Wat te doen?

Gestart door Datejust, februari 17, 2013, 19:11:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Datejust

Beste allemaal,

Na een zoektocht -waarin ik door jullie gesteund ben- is de set compleet; CD6004 met PM7004! Staat keurig en werkt prima.

Maar dan. De speakers. De zwakste of juist de sterkte schakel in de keten.
Ik hoef jullie niet uit te leggen dat er mogelijkheden te over zijn, maar ik twijfel toch.

Op het moment heb ik een set Bang & Olufsen Beolab Penta's. Uit 1991. Da's oud. Ze bevallen super, maar ik ben bang dat in de nabije toekomst er iets kapot gaat en reparatie kost een vermogen. Preventief reviseren is mogelijk, maar komt uit op €945 per speaker.
Stel, ik besluit dat bedrag te gebruiken om iets nieuws te kopen (misschien iets bijleggen) wat zouden jullie dan adviseren als je het vergelijkt met waar ik vandaan kom? B&O zal niet jullie lievelingsmerk zijn, maar ik ben bang dat als ik nu een set -zeg- B&W 683 koop ik zoveel inlever in ruimtelijkheid en power.
B&W CM9 spreekt me ook aan, maar hoe 'anders' zouden die zijn in vergelijk met de Beolabs?
En heeft er iemand ervaring met Piega Premium 7? Een stuk duurder, maar misschien het doorsparen waard? (En dan blijf ik fijn in de sfeer van zuilen!)

Opties, iemand? HELP!

Marvin

Geld in je zak houden tot ze kapot gaan?



--Verstuurd zonder netwerk--

retriever

Veel gaan luisteren en vergelijken.  Ik heb momenteel b&w's 683 aan mijn pm7004 hangen en ik moet zeggen dat bevalt mij prima.  Maar ik weet natuurlijk niet hoe jou huidige speakers klinken en geluid is iets heel persoonlijks é, en de enige manier om dat uit te zoeken is gaan luisteren... 
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Maus

Speakers gaan bij normaal gebruik bijna niet kapot.
Reviseren van 945 euro is reinste oplichterij.

Het enige wat weleens stuk gaat zijn de wooferranden, een vriend van mij doet dit voor 7.50 per unit exclusief materiaal.

Je zou het filter kunnen reviseren. Meer dan 20 euro aan onderdelen en een uurtje werk kan dat écht niet zijn.

Maus

Na even googlen vond ik dit.



Indien jou speakers er zo uit zien(randen van de speaker met gaten erin), NIET meer aanzetten want dan kunnen ze verder stuk. (unit gaat hangen, spoel schuurt stuk)

Dan moet je de in mijn vorige post beschreven reparatie uit (laten) voeren.

Niber

Voor 945 euro per speaker kun je hele leuke andere dingen kopen...
Wat willen ze allemaal doen dan, dat er zo'n prijs berekend wordt?

Als je tevreden bent over de B&O's en deze graag wilt houden zou ik nog maar eens wat meer "rondshoppen". Er is vast iemand die ze voor 1/10 van het bedrag wil en kan maken.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

mountainbiker

Citaat van: Maus op februari 19, 2013, 02:34:14
Na even googlen vond ik dit.



Indien jou speakers er zo uit zien(randen van de speaker met gaten erin), NIET meer aanzetten want dan kunnen ze verder stuk. (unit gaat hangen, spoel schuurt stuk)

Dan moet je de in mijn vorige post beschreven reparatie uit (laten) voeren.
En na het refoamen de units 180% draaien!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op februari 19, 2013, 09:29:17
En na het refoamen de units 180% draaien!!

of om de 3 maanden 45 graden om langzaam te wennen  8-) :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: Maus op februari 19, 2013, 02:32:23
Je zou het filter kunnen reviseren. Meer dan 20 euro aan onderdelen en een uurtje werk kan dat écht niet zijn.
Dat is zeker niet duur.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Niber op februari 19, 2013, 08:45:37
Voor 945 euro per speaker kun je hele leuke andere dingen kopen...
Wat willen ze allemaal doen dan, dat er zo'n prijs berekend wordt?

Als je tevreden bent over de B&O's en deze graag wilt houden zou ik nog maar eens wat meer "rondshoppen". Er is vast iemand die ze voor 1/10 van het bedrag wil en kan maken.

Je krijgt een reisje erbij
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

#10
Citaat van: mountainbiker op februari 19, 2013, 09:29:17
En na het refoamen de units 180% draaien!!



Hoe kom je daarbij?

Voor het plakken van de nieuwe rolranden centreer je de conus................

Voor het genoemde bedrag wil ik het ook wel doen hoor.  :schater: :-o

Edit: per speaker?!!!!  proest!  :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op februari 19, 2013, 13:49:58


Hoe kom je daarbij?

Voor het plakken van de nieuwe rolranden centreer je de conus................


stupid

Die konusen wegen niets , draaien heeft dan totaal geen nut ook niet als ze altijd zo zouden staan .



Op marktplaats adverteren sommige die surrounds vervangen .

Maus

Heel soms heeft het nut, bij oude buizenradio´s bijvoorbeeld, die zakken echt uit en gaan rammelen, draai je ze om is het over.

SB_Marantz

Dan moeten ze al vervangen worden.
Dat is namelijk een van de functie's van rolranden.

Ik vervang deze ook namelijk.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

Wat een prijs voor een revisie  :? :-o  koop je knap paar setje nieuwe speakers voor en 2de hands al helemaal voor dat geld