Advies gevraagd PM14

Gestart door andriessen, oktober 27, 2014, 14:42:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Hallo ,
Ik ben in het bezit van een marantz PM14 waar ik erg tevreden mee ben.
Echter heb ik als luidsprekers 'slechts' een paar KEF 103.2 waar je natuurlijk geen versterker van 1000 euro voor nodig hebt om die aan te sturen.
Dus ik zit te twijfelen om wat anders te kopen en deze weg te doen.
Ik ben tevreden met de KEF speakers en denk niet dat ik snel wat anders zou kopen.
Een marantz 1200 lijkt me wel wat , ga je er veel op achteruit ? Ik vind het niet erg om wat kwaliteit in leveren want als het goed klinkt dan klinkt het goed.
Of wat zijn andere geïntegreerde versterkers van marantz die aan te raden zijn voor max 500,- ?
Een 1060 vind ik wat te licht.
Of zal ik de PM14 gewoon houden ?

jowa

De 103.2 is een reference model uit de jaren tachtig.
Ik zou daar de PM14 lekker voor houden.

bas focal marantz

Houden.

Ik denk niet dat je nog €1000 voor je pm14 terug krijgt.

Whisper.nl

#3
ik zou er een service beurtje tegenaan gooien.  :yes:

Groet Whisper  byebye

ps Eventueel via dit forum kun je contacten met SB-Marantz (regio Nijmegen)  of hal9000 (regio Rotterdam)

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

andriessen

Het is ook omdat ik meestal muziek via youtube of op de computer luister. Ik heb wel een dacmagic er tussen hangen.
CD's of platen eigenlijk zelden. Dus eigenlijk wordt de versterker niet optimaal benut.

WilliamB

Citaat van: andriessen op oktober 28, 2014, 09:15:54
Het is ook omdat ik meestal muziek via youtube of op de computer luister. Ik heb wel een dacmagic er tussen hangen.
CD's of platen eigenlijk zelden. Dus eigenlijk wordt de versterker niet optimaal benut.
Volgens mij wordt bijna geen een versterker optimaal benut.
Achter mijn PM11 hangt ook alleen maar een cd speler.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

andriessen

Ik denk dat ik de versterker ga houden , het is gewoon een te mooi apparaat om weg te doen. Is ook nog in nieuwstaat , het is de KI versie trouwens.
De CD14 en ST17 ga ik wel weg doen daar ik deze amper gebruik en een simpel cd spelertje voor mij ook volstaat en het verschil toch amper hoor.

Zoldar

Als je het verschil ook niet hoort tussen een budget versterker en de pm14, staan er wel wat euro's ongebruikt in je huis.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

jowa

Ik vermoed eerder dat de verschillen op de huidige luidsprekers niet te horen zijn.
Hoe mooi deze luidsprekers begin jaren tachtig ook waren, ze zijn inmiddels dertig jaar oud.

De ontwikkelingen op het gebied van luidsprekers is qua geluidskwaliteit harder gegaan dan die van de apparatuur er achter (heb het hier niet over mogelijkheden van nieuwe apparatuur).

Advies: hou die Marantz set lekker bij elkaar en koop andere luidsprekers. De nieuwere modellen van Kef zijn echt een stuk mooier qua sound, mocht je voor Kef willen blijven gaan.


TurboMarco

CiteerIk ben tevreden met de KEF speakers en denk niet dat ik snel wat anders zou kopen.
Niets op audiogebied is zo allesbepalend en persoonlijk als de luidsprekers , ik zou dan ook zeggen blijf ervan genieten .

CiteerIk vermoed eerder dat de verschillen op de huidige luidsprekers niet te horen zijn.
Ah het bekende riedeltje  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Zegt de man die (bijna) vaker van luidsprekers wisseld dan ondergoed  :wink:

Ik heb heel wat Kef's gehoord en vooral de oudere modellen blinken niet uit in resolutie en PRAT.
Ik wil er mee aangeven dat een modernere luidspreker dit veel beter kan.
Pak eens een paar mooie Scanspeaks monitors (die ken je zelf ook) en de TS zal verstelt staan wat ze op zijn huidige set doen.


TurboMarco

#11
CiteerZegt de man die (bijna) vaker van luidsprekers wisseld dan ondergoed
En het mooiste deel is dat ik vrijwel al die luidsprekers nog in mijn bezit heb   pompom

Je gaat voorbij aan het feit dat de topic starter tevreden is over zijn luidsprekers , met andere woorden hij wil dat niet anders .

CiteerDe CD14 en ST17 ga ik wel weg doen daar ik deze amper gebruik en een simpel cd spelertje voor mij ook volstaat en het verschil toch amper hoor.
Helder toch !

Ik hoor geen verschil tussen een CD,DVD,BD,HTPC , maar dat ligt vast aan mijn luidsprekers  :schater: , of wacht ..... dat ligt aan de rest van de keten ,of anders ben ik geen geoefende luisteraar of nog erger .....doof  HLP

En wat is dat toch met resolutie ? , een TV en resolutie kan ik nog wel rijmen maar met luidsprekers is ondanks dat ik een luidsprekerbouwer ben volkomen vreemd  :?

CiteerIk heb heel wat Kef's gehoord en vooral de oudere modellen blinken niet uit in resolutie en PRAT.
Het lijkt erop dat je de luidsprekers van de TS afkraakt , en dat is niet erg netjes vind ik .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jowa

Ach ja, ik ga voorbij aan wat de topicstarter meld, doe jij nooit.

Van mij mag hij zijn luidsprekers houden, ik meld alleen dat er tegenwoordig erg goede en mooie luidsprekers zijn.

Succes verder weer met wie de grootse heeft.   byebye

xander32

Met alle respect Marco, maar wat wil het zeggen dat jij zelf een luidspeakerbouwer bent? Welke waarde moeten wij daaraan hechten? Wat wil het zeggen dat jij geen verband ziet tussen resolutie en ls.?


Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 16:13:14
En het mooiste deel is dat ik vrijwel al die luidsprekers nog in mijn bezit heb   pompom

Je gaat voorbij aan het feit dat de topic starter tevreden is over zijn luidsprekers , met andere woorden hij wil dat niet anders .
Helder toch !

Ik hoor geen verschil tussen een CD,DVD,BD,HTPC , maar dat ligt vast aan mijn luidsprekers  :schater: , of wacht ..... dat ligt aan de rest van de keten ,of anders ben ik geen geoefende luisteraar of nog erger .....doof  HLP

En wat is dat toch met resolutie ? , een TV en resolutie kan ik nog wel rijmen maar met luidsprekers is ondanks dat ik een luidsprekerbouwer ben volkomen vreemd  :?
Het lijkt erop dat je de luidsprekers van de TS afkraakt , en dat is niet erg netjes vind ik .

Whisper.nl

Citaat van: TurboMarco op oktober 28, 2014, 16:13:14
En het mooiste deel is dat ik vrijwel al die luidsprekers nog in mijn bezit heb   pompom

Je gaat voorbij aan het feit dat de topic starter tevreden is over zijn luidsprekers , met andere woorden hij wil dat niet anders .
Helder toch !

Ik hoor geen verschil tussen een CD,DVD,BD,HTPC , maar dat ligt vast aan mijn luidsprekers  :schater: , of wacht ..... dat ligt aan de rest van de keten ,of anders ben ik geen geoefende luisteraar of nog erger .....doof  HLP

En wat is dat toch met resolutie ? , een TV en resolutie kan ik nog wel rijmen maar met luidsprekers is ondanks dat ik een luidsprekerbouwer ben volkomen vreemd  :?
Het lijkt erop dat je de luidsprekers van de TS afkraakt , en dat is niet erg netjes vind ik .

Ik kan me bij sommige opmerkingen best wel iets bij voorstellen.

Jij draait altijd op oorlogsterkte. Dat heeft zo z'n gevolgen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet