+++ Streaming audio +++

Gestart door xander32, januari 10, 2016, 20:37:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op februari 25, 2016, 22:47:51
Jouw heel specifieke vragen gaan over een abonnement, diens voorwaarden en de betalingsvorm en hebben m.i. in dat opzicht weinig met een audio gerelateerde hobby/forum van doen.
Ik neem voorts nog de moeite om je op het spoor te zetten middels een linkje, maar dat blijkt niet voldoende voor 't heertje ... Dan zoek het ook maar zelf uit, zo werkt dat voor mij 8-). Verder even goede vrienden hoor.

Denk jij nu echt dat ik die link niet zou hebben geraadpleegd vooraleer hier mijn vragen te stellen.
En mijn eerste vraag was "Welke betalingsvorm heeft jullie voorkeur." Waarmee ik simpelweg naar de voor en/of nadelen van bepaalde betalingsvormen voor Spotify wil informeren (ervaringen dus).
Wat je verder wil insinueren met "heertje" ........ en verder geld voor mij ook even goede vrienden hoor.
Tot zover punt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Ik kan je ook geen antwoord geven, wellicht als ik de link doorneem dat ik er wat zinnigs over kan melden. Ik gebruik geen muziekdiensten.
Maar dat mailtje sturen is zo gek nog niet, toch?! Kan je hier plaatsen wat hun te melden hebben. En daar heeft een ander misschien wat aan. Leuk hier, zo met al die 'even goede vrienden'. [emoji39]

Zep

Iemand ervaring met Tidal en/of Qobuz via de BubbleUPnP app?

Heb ergens gelezen dat het goed werkt zonder haperingen dus misschien eens een proefabonnement nemen binnenkort.  :|
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

WimPeu

#183
Citaat van: KayaRahnee op februari 24, 2016, 22:56:18
Denk eraan om Spotify Premium toch maar eens te gaan proberen via mijn SBT.
Paar simpele vraagjes .......
Welke betalingsvorm heeft jullie voorkeur.
Is het mogelijk om bvb Spotify een tijdje niet te gebruiken (niet betalen dus) en kan je dan nadien, gewoon door betaling, weer verder of moet men dan weer van voorafaan beginnen (nieuw account aanmaken?)
Wanneer men het Spotify abbonement volledig afsluit kan je de opgeslagen muziek (playlist) nog terugvinden / afspelen?

Daar ik net deze week ben gestopt met Spotify (Had al sinds januari 2011 een abo) kan ik een paar vragen beantwoorden.


1 - Ik heb Spotify premium altijd automatisch van mijn bank rekening laten afschrijven.
2 - Je kunt na betaling je oude abo gewoon voort zetten. Bij stop zetting wordt je abo omgezet naar de gratis versie.
3 - Je playlisten blijven gewoon toegangkelijk in de gratis versie wel met de reclame's ed er dan bij natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KayaRahnee

Citaat van: WimPeu op maart 18, 2016, 19:26:12
Daar ik net deze week ben gestopt met Spotify (Had al sinds januari 2011 een abo) kan ik een paar vragen beantwoorden.


1 - Ik heb Spotify premium altijd automatisch van mijn bank rekening laten afschrijven.
2 - Je kunt na betaling je oude abo gewoon voort zetten. Bij stop zetting wordt je abo omgezet naar de gratis versie.
3 - Je playlisten blijven gewoon toegangkelijk in de gratis versie wel met de reclame's ed er dan bij natuurlijk.

Duidelijk WimPeu, bedankt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Er staat overigens een hele mooie 'streaming device' in de te koop sectie. Mooi apparaat voor diegene die op een hele simpele en goed betaalbare wijze de wereld van niet tastbare media wil ontdekken. HTPC http://www.marantzforum.nl/forum/index.php?topic=14088

Maus

Ik heb de Synology NAS nu een aantal weken, zeer tevreden, doet het (bijna) altijd.

Is, als ie in slaapstand staat, niet te zien vanuit windows. Is niet erg, met de Android app is ie wel te vinden en dan start hij op.

Nu vroeg ik me af of het ding via een computer ergens anders net zo makkelijk te benaderen is als via de app, met een kwestie van inloggen en gaan. Iemand ervaring?

Maurice

Citaat van: Maus op maart 23, 2016, 18:20:36
Ik heb de Synology NAS nu een aantal weken, zeer tevreden, doet het (bijna) altijd.

Is, als ie in slaapstand staat, niet te zien vanuit windows. Is niet erg, met de Android app is ie wel te vinden en dan start hij op.

Nu vroeg ik me af of het ding via een computer ergens anders net zo makkelijk te benaderen is als via de app, met een kwestie van inloggen en gaan. Iemand ervaring?
Ik begrijp je vraag niet helemaal?
Wat handig is om te doen, is om de server te mappen, bijvoorbeeld de Public folder als Z-schijf aan te maken. Dan kun j deze via de verkenner makkelijk terugvinden.
Wat bedoel je met een computer ergens anders? Buiten jouw netwerk (dus via internet)? Dat kan, maar daar moet je wel wat voor doen in je router. Je moet dan gaan werken met port-forwarding en op de NAS aangeven dat je bepaalde services op wil zitten. Zo heeft de NAS bijvoorbeeld de mogelijkheid om een webbased verkenner te tonen. Deze heeft een bepaald adres en een bepaalde poort. Deze poort moet op je nas open staan. Dwz, als je van buiten naar je externe ip-adres gaat met daarachter path en port (bijvoorbeeld 212.23.24.255/fileexplorer:8080), dan moet poort 8080 openstaan en verwijzen naar je interne IP van de NAS.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#188
Who is the first Dude, Maurice? :-D notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus

Ik kan er via internet in op m'n telefoon via DS audio. Ik wil er echter ook via een pc in kunnen, moet ik dan nog steeds iets in de router doen ondanks dat het via de app al werkt?

Een verkenner achtige omgeving bedoelde ik inderdaad.

Via de pc op lokaal netwerk gaat het al prima. Behalve uit slaapstand komen dan.

Zep

Ik heb een FRITZ!Box 7490 router en deze heeft een NAS functie. Voor mijn muziek wil ik er een flinke SSD schijf aan hangen, wel een stuk prijziger dan een gewone schijf, maar volgens mij een stuk duurzamer aangezien hij constant aan moet staat en er niets hoeft rond te draaien.

Via mijn tablet is het makkelijk via een app de muziek te benaderen en af te spelen.

Iemand ervaring met een schijf (voor de muziek) rechtstreeks aan de router en evt voordelen van een losstaande NAS?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

pameijer

Citaat van: Zep op maart 31, 2016, 19:04:03
Ik heb een FRITZ!Box 7490 router en deze heeft een NAS functie. Voor mijn muziek wil ik er een flinke SSD schijf aan hangen, wel een stuk prijziger dan een gewone schijf, maar volgens mij een stuk duurzamer aangezien hij constant aan moet staat en er niets hoeft rond te draaien.

Via mijn tablet is het makkelijk via een app de muziek te benaderen en af te spelen.

Iemand ervaring met een schijf (voor de muziek) rechtstreeks aan de router en evt voordelen van een losstaande NAS?

Ik had in het verleden een USB schijf aan mijn Apple Airport Extreme hangen. Werkte echt heel slecht, vaak was die niet te zien, een USB schijf is niet bedoeld voor 24/7, en de snelheid was echt heel laag. Nu heb je voor muziekstreaming maar heel weinig bandbreedte nodig maar je wilt soms ook wat muziek er op zetten. Ik zou echt gaan voor een dedicated NAS. Puur voor muziek past eigenlijk alles wel, dus je kunt gewoon een goedkope 2e hands Synology, Qnap of een andere bekende aanbieder kopen. Ik heb nog een Syno DS106 liggen, mag je hebben voor een piepklein bedragje wmb.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zep

Citaat van: pameijer op maart 31, 2016, 19:25:21
Ik had in het verleden een USB schijf aan mijn Apple Airport Extreme hangen. Werkte echt heel slecht, vaak was die niet te zien, een USB schijf is niet bedoeld voor 24/7, en de snelheid was echt heel laag. Nu heb je voor muziekstreaming maar heel weinig bandbreedte nodig maar je wilt soms ook wat muziek er op zetten. Ik zou echt gaan voor een dedicated NAS. Puur voor muziek past eigenlijk alles wel, dus je kunt gewoon een goedkope 2e hands Synology, Qnap of een andere bekende aanbieder kopen. Ik heb nog een Syno DS106 liggen, mag je hebben voor een piepklein bedragje wmb.

Thx voor je reply, geeft me iets om over na te denken  :|
Een usb hdd lijkt me idd niets voor 24/7, daarom wilde ik ook gaan voor een SSD.
Voor mij zou een schijf van 250 gb voorlopig voldoende zijn, kan er altijd een 2de aanhangen. Ga het toch een keer testen, in principe zijn muziekbestanden niet erg lastig.
Kan ik alsnog wanneer het niet werkt een NAS aanschaffen en ergens in de gangkast wegwerken. Dan zet ik er ook gelijk de films op, dat is dan wel weer makkelijk  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep




Mocht het niet werken kan hier gelijk de SSD in, lekker klein ding zou een optie kunnen zijn  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ik denk er over na om toch t.z.t. een Node II aan te schaffen, voor mij een van de belangrijkste zaken is dat deze een bedieningsapp heeft voor mijn Windows  PC waar ik overdag heel veel achter zit. Ik heb geen zin om steeds de telefoon te moeten pakken of de tablet naast me te hebben als ik toch achter de pc zit.

Iemand ervaring met de Node II, dan hoor ik dat graag.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20