Net beluisterd: de Scan Speak Vertigo van Rolf Smulders

Gestart door WYWH, december 09, 2007, 00:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WYWH

http://audiocomponents.nl/speakers/scanspeak/reference/scanspeak-reference_eng.htm

Mensen kinderen, wat een speaker. Ik heb in jaren niet zo een mooi zelfbouwconcept gezien en gehoord.
Het beeld wat deze speaker neerzet is te eng voor woorden, net als de extreme detaillering zonder scherpte.
En dan die gortdroge bas uit de 18cm sliced paper cone, onvoorstelbaar. Even Amused to Death erin geworpen met three wishes en it's a miracle. De stem van de genie was beanstigend en de drumroffels uit it's a miracle waren zo levensecht. Ben er nog stil van. Snel die ranzige Electrocompaniet fiksen en verpatsen en dan deze set kopen!!!!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WYWH

Staat iig bij speaker en co Haarlem. Weet niet bij welke nog meer. (oss? rotterdam?)

TurboMarco

Ik ga binnenkort weer eens naar Oss want ik moet toch nog wat spulletjes halen,wellicht staan ze daar ook.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Citaat van: WYWH op december 09, 2007, 00:22:05
http://audiocomponents.nl/speakers/scanspeak/reference/scanspeak-reference_eng.htm

Mensen kinderen, wat een speaker. Ik heb in jaren niet zo een mooi zelfbouwconcept gezien en gehoord.
Het beeld wat deze speaker neerzet is te eng voor woorden, net als de extreme detaillering zonder scherpte.
En dan die gortdroge bas uit de 18cm sliced paper cone, onvoorstelbaar. Even Amused to Death erin geworpen met three wishes en it's a miracle. De stem van de genie was beanstigend en de drumroffels uit it's a miracle waren zo levensecht. Ben er nog stil van. Snel die ranzige Electrocompaniet fiksen en verpatsen en dan deze set kopen!!!!


kijk dit vind ik dus echt mooi ( heb al eens een dergelijke speaker gehoord) 
wat kost dit Ramon?


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

Citaat van: WYWH op december 09, 2007, 01:14:00
Staat iig bij speaker en co Haarlem. Weet niet bij welke nog meer. (oss? rotterdam?)
bij roterdam nog niet gezien, zal eens vrage of die ze nog laat komen.

WYWH

Marcel,
even snel wat gerekend via de dealerlijsten: 770 euro per stuk voor de units, en ga uit voor nog eens 200 voor kast en goed filter.
Dus totaal 2000 euro voor het geheel. Redelijk fors, maar niet voor het gebodene.
Groet,
Ramon

mars

Citaat van: WYWH op december 10, 2007, 13:51:17
Marcel,
even snel wat gerekend via de dealerlijsten: 770 euro per stuk voor de units, en ga uit voor nog eens 200 voor kast en goed filter.
Dus totaal 2000 euro voor het geheel. Redelijk fors, maar niet voor het gebodene.
Groet,
Ramon

Thanks Ramon

en gelijk oefffffffff , ik trek dat de komende 1.5 jaar nog niet , maar daar na weer wel ( jaja een hele financiele toestand nopompom , maar ik kom er wel weer uut)  pompom

Enfin dat terzijde , dit is toch wel het soort speaker waar ik tzt naar toe wil , en ik denk dan ook, dat ik voorlopig wel klaar ben.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

erwin

Allemaal leuk speelgoed,maar dat verdomde geld.
Is hier niet anders hoor!

Maar weer sparen,sparen,sparen.

Grtz Erwin.
Citaat van: mars op december 10, 2007, 17:21:21
Thanks Ramon

en gelijk oefffffffff , ik trek dat de komende 1.5 jaar nog niet , maar daar na weer wel ( jaja een hele financiele toestand nopompom , maar ik kom er wel weer uut)  pompom

Enfin dat terzijde , dit is toch wel het soort speaker waar ik tzt naar toe wil , en ik denk dan ook, dat ik voorlopig wel klaar ben.

grtz mars
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom


mars

Citaat van: thom op december 10, 2007, 20:00:15
mers ook aan de zelfbouw?

hier ook nooit geld hoor :-P

,,,ff oftopic dan,,, valt wel weer mee hoor , maar ik heb me met een investering gruwelijk vergist en in mijn vingers gesneden , en we hebben uitgerekend dat het nog zo'n ruime anderhalf jaar duurt, eer ik dit weer enigzins te boven ben en weer wat lucht heb.

leipe shit ouwe , komt wel goed , mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun


joep

Citaat van: mars op december 10, 2007, 21:53:33
,,,ff oftopic dan,,, valt wel weer mee hoor , maar ik heb me met een investering gruwelijk vergist en in mijn vingers gesneden , en we hebben uitgerekend dat het nog zo'n ruime anderhalf jaar duurt, eer ik dit weer enigzins te boven ben en weer wat lucht heb.

leipe shit ouwe , komt wel goed , mars


Palm invest?

mars

hallo ( ff oftopic)

@ wyyh en Joep

hou het er maar op dat we fout hebben geinvesteerd ivm meerdere strandtenten buitenland nopompom enfin een heleboel gebla bla

komt wel goed, mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

scanspeakman

Citaat van: WYWH op december 09, 2007, 00:22:05
http://audiocomponents.nl/speakers/scanspeak/reference/scanspeak-reference_eng.htm

Mensen kinderen, wat een speaker. Ik heb in jaren niet zo een mooi zelfbouwconcept gezien en gehoord.
Het beeld wat deze speaker neerzet is te eng voor woorden, net als de extreme detaillering zonder scherpte.
En dan die gortdroge bas uit de 18cm sliced paper cone, onvoorstelbaar. Even Amused to Death erin geworpen met three wishes en it's a miracle. De stem van de genie was beanstigend en de drumroffels uit it's a miracle waren zo levensecht. Ben er nog stil van. Snel die ranzige Electrocompaniet fiksen en verpatsen en dan deze set kopen!!!!


Damn...wat een speaker. Ik ben zeer benieuwd hoe deze jongens klinken. Heb net afgelopen zomer zijn voorganger (de Scanspeak Reference Plus) gebouwd en daar ben ik erg happy mee. Net heb ik even de tekeningen en schema van het filter zitten bekijken op de site van Audiocomponents. Gezien de gebruikte units en filter is het eigenlijk een wat modernere versie van de Ref Plus. Zwak punt is volgens mij de erg magere versteviging van het woofer-compartiment.

Mijn Ref Plusjes hebben hetzelfde en die wil ik tot nog een keer wat extra versteviging geven in compartment achter de onderste woofer. Waarschijnlijk is er dus nog wel het één en ander extra uit het ontwerp te halen.

Scanspeakman