Potmeter Marantz PM6010 OSE KI defect

Gestart door Alcar, februari 22, 2013, 22:21:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alcar

Heeft iemand een idee waar een nieuwe of vervangende potmeter voor de Marantz PM6010 OSE KI te verkrijgen is.
Ik heb al bij Marantz geïnformeerd, maar deze kunnen mij ook niet verder helpen ook bij de elektronica winkel kan men mij niet voorzien van een nieuwe potmeter. Het onderdeel zou niet meer leverbaar zijn.

Het betreft part no. 4822 100 30138 (Philips nummer) 100K x 2 variable  Balance control

renes59

Doe je een ander merk met dezelfde waarden. Knop moet natuurlijk wel passen. Voor het geluid maakt het niet uit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Alcar

De elektronica winkel komt met een alternatief, maar deze potmeter past niet 100 %. Je moet d.m.v. draadjes solderen de potmeter met de print verbinden. Een beetje omslachtig. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar het originele onderdeel, maar tot nu toe heb ik geen idee of deze nog te krijgen is.

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op februari 22, 2013, 23:53:05
lezen defect  :-P


Nee er wordt om een nieuwe gevraagd.
Niet wat de pot doet, dus geen duidelijkheid.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op februari 23, 2013, 11:55:42
Niet wat de pot doet, dus geen duidelijkheid.
Ik wil niet weten wat een pot doet.  :-D :schater: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Dat vertel ik je dan nog wel een keer als je later groot bent.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Alcar

Heeft iemand nog een suggestie, bijvoorbeeld een goede vervanger voor de potmeter.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Kijk ook is op Ebay.de die zijn nogal gek op onderdelen op de plank te hebben liggen


Het is trouwens dezelfde als uit een PM 17

http://www.manualslib.com/manual/98968/Marantz-Pm-17sa.html?page=13


Die moet te vinden zijn


http://www.audio4maniacs.binhoster.com/audio/MarantzPM40/marantz_pm40_service_manual.pdf


ook in een PM40




dus er is hoop  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.