De set van Bert50

Gestart door bert50, januari 09, 2012, 16:51:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Na de vakantieperiode zal ik in 't Land van Maas en Waal wel weer wat plannen.

Brutus

Ben ik ook van de partij want dat is voor mij nog goed te doen  hello
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

You're welcome  :yes:

Citaat van: Brutus op juli 03, 2019, 15:01:22
Ben ik ook van de partij want dat is voor mij nog goed te doen  hello

jrm


lo

#604
Gisteren weer een uitje gehad naar Bert50. Was inmiddels alweer even geleden dat ik bij hem te gast was en maakte dus graag gebruik van zijn uitnodiging om weer eens een keer langs te komen. Op tijd vertrokken thuis want ik wil graag, zoals bekend van mij, op tijd zijn. Het is druk onderweg, gelukkig voor mij allemaal de andere kant op. Dat wordt nog wat op de terug weg zit ik me alvast voor te bereiden op de thuis reis. Niet doemdenken Leo, gas erop!

Rond elven druk ik op de deurbel en even later zwaait Bert met zijn bekende lach en de woorden, HA Leo, de deur open. HA Bert, alweer even geleden he! Kom binnen! In de hal probeer je dan de jaartallen dat we elkaar gezien hebben weer naar boven te halen, de chronologische tijdlijn zeg maar. Dan blijkt dat we inmiddels last krijgen van geheugen verlies en dat niet zomaar meer paraat hebben.... Hahaha. Geen nood, het wordt evenzo toch weer een leuke en gezellige dag!

Snel door naar de voor mij bekende woonkamer. Opvallend is dat de luidsprekers minder opvallend zijn.... Waar eerst de moderne high tech Focal Sopra 2's stonden, staan nu de bescheiden vintage look Harbeth 30.2's op hun open stands. Dat is toch wel even een verschilletje ten opzichte van de vorige situatie. Ondanks het feit dat de Focal's destijds high gloss wit waren hadden die toch een prominenter aanwezigheid in de ruimte. Dat heeft waarschijnlijk alles te maken met de hoogte van de luidsprekers en het meer technische aanzien. Maar goed, van dicht bij zien de luidsprekers er keurig en netjes afgewerkt uit. Niet een fancy kleur maar een gemĂȘleerd geheel, een "echte" luidspreker zoals ze ik ze vanuit mijn jeugd in mijn hoofd heb zitten. Dom... ik ben vergeten de kasten aan de kloptest te onderwerpen, daar moet ik nog een keer voor terug.... Hahaha.

Kopje koffie met een appelflap Leo, hoor ik Bert vanuit de keuken roepen. Nou..... lekker Bert, daar zeg ik geen nee tegen, terwijl ik in de bank plaats neem. De eerste indrukken van het geluid uit Bert's nieuwe luidspreker wil ik om schrijven als erg open en fris, als gevolg daarvan misschien wat dun maar zeker niet vervelend. Even op jezelf in laten werken Leo! Even later komt een andere muziekvriend van Bert binnen en na de eerste kennismaking ook met hem weer mooie gesprekken kunnen hebben. Daarna mogen we de brede lach van Rob46 weer ervaren en een tijdje later schuift ook Zep aan. Dan zijn we compleet en kunnen we serieus aan de slag......... Nou ja........ serieus aan de slag met luisteren, we gaan gewoon door met kletsen en af en toe uit onze "oorhoek" vangen we een aantal muziek stukken op die Bert middels zijn tablet tevoorschijn tovert. Toch wel handig die technische vooruitgang met streamen!

Maar we zijn we ook nog wel serieus bezig geweest met luisteren natuurlijk. Niet op hoog volume maar zodanig dat je met elkaar het gesprek kunt hebben op wat je zoal opvalt. Op vallend is de druk in het midden gebied en het laag, of beter gezegd de afwezigheid van die druk. Het zit er absoluut in het wordt weer gegeven maar voor "doorgewinterde ijzervreters" zoals Zep en ik is het in eerste aanleg misschien iets te dun, iets te weinig. Kreten als akoestiek, reflecties, staande goven, frequentiegebied, smaak passeren de revue. Ik denk dat het laatste woord smaak en daaraan toegevoegd gewenning van grote invloed zijn op de uiteindelijke muzikale beleving.

Bert, je hebt een hele verandering in je opstelling gedaan, zowel qua uiterlijk als ook inhoud. Het resultaat is duidelijk waarneembaar. Zoals ik al aangaf mis ik in eerste instantie een en ander uit het frequentie spectrum, maar dat is helemaal gebaseerd op de referentie die ik thuis heb en zal alles te maken hebben met gewenning en smaak. Ik wil je heel veel plezierige en muzikale uren toewensen. Hartelijk dank voor de wederom uitstekende gastvrijheid en persoonlijke verzorging!!! Eric, Rob en Jurgen, ook jullie bedankt voor de leuke en geanimeerde gesprekken
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

NB

Leuk verslag. En de conclusie van smaak en je eigen referentie kader, vind ik een mooie.
Dat ligt bij iedereen anders.  :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Zep

Heel mooi verslag, Leo !

Helaas was ik iets later bij Bert, ik moest van te voren een plexiglas noodraam laten plaatsen aangezien mijn ruit aan bestuurderskant finaal gebarsten was :-(
En ik moest ook sneller weg dan me lief was en heb ik wat dat betreft niet lang genoeg kunnen luisteren. En het luisteren sowieso wat moeilijker ging aangezien we ook interessante gesprekken hadden  :yes:
Bert is zoals altijd een fijne gastheer en zijn we weer goed verwend, dank daarvoor Bert!

Door al deze zaken eigenlijk te kort geluisterd naar de nieuwe luidsprekers van Bert en sluit me aan bij het verhaal van Leo. Natuurlijk hoor je meteen kwaliteit bij de set van Bert, en dat mag ook wel als je ziet met welke zorg alle zeer mooie componenten zijn samengesteld. Dan komt het in feite niet meer aan op kwaliteit maar op persoonlijke smaak. Zuiverheid, details en rust....allemaal daar.    :yes:

Leuk en gezellig gehad, hopelijk zie ik je terug bij mij binnenkort, Bert!
Leo, Rob en (Erik?) ook bedankt voor de goede gesprekken!
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Duidelijk verslag en gezellig.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Mooie verslagen heren 👍🏻

En ja, Harbeths klinken heel natuurlijk, het zijn geen branieschoppers. Dat i.t.t. veel andere speakers.
En als er dan zo'n bass head als Lo op visite komt 😜, is de kans groot dat hij ze aangaande de bass, ietwat te bescheiden vindt klinken.

Maar wat is dan meer natuurgetrouw 😏 Het antwoord doet er voorts geen zĂ„k toe, het betreft een kwestie van smaak en voorkeur zoals de wijze heren als schreven  :yes:


Medio december mag ik (na veel te lange tijd) weer eens aanschuiven bij Bert; daar kijk ik nu al naar uit.

Rob46

#609
Leo heeft al een degelijk en uitgebreid verslag van de M&G bij Bert geschreven. Voor wat betreft de gastvrijheid van Bert en de verzorging zal mijn berichtgeving voor velen saai zijn om te lezen. Dit is namelijk altijd dik in orde bij Bert. Gisteren niet zoveel muziek geluisterd, we hebben meer over de 'handel en wandel' van de Audiowereld gesproken. Desalniettemin met een knipoog naar muziek geluisterd en de set van Bert besproken. Het was een middag die in balans was. Over balans gesproken........ 

Wat de set van Bert betreft, kan ik alleen nog mijn ervaring schrijven. Om te beginnen begrijp hetgeen geschreven is over het 'dunne' geluid wat de set van Bert neerzet. Het is volgens mij typisch Harbeth sound. Sound wat bij je moet passen, zoals dit uiteindelijk voor alle sets/luidsprekers geldt; het is en blijft een persoonlijke smaak of de karakteristiek van de speaker je bevalt, of niet. Ik wil een ander woord voor 'dunnetjes' gebruiken. Als ik bij Bert ben, dan vind ik het geluid in balans. Voor mij betekent dit dat het hoog, mid en laag klopt met de afmetingen van de luidspreker. Ik begrijp wel wat er gezegd word, ik ben ook forse vloerstaanders gewend en het is voor mijn oren voor de eerste 5 minuten ook even wennen.

In mijn optiek is het grote voordeel van de Harbeth luidspreker, misschien wel monitor luidsprekers an sich(?), dat de resonantie en staande golven tot een minimum beperkt blijven. Het klinkt natuurlijk, open en eerlijk en van niets te veel aangezet maar wel met een behoorlijke dosis muzikaliteit. Het is prettig luisteren, zonder vermoeid te geraken. Ik begrijp ook dat als je een periode van forse vloerstaanders hebt kunnen genieten, dit een periode van wennen zal zijn. Maar als je eenmaal aan de sound van Harbeth gewend bent, dan wil je niet meer anders (een statement wat door vele Harbeth liefhebbers wordt onderstreept). Ook dat begrijp ik!

Het was wederom een zeer leuke en voor mij zinvolle invulling van een zaterdagmiddag, erg leuk om Jurgen, Erik en Leo gezien en gesproken te hebben. En natuurlijk Bert die als fantastische gastheer met zijn gastvrijheid het geheel compleet maakte. Wederom dank Bert!

bert50

Ik wordt er stil van maar het was een leuke middag.
En wat Jurgen en Leo zeggen klopt wel, Ik heb hier grote luidsprekers gehad oa Dynaudio Confidence C2 en Focal Sopra 2 ,Maar met de Harbeth heb ik niet dat ik ietsjes het zit er allemaal
in.
Mannen bedankt weer voor de leuke verslagen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

pietjepc

Leuke verslagen om te lezen!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Leuke verslagen mannen. [emoji1360][emoji1360]
Mooi om te lezen dat je na veel omzwervingen eindelijk je sound hebt gevonden Bert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

xander32

Citaat van: jowa op oktober 27, 2019, 20:55:48
Leuke verslagen mannen. [emoji1360][emoji1360]
Mooi om te lezen dat je na veel omzwervingen eindelijk je sound hebt gevonden Bert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

:gp:

Nostra

Ik begin zo stilaan eens zin te krijgen om een set harbeth te beluisteren bij dit allemaal te lezen!

Leuke reviews mannen!

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk