Meeting bij SB.

Gestart door SB_Marantz, oktober 15, 2019, 11:07:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Citaat van: SB_Marantz op november 23, 2019, 09:38:02
Ik zal zo de Marantz buizen combi naar beneden halen en aanslingeren.
Idee van vriendin lief en dat lijkt me zeker leuk.
Bouwjaar 1958 en 1962.

Verslagen zullen volgen.  8-)

Nice. Zal ik een Limburgse vlaai meenemen?
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Aardig van je , lekker hoor!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

jrm

Veel plezier en ik kijk uit naar jullie bevindingen!

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

Het was voor mij een zeer geslaagde middag met veel wetenswaardigheden, hele mooie Marantzen en uitleg van iemand die er verstand van heeft. Niet zo heel veel muziek maar wel veel informatie en prettig gezelschap.
Morgen een verslag.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: renes59 op november 23, 2019, 22:33:46
Het was voor mij een zeer geslaagde middag met veel wetenswaardigheden, hele mooie Marantzen en uitleg van iemand die er verstand van heeft. Niet zo heel veel muziek maar wel veel informatie en prettig gezelschap.
Morgen een verslag.
Yep, was inderdaad geslaagd en wat een mooie verzameling vintage Marantz heeft Wilfred.
Rene, welk nummer was dat (9de album-nummer) van John Lee Hooker en welk album. The Waterfront?
Groetjes Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

#98
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Vinyl_Fuchs

Dus wel:  The Waterfront. Thnx.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Straks zal ik ook ff een stukkie schrijven over de interessante middag in een prettig gezelschap.

pameijer

Gisteren om 12.15 uur kwam ik aan op een heel mooi plekje in Cuijk. Ik dacht ruim op tijd te zijn maar was de laatste, gelukkig was er nog een lekker stuk Limburgse vlaai van Roy over. René en Sander had ik al eerder gezien, Wilfred en Roy nog niet. Leuke mensen!

Bij binnenkomst kun je niet om de hobby van SB heen, de speakers imponeren je tegemoet en de 2 Marantz sets uit betere tijden maken mij, naast stikjaloers  :roll: , erg nieuwsgierig naar de klank. Zet een paar mensen met een duidelijke passie, veel ervaring en kennis bij elkaar en voor je het weet is de grote wijzer een paar keer rond gegaan. De set werd natuurlijk wel aangeslingerd. De muziek kende ik niet en gaf mij niet direct een indicatie van het kunnen van de set, vanwege gebrek aan referentie, maar het klonk wel imponerend. Wilfred ging nog even de windkracht 10 opzetten met een nummer van Yello, mijn hemel wat een druk komt er uit die speakers! Ondanks dat de ruimte verre van optimaal is (onder meer de luisterplek tegen de muur aan) vond ik het allemaal erg lekker klinken. Mooi om te horen hoe SB praat over zijn eigen spullen en aanwijst waar hij op let. Hierna de speakers van René aangesloten, lang verhaal kort: zijn gewoon erg fijne en mooi klinkende speakers met een warme klank, erg in balans! Daarna mijn actieve speakers aangesloten, die kunnen qua formaat wel 5x in die van René's en ik denk 20x in de Klipschen... Speakers klinken absoluut anders dan in mijn woonkamer, sommigen vonden ze prima klinken, de ander wat te dun. Even nog flink het volume opendraaien op hetzelfde nummer van Yello, maar dan merk je dat ze wel een sub nodig hebben. Die heb ik gelukkig ook  :lol:

Vervolgens verplaatsen we ons naar de techniekhoek voor een ontzettend interessante uitleg en live presentatie over versterkers. We misten compleet dat de vriendin van Wilfred de worstenbroodjes allang op tafel had gezet  :schater: . Wilfred legde geduldig uit hoe de boel in elkaar zit, ondanks mijn hardnekkige vraagtekens boven mijn hoofd werd het wel steeds duidelijker. Erg leuk om te zien en horen hoe iemand met echt verstand van de technische zaken de mythes ontkracht.

Als toetje gingen we nog even allemaal naar d slaapkamer   :yes: , om ons te vergapen aan een wand vol Marantz historie en lekkernijen. Waanzinnig!

Wilfred, hartstikke bedankt voor deze gave middag en tot een volgende keer!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

De aftrap is al erg leuk om te lezen ,en voor mij ook herkenbaar want ik ben al een paar keer bij Wilfred op bezoek geweest .
Mega verschillen zitten dan ook in de luidsprekers en in de opstelling cq ruimte waarin zij bevinden ,in het geval van kleine luidsprekers zet ik er ook het liefst een sub bij .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

NB

Leuke leesbare verslagen. Ben benieuwd welke myhes ontkracht zijn, overigens....
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.