van,maar ik ging me verder inlezen en youtube filmpjes kijken van kenners zeg maar ,waaruit bleek dat die speakers moeilijk zijn aan te sturen.
Maar ik weet niet of de nad t778 deze wel aankan.
Ze hebben het liefst eeb a-b versterker wat de nad vlgs mij ook is.
Op verschillende engelse fora wordt vaak afgeraden om de b&w speakers aan te sturen met alleen een reciever.
Alleen liefst met een flinke versterker of reciever icm voor versterker,dan schijnen ze pas open te gaan.
Ik kwam de hegel id tegen op div tech sites e.d waaruit bleek dat het super hoogwaardige sound kon weergeven icm de juiste speakers.
Ik was van plan maar weer te luisteren bij een winkel die een hegel heeft.

Rest mij 1 vraag,puur voor muziek schijnt een 2 weg zoals de b&w 7005 s2 beter te klinken als hun grotere broer?
Mijn zoektocht is nog lang haha,ik dacht ik doe het ff.

TurboMarco

Wat anderen ook zeggen "zelf luisteren"  :-)

Uiteraard thuis anders luister je naar een andere akoestiek. (Dat zeggen kenners altijd) :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op november 30, 2020, 16:34:12
Wat anderen ook zeggen "zelf luisteren"  :-)

Uiteraard thuis anders luister je naar een andere akoestiek. (Dat zeggen kenners altijd) :wink:

Ik zeg  Connaisseur
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

remco2706

#7
Als jullie de specs zien van de nad?moet dat voldoende zijn?
Kan ik mooi mijn marantz cd speler en blueray ook gebruiken
Als ik ooit een definitieve keuze heb gemaakt,dan probeer ik het ook zeker thuis even uit voor ik beslis.

pameijer

Ik heb op internet ook wat reviews over mijn vriendin gelezen. De één vond haar bloedmooi, de ander heeft toch liever blond en lange benen. Ik ben nu n.a.v. die reviews toch gaan twijfelen aan mijn relatie. Wat zouden jullie doen?


Hopelijk snap je mijn punt  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RHK

Citaat van: pameijer op november 30, 2020, 19:20:04
Ik heb op internet ook wat reviews over mijn vriendin gelezen. De één vond haar bloedmooi, de ander heeft toch liever blond en lange benen. Ik ben nu n.a.v. die reviews toch gaan twijfelen aan mijn relatie. Wat zouden jullie doen?

Heb je de bon nog?   :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

VANZOMERENG

#10
Hallo remco2706

Ik heb zelf een B&W 702S2 in combinatie met een Rotel-1592 en deze combi speelt de sterren v/d hemel.
Rotel en B&W hebben veel samengewerkt en veelal matchen deze 2 goed met elkaar.
Niettemin had ik hier ook ff een Marantz KI-Pearl -Lite staan en dit klonk ook verdraait lekker met de B&W.

Je heb echt geen aparte voor- en eindversterkers nodig voor deze speakers.
Extra kastjes, extra kabels, langere signaalwegen, schiet je niks mee op en is nog duurder ook!

De B&W 702s2 hebben een redelijke gevoeligheid, alleen bij ca. 80hz duikt de impedantie iets onder de 3Ohm
en hebben daarom een stroomstabiele versterker nodig. 
Vraag eens hier aan Marcel van H&C-Venray voor een leuke aanbieding voor een Marantz PM‑12se of nog fraaier
een Denon PMA-2500NE,deze is super stabiel en heeft een ingebouwde Dac.
Wellicht voldoet een Marantz PM8006 ook wel goed als je het een stuk voordeliger wil (informeer bij Marcel van H&C-Venray)  M.b.t. Rotel-1592 deze heeft ook een ingebouwde Dac en veel power en hier weet ik ook wel adresjes waarbij ze voor aanzienlijk minder de deur uitgaan, dan de adviesprijs.

M.b.t. het verschil tussen de B&W 702s2 en B&W 702s2-Signature lees ik diverse berichten dat de Signature
maar zo klein fractie beter is (als je dit uberhaupt hoort) dat de meerprijs dit alleen niet waard is.
Dit wil niet zeggen dat de Signature zijn prijs niet waard is, het blijft 1 v/d betere speakers in zijn prijsklasse en
de looks en feel en veel betere afwerking, rechtvaardigen de meerprijs.
Ook m.b.t. deze B&W's  FF opletten waar je shopt, ik zelf heb ze voor een stuk minder dan de adviesprijs gekocht?

Verder moet je de speakers een beetje redelijk vrij op kunnen stellen (niet dicht bij de wanden, min.50cm)
om profijt te hebben van deze staanders.

Niettemin, als je pas begonnen bent met je zoektocht en van HT wilt overstappen naar het betere stereowerk,
neem de tijd en luister ook eens naar andere merken speakers (staanders en monitoren).
Het eindresultaat is maar gedeeltelijk afhankelijk v/h budget maar veel meer, of iets je smaak is en de mogelijkheden en/of beperkingen van je luisterruimte en akoestiek.

Je bent ook altijd welkom om hier e.e.a. corona-proof te kunnen beluisteren.


VANZOMERENG

Citaat van: remco2706 op november 30, 2020, 15:42:32
Rest mij 1 vraag,puur voor muziek schijnt een 2 weg zoals de b&w 705 s2 beter te klinken als hun grotere broer?
Mijn zoektocht is nog lang haha,ik dacht ik doe het ff.

Als je niet in staat ben de 702s2 redelijk vrij t.o.v. de wanden op te stellen en/of je luisterruimte erg klein is,
ben je vaker af met kleine speakers (evt aangevuld met een sub en je deze goed/onopvallend inregelt)
en zal de 705s2 beslist beter klinken.

Frits Denon

Citaat van: VANZOMERENG op november 30, 2020, 20:15:38
Als je niet in staat ben de 702s2 redelijk vrij t.o.v. de wanden op te stellen en/of je luisterruimte erg klein is,
ben je vaker af met kleine speakers (evt aangevuld met een sub en je deze goed/onopvallend inregelt)
en zal de 705s2 beslist beter klinken.

Een goede monitor met een muziekale sub als een Rel, met een stevige versterker als bv de door Remco2706 genoemde Denon kan top klinken.

Heb ik hier ook, dan weliswaar niet met B&W maar met Elac, maar dat is een persoonlijke voorkeur en in mijn luisteromgeving. Een monitor kan een heel mooi breed en diep stereobeeld neerzetten en bij mij is dat zo.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

VANZOMERENG

Citaat van: remco2706 op november 29, 2020, 22:19:30
Mijn budget is nog steeds hetzelfde,echter na veel gelezen te hebben neig ik om mijn reciever de deur uit te doen en de nieuwe 702 s2 straks te combineren met een hegel h390.
De Hegel H390 is beslist een zeer goede versterker maar wel een prijzige oplossing en (maar dit is zeer persoonlijk)
"overkill" en m.i.z.  kan je voor veel minder geld versterkers kiezen welk i.c.m. met de 702s2,
niet zo goed klinkende eindresultaat zal opleveren.
Als je echt een Hegel wilt voldoet de H190 ruim voldoende.

remco2706

Van zomereng,super dank voor je aanbod.Zou ik zeker een keertje graag gebruik van willen maken  notworthy.
Ik kan de vloerstaanders wel wat verder van de wanden afzetten,50 cm zou wel moeten lukken.