HDMI 2.1 op de nieuwe Marantz AVR bevat een ernstige onherstelbare bug.

Gestart door dmeerpa, oktober 27, 2020, 08:56:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Citaat van: CBdicX op april 29, 2021, 10:02:09
Denk niet dat dit kastje iets anders zou kunnen doen dan waar het voor bedoelt is.
Wat ik ervan weet is dat met deze nieuwe chip, die dus en een behoorlijk aantal receivers zit, ontworpen is om ongecomprimeerd signaal te verwerken.

Gezien het om 4K 120Hz HDR gaat ging de chip maker ervanuit dat er ongecomprimeerd signaal verwerkt moet worden, er werd dan blijkbaar niet over gecomprimeerd signaal gesproken tijdens de ontwerp fase.
En nu blijkt dus dat PS5, Xbox en RTX 3000 wel gecomprimeerd 4K 120Hz HDR signaal gebruiken, en zie hier de basis van de problemen.

Dit kastje maakt dus van gecomprimeerd 4K 120Hz HDR signaal, ongecomprimeerd signaal en kan de receiver zijn werk doen.
Denk dus gezien het ook "gratis" is, dat dit kastje alleen dat kan doen, verder niets, wat te begrijpen is.
Nee dat lijkt me ook niet, maar ook hier komt vast nog wel een nieuwe Xbox dit jaar.

CBdicX

Citaat van: marvin op april 29, 2021, 10:40:07
Nee dat lijkt me ook niet, maar ook hier komt vast nog wel een nieuwe Xbox dit jaar.

Ik ben nu Serious Sam en Wolfenstein 3D aan het spelen op mijn Windows10 PC.
Wel met cheatcodes voor God mode  :-D  :-D

CBdicX

Geen geklooi met externe kastjes, Yamaha heeft gewoon een nieuwe lijn Aventage op de markt gebracht, nu met een goed werkende processor.
Blijkbaar heeft Yamaha ook meteen YPAO verbeterd wat betreft de subwoofers.

Misschien iets voor in ieder geval Marantz, meteen het verouderdere uiterlijk de deur uit....... (sorry)  :wink: 

Marvin