heeeeelp out a squeezebox newb

Gestart door Zoldar, oktober 08, 2011, 14:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

dit had ik natuurlijk kunnen weten. een squeezebox touch gekregen van de vrouw. en na 30 min pielen heb ik wat muziek van de NAS. ik doe de laptop uit. plop. weg geluid. ik dacht dat dat hele punt was van een server. Laptop uit met die lawaaiige fan en de streamer laten streamen vanaf de nas.

weer opstarten en ja hoor geen muziek collectie meer. niets nada nopes.  HLP HLP nopompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

heb je de squeezeserver wel op je NAS draaien?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

uuhhhmm. hoe doe ik dat?

moet ik dan squeezeserver van de laptop af halen en opnieuw instaleren op de NAS. en in welke map met dat?

je ziet het, ik ben hopeloos met computer tech.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Je moet hem (net als op een PC) gewoon installeren op je NAS. Addertje is dat je niet op elke NAS Squeezeserver kunt installeren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

ik heb een iomega en ja hoor ik krijg het niet aan de praat.  :cry: :cry: :cry:

wat een bud product
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Nou niet de SB de schuld geven voor het feit dat jij je er niet in hebt verdiept voor aankoop. Als je wilt streamen moet je altijd met een aantal zaken rekening houden. Of dat nu I-Tunes is Airplay of Squeezeserver. Elk systeem vergt een eigen aanpak. Je gaat toch ook niet zeggen dat een platenspeler een k ding is omdat je een versterker zonder phono trapje hebt gekocht.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Hmmm, ik kan me voorstellen dat je vrouw hier ook geen rekening mee gehouden had.
Kan je 'm niet terugbrengen naar de winkel?

Tja, om nou helemaal een andere NAS aan te gaan schaffen is ook weer zoiets...
(ja ok, kan je wel gelijk een echte nemen  :-P)

Wil die Touch wel voor weinig van je overnemen hoor  shutup clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Weet niet hoeveel muziek je digitaal hebt maar je kunt er ook rechtstreeks een HD aan hangen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

de server software op de laptop van de vrouw gezet. Die werkt geluidloos en staat eigenlijk altijd aan. problem solved. sort of.

de bediening en toegang tot de vele radio zenders is wel leuk. moet nog eens er goed voor gaan zitten of er nog klankmatige verschillen tussen laptop/foobar2000/asio en SQ touch en gewoon schijfje in CD speler zit. qua gemak in ieder geval een erg leuke bron.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Handig apparaatje he?!  hello

Klankmatig zit er zelfs verschil tussen mijn cd-speler en de squeezebox (in het voordeel van de CD5003). Gaat bij mij op den duur dus ook een externe dac komen, al ben ik eerst dik tevreden over de squeezebox (en het geluid).  notworthy
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

vandaag er even voor gaan zitten.


  • SB touch
    Cd speler
    laptop/foobar/asio/mf link

alles in coax naar dezelfde Moon 300d Dac. Zo op het eerste gezicht niet veel verschil. Na 2 keer zelfde nummer op de manieren valt op dat de laptop en CD speler wat meer detail, wat meer stemmetjes en koortjes makkelijker van elkaar te onderscheiden zijn. pans in het stereobeeld vallen wat meer op via de cd speler en de laptop/async usb convertor.

er zijn legio mogelijkheden om een SB touch te tweaken. Zo zou je de touch het digitale signaal via zijn usb aansluiting kunnen laten gaan waardoor jitter vrije output via de MF Vlink mogelijk zijn. ook schijn je de Touch te kunnen ontlasten van FLAC decodeering door dat op de server te laten doen. Ga ik eens fijn induiken.

Toch een fijn ding hoor. Ik heb sinds eind jaren "80 geen radio tuner meer gehad. toen had ik een technics om met goede ontvangst radio programma op te nemen met de casettedeck. Toch leuk hoor om weer radio zenders te kunnen luisteren.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

De Duet bevalt mij ook prima.
Ik gebruik de DAC van m'n SR7200, die is beduidend beter dan de interne van de SB. Een externe DAC zie ik ook wel zitten (de MF M1, heb 'm gehoord...mooi hoor!) maar de prijs (550,-) houdt me nog wat tegen, eerst verhuizen.

Flac decoden kan je door de PC/NAS laten doen. Moet je de SB wel bedraad aansluiten anders vermoed ik dat ie de grotere datastream niet meer via wireless kan overgooien.
Ik luister eigenlijk alleen naar m'n eigen collectie terwijl ik vroeger alleen maar radiostreams luisterde.

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

weet je hoe ik dat in kan stellen? ik heb de touch bedraad aangesloten. thanx !  byebye
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Citaat van: Zoldar op oktober 11, 2011, 12:55:38
weet je hoe ik dat in kan stellen? ik heb de touch bedraad aangesloten. thanx !  byebye
Hoe dat bij jou zit weet ik niet. Op mijn Synology NAS kan ik dat aangeven (iets van flac decoding).
Ik zal zelf ook nog eens in de Squeezecenter instellingen neuzen maar of het daar in staat....
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Citaat van: QuattroNL op oktober 11, 2011, 09:19:34
De Duet bevalt mij ook prima.
Ik gebruik de DAC van m'n SR7200, die is beduidend beter dan de interne van de SB. Een externe DAC zie ik ook wel zitten (de MF M1, heb 'm gehoord...mooi hoor!) maar de prijs (550,-) houdt me nog wat tegen, eerst verhuizen.

Flac decoden kan je door de PC/NAS laten doen. Moet je de SB wel bedraad aansluiten anders vermoed ik dat ie de grotere datastream niet meer via wireless kan overgooien.Ik luister eigenlijk alleen naar m'n eigen collectie terwijl ik vroeger alleen maar radiostreams luisterde.

Geen probleem hoor. Ik heb hem ook draadloos. Een beetje router kan 50mb/ps aan. Een flac nummer is misschien ongeveer 1 mb/ps...Peace of cake dus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES