modificatie luidspreker

Gestart door erwin, december 12, 2007, 13:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erwin

Wat houdt een modificatie van een luidspeker nu precies in?
Valt er veel winst te halen in de geluidsweergave?
Is dit voor iedere speaker een vooruitgang?
Wat zijn ongeveer de kosten van een modificatie?

Grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SB_Marantz

Het ligt er maar aan wat er gedaan moet worden.
In sommige gevallen moet het filter echt veranderd worden als dat niet goed berekend is.

In het geval van bv de speakers van Paul die met Klipsch draait weet ik precies wat ik moetdoen om zijn speakers veel beter en aangenamer te laten klinken.
Vervangen van de condensatoren en een kleine aanpassing in de LCR kring.
Eventueel nog schotten aanbrengen om de kast niet meer te laten resoneren wat een verbetering va hetlaag teweeg gaat brengen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Hey,

Loodbitumen in de behuizing plakken,verschillende dempingsmaterialen uitproberen,interne bedrading,andere luidspreker units,spelen met poortlengtes in het geval van een BR,filter extern maken,om maar een paar voorbeelden te noemen  :-)

greetz marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erwin

Wie kent iemand in Limburg die zulke modificaties uitvoerd?

Grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

TurboMarco

veel dingen zijn gemakkelijk zelf te doen hoor :-) ,schroef de luidsprekers er eens uit en vertel wat je ziet,een paar klopjes op de behuizing zegt ook veel ,maak een paar foto's vd binnenkant en post ze hier.
we helpen je wel op weg  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erwin

Oke ik zal een paar foto,s posten.

Grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

erwin

marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

WYWH

Ai, ai, ai,ai, en nog eens ai.

Non-polaire elco's!!!!!! Een schande voor dat geld.
Ik gebruik ze nog niet eens in een parallelle zuigkring.
Voorts is het gebruik van die spoeltjes met ferrietkern erg shabby. Ok, als parallel spoel kan dit, maar als seriespoel is dat uit den bozen.
Kortom, modden die hap!!!!!!!

erwin

Oke en wat veranderd het vervangen van bovengenoemde in het geluidsbeeld.
kortom is het hoorbaar?

Grtz Erwin.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SB_Marantz

Wat ik je al vertelde Erwin.

De goedkope manier heeft dus geen zin zie ik.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thom

#10
jup erwin als ik jowu was zouw ik een dik filter maken, ipv dat chinese(komt het toch vasdaan neem ik aan) filter

SB_Marantz

#11
Beginnen met SA cap's erin te zetten, daarna luisteren en eventueel nog wat veranderingen aanbrengen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op december 12, 2007, 13:57:19

In het geval van bv de speakers van Paul die met Klipsch draait weet ik precies wat ik moet doen.


Moeten maar een keer afspreken, week 52 ben ik vrij.
FF agenda,s afstemmen.   :-D HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Maken we gewoon tijd voor.... :mrgreen:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Hoi Erwin,

Wat je zelf zou kunnen doen is de behuizing aan de binnenkant beplakken met loodbitumen,dit gaat grotendeels de kastkleuring tegen.
voor een iets drogere bass zou je de BR poort iets kunnen verlengen,een kwestie van een pijp over de bestaande br pijp schuiven.
Persoonlijk zou ik het filter niet wijzigen maar compleet opnieuw opbouwen,weet je wat de wisselfreqenties zijn van het bestaande filter?,die zou je namelijk  1 op 1 over kunnen nemen.

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)