KRK

Gestart door Marvin, januari 13, 2021, 06:48:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

KRK
Iemand hier bekend met het merk KRK?

Ben sinds kort lid van een collectief, groepje DJ's waarmee we een eigen online radio station gaan opbouwen.
Studio ruimte wordt momenteel simplistisch opgebouwd.

Van wat ik kan vinden aangaande KRK is dat het nearfield monitoren zijn, goed voor in de booth.
Maar lijkt me minder geschikt als hoofdspeaker richting het eventuele bezoek.

Kleine impressie:






Upgraden upgraden upgraden, dat is het doel de komende tijd.


https://dhc.fm/

TurboMarco

KRK ken ik heel goed maar enkel vanuit de winkel die gericht is op het maken en mixen van muziek.

De KRK Rokit in vele gedaantes gehoord en ze klinken best wel lekker ,maar idd goed voor nearfield en niet om zomaar in een ruimte zoals een woonkamer neer te zetten ,of je moet daar ook een paar subwoofers neer zetten.

CiteerUpgraden upgraden upgraden, dat is het doel de komende tijd.
Wat heb je nog meer voor ogen dan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Er wordt inderdaad ook gesproken over subwoofers.

Upgraden.
Nou vooralsnog staat het vol met apparatuur wat geleend is, dat moet worden vervangen zodat het terug kan naar de eigenaar.
Dus een paar Pioneer CDJ3000 met bijpassend mengpaneel staan op het lijstje.
Ook een hoekje voor het produceren van muziek moet er komen, dikkere voorversterkers, actieve luidsprekers sets.
Bekabeling wat degelijker.
Alles eigenlijk, doel is om er de komende jaren gewoon een echt dikke studio van te maken.

TurboMarco

Ok helder.

Ik wil je er wel op wijzen dat RCF meer in de richting van wat je zoekt komt dan KRK.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ga ik eens naar kijken, dank je.

TurboMarco


https://youtu.be/hepwVgZs2yo
Voor studio gebruik.


https://youtu.be/275VhYNDoro
Tot open air.

Fantastische drivers en techniek HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja, persoonlijk een beter gevoel bij.
Maar het is niet enkel aan mij natuurlijk... [emoji1]

Zelf zou ik gewoon op MP een berg actieve Tannoy V15 zoeken, maar we zullen zien waar het op uit komt.
Eind februari beginnen de live streams, als het goed is draait de non stop radio nu al.

TurboMarco

Het uitgangspunt die je al hebt is gewoon goed.
Kijk idd op MP met de zoektermen KRK,Tannoy,en RCF ,en vergeet Beyma niet :wink:
Uiteraard niet bij "audio,tv en foto" maar bij "muziek en instrumenten".
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Beyma, ook een goeie om eens te bekijken.
Top..!

TurboMarco

Zelf heb ik de plannen al klaar voor een mancave cq HT hok met oa Beyma en RCF drivers, de Beyma's heb ik al  :-D
Verwacht trouwens niet dat dergelijke subs 20 Hz halen ,maar wel in staat zijn om tot 145 db @ 60 Hz loepzuiver weer te kunnen geven.
Denk maar aan de party's in zalen met een paar duizend man  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik zal tegen de tijd dat er geüpgraded wordt wel een topic openen als daar interesse naar is.
Voor nu is het een beetje oriënteren.

Marvin

Citaat van: TurboMarco op januari 13, 2021, 11:02:54
Zelf heb ik de plannen al klaar voor een mancave cq HT hok met oa Beyma en RCF drivers, de Beyma's heb ik al  :-D
Verwacht trouwens niet dat dergelijke subs 20 Hz halen ,maar wel in staat zijn om tot 145 db @ 60 Hz loepzuiver weer te kunnen geven.
Denk maar aan de party's in zalen met een paar duizend man  HB
Ja duidelijk.
Voor mezelf ben ik ook naar PA subs aan het kijken.
Precies wat je zegt, 20hz doen ze niet zo makkelijk, maar zo'n 100 tot 50 hz bizar zuiver.


TurboMarco

Mooi spul voor een redelijke (vraag)prijs  HB
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja het moet alleen even door de commissie... [emoji23]